9 Mart 2021 Salı

Orhan Veli'nin Kedileri

                       Arkadaşımın sıcacık evinde yaşayan kedisinin benzerini benim bahçe de görünce Orhan Veli'nin o meşhur şiiri aklıma geldi ve hemen sizinle paylaşmak istedim. Hep bir şeylerin arasından bakan ev kedisi Pascalcat işte bu yaman delikanlı. Gerçi bir zamanlar Deniz Harp okulunda öğrenci olan Nazım Hikmet'te kızkardeşinin tekir kedisi için şöyle bir şiir yazmış;

                         Severken aldatıp birden kaçardı
                         Okşarken ansızın pençe açardı
                         Onda bir kadının gururu vardı
                         Sürmeli gözlerinden riya akardı.


Ama ben Orhan Veli'nin şiirini çok seviyorum;

uyuşamayız seninle yollarımız ayrı;
sen ciğercinin kedisi ben sokak kedisi;
senin yiyeceğin kalaylı kapta;
benimki aslan ağzında;
sen aşk rüyaları görürsün, ben kemik
ama seninki de kolay değil, kardeşim;
kolay değil hani;
böyle kuyruk sallamak tanrının günü.
cevap
-ciğercinin kedisinden sokak kedisine-
açlıktan bahsediyorsun;
demek ki sen komünistsin.
demek bütün binaları yakan sensin.
istanbul'dakileri sen
ankara'dakileri sen...
sen ne domuzsun, sen!


                      Bu minnoşta sokak kedisi. Benim bahçe duvarında. Dünyanın işine bak, kedinin bile şanslısı var. Ama hangisi daha şanslı ki?













9 yorum:

  1. Evet hangisi tartışılır ama gerçekten daha şanslı olanları var bunu bende sık sık düşünürüm nedense :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün akşam görümcemin kedisiyle vakit geçirdik. Pişirmek
      üzere balık almıştık, kokuyu duyunca içgüdüsel hemen geldi ama görümcem
      kılçıklarını falan yiyemez o deyince şaşırdım. yavru da değil. meğer mama
      yemekten bunları yiyemiyoruz. valla kılçıkları mahallede ki kedilere
      verince kapış kapış yiyorlar. düşündürücü bir olay :)

      Sil
  2. Sokakta sahipsiz kedinin olmadığı bir ortamdayım. Bunu doğru buluyorum.. Çünkü kedi köpek bence ev hayvanı, çiftlik hayvanı, hadi de köy hayvanı ama şehir hayvanı değil... Dövüleni, araba altında kalıp ezileni, çeteleşip saldırganlaşanı, bakımsız kalıp hastalık taşıyanı.. Bence yanlış. Madem seviyoruz alalım evlerimize, aşılarını yaptıralım, mutlaka kısırlaştıralım, bakalım.. Ama sokakta yazık ya..
    Hoş sokakta insan var, kediye köpeğe sıra gelinceye dek de denebilir ama kedi de can insan da can, hepsine yetebilsek keşke..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen katılıyorum ama bizde ki durumunu biliyorsun, her yer kedi köpek
      kaynıyor. sabahları nedense saldırgan da oluyorlar. bizim burada bir sabah
      yürüyüş yapan bir amcaya saldırmışlar. ama hala etrafta çok köpek var.

      Sil
  3. Orhan Veli' nin şiiri de Nazım' ınki de ayrı ayrı güzeller. Bütün kedileri seviyorum, bize bir şeyler öğrettikleri için :)

    YanıtlaSil
  4. Bugün bir duvarın üzerinde mahallelinin duman adını verdiği bir kedi sevmiştim.Mahaleli iyi bakmış tertemiz. Acaba demiştim kediler için em mutlu ortam sıcak bir yuva mı yoksa özgürlük alanlarının daha geniş olduğu ve mahallelinin ilgi ve sevgisinin hiç eksik olmadığı bir sokak mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık herkes bakıyor sokakta ki hayvanlara ama çok da üreme oluyor. Aslında
      bu kadar başıboş hayvanın olmaması lazım..

      Sil
  5. Bu konuyu ben de çok düşünürüm. Hele bizim yaşadığımız yerde kediler ne şanssız bilsen. Bir çocuk görmesinler deli gibi kaçarlar. Çocuklar kedilere eziyet ettiğinden böyle oluyor. Coğrafya kediler için de kader demek ☺️

    YanıtlaSil

Nisan Cuması

                        '' Dün bildik bir rüzgar esiyordu. Daha önce karşılaştığım bir rüzgar. Dışarıda mevsimsiz bir ilkbahar. Kara...