5 Şubat 2021 Cuma

Cuma Geldi Geçiyor

                                    Cuma değil tüm hafta bir anda geldi geçti gibi geldi bana. Ev de geçen günlerin ardı arkası kesilmiyor şu salgın günlerinde. Neredeyse bir yıl olmak üzere değişik bir boyuta geçişimizin şu dünya da ama insanoğlu diyorum her şeye de kolayca alışıyor. Bende zaten uzun zamandır peydah olan ne olursa olsun ya yaşayacağız mecbur, fazla da onu bunu düşünmeye gerek yok duygusu beraberinde amaçsızlığı da getirdi. Ama bunu da dert etmiyorum. Durmadan plan yapmanın anlamı yok, hayat ne getirirse yaşıyoruz biz istesek de istemesek de. Birbiri ardına geçen haftalar da her cuma aynı şeyleri yazıyorum. Bundan bıkmıyorum çünkü çok kıymetli her şey. Yaşıyorum, yiyorum içiyorum, yürüyorum, nefes alıyorum, rahat uyuyorum , çayın tadından haz alıyorum, bulutların değişimini görüyorum, deniz kenarında geziyorum daha binlerce şey. İnsan nasıl memnun olmaz böylesine her şeyi dört dörtlükse. of yine aynı herşey , canım çok sıkılıyor şımarıklılığını ve vurdumduymazlığını yapacak aymaz yaşları geçtim sonuçta. Abdulkadir Geylani hazretlerinin çok sevdiğim bir sözü vardır, şöyle der;

'' Kader üzerinde durup onu delil göstermemiz uygun değildir. Bilakis biz çalışır, çabalar ve ne itiraz, ne de tembellik etmeyiz.''

                                 Zaman her ana şükretme zamanı...


Geçen cuma tabi ki çiçeğimi alıp eve geldim. Tüm hafta o kadar yoğun koktu ki tüm ev benim başım bile bu kokudan yarı sersem oldu. Ama bunun böyle olmasını bile çok seviyorum.



Penceremden gökyüzünü gördüğüm koltuğumda bol bol oturdum bu hafta..


Moral düzeltici haftasonu kekimi yapmadan olmaz..


Ah anacığımda çok romantiktir. Penceresinden ne görürse çekip bize gönderir, fotoğrafın altına da sevgi ve umut dolu öyle çok şey yazar ki. Ben de kısa kesmemeye çalışarak cevap veririm. Sabah ezanı saatlerinde çekmiş bu fotoğrafı..


Benim evden  yirmi metre aşağıya inince manzaram böyle. Bu hafta içi her gün tek başına yürüdüm. Öyle iyi geliyor ki bu yürüyüşlerim anlatamam.




Audrey Hepburn'in şöyle güzel sözleri var ;
''Yaşamak, bir müzeyi hızlıca gezmeye benzer. Gördüklerini hazmetmen, onlar üzerinde düşünmen ve müzedekiler hakkında okuman zaman alır. Herşeyi bir anda anlayamazsın... Uzun bir hayat ve güzel bir akşam yemeği arasında sadece bir fark vardır. Akşam yemeğinde en tatlı şeyler en son gelir.


Dedemiz hala hastanede. Durumu çok kötüye de gitmiyor ama nefes almayı makineyle yaptığından hala kritik. Sağlıkla nefes alma o yüzden çok çok değerli diyorum şu dünya da. Biz evlerde yalnızca dua ederek umutla bekliyoruz. Bunca şeyle kendimizi oyalıyoruz ama aileden bir kişinin hasta olması tüm moralleri çökertiyor. Hafta içi babaaannemizin yanına gidip kahvaltı ettik beraber. 



Doyumsuz dünyamı avucumun içine alıp sıkıyorum. Her şeye hazırım. Hastalığa, aşka, gitmeye, kalmaya. 
                                                   Tezer Özlü


Hayal kurarım hayal.. Işıklı, sevinçli, çiçekli, kimsenin kimseyi sömürmediği. Kimsenin kimseden korkmadığı, kuşkulanmadığı, kimsenin kimseye düşmanca bakmadığı bir dünyanın hayalini kurarım. Kimsenin kimseye diş gıcırdatmadığı bir dünya. Gönlü gani bir adam sayarım kendimi. Bu kadarı da bana yeter, bu kadarı bile beni mutlu eder. 
 Yaşar Kemal


Bu hafta tek bir kitap okuyabildim. Sevinç Çokum kitaplarından iki tane okumuştum ve çok beğenmiştim. Bu kitap okuduklarım yanında zayıf kaldı bence. Beklentim daha yüksekti ama okumak lazım diyerek devam ettim.
Yarın evde geçen bir hafta sonu olacak. Herkesin ağzının tadıyla, sağlıkla geçireceği iki gün olması dileğiyle!



10 yorum:

  1. Merhabalar.
    Cuma paylaşımlarınızı büyük bir keyif alarak ve zevkle okuyorum. Artık biliyorum ki, siz sadece Cuma günleri paylaşım yapıyorsunuz. Öyle değil mi? Kaleminize, yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Cenab-ı Hakk dedenize sağlık, sıhhat, afiyet ve şifalar versin. Rahatsızlığı Covid-19 kaynaklı mı? Yoksa, başka bir rahatsızlığından dolayı mı hastanede tedavi görüyor. Tekrar şifalar diliyorum.
    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun. Cumanız hayırlı ve mübarek olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Recep Bey,
      Yalnızca cuma değil aslında paylaşımlarım, fırsat buldukça yazmaya çalışıyorum. Ama
      bir bakıyorum ki hafta içi gelmiş geçmiş bile. 2-3 gün önce birşeyler
      paylaştım aslında. Cuma yazılarını aksatmamaya çalışıyorum.
      Dedemiz dediğim aslında kayınpeder. 10 gün önce bir anda fenalaştı meğer ciğerleri su toplamış. oksijen yetersiz kalmış hemen solunum cihazına bağladılar. şu anda kendinde ama makinesiz solunum yapamıyor. meğer kalp yetmezliği varmış o yüzden ciğerler
      böyle olmuş. ama maşallah 87 yaşında ve her zaman dinçti.
      İnşallah iyileşip yanımıza döner.
      Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Dualarınızda unutmayın..

      Sil
  2. Yeni korona dolayısıyla kayıp yaşamış biri olarak yazıyorum bu satırları size.. Hayat gerçekten dediğiniz gibi.. Sağlık olsun gerisi bir şekilde hallediliyor.. Yaşayacağımız üzüntü ya da acılar bir canlının hayatını kaybetmesinden daha kötü olamaz :( Plan yapmaya da gelmiyor hayat.. Anı değerli yaşamak en güzeli, sağlıkla kalın, dedenize Allah şifalar versin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kayıp mı yaşadınız ?çok üzüldüm, böyle dönem de tüm ölümler
      zamansız geliyor bana. ama yapacak bir şey de yok. Vefat edenler
      için görevlerimiz yarım kalmış geliyor. kimse cenaze törenine gelemiyor,
      acılar bile paylaşılmıyor Allahım nasıl bir zamandayız. Allah sizlere
      çokca sabır versin..

      Sil
  3. Karışık duygular içindeyim bazen senin gibi düşünüyorum gelişine bazen sonucu belli olsa da yenik mücadelelerde buluyorum kendimi, karmaşık yani bende durumlar :) ruh hali çok değişik birşey, dün birkaç saat dağ gezmesine çıktık düğmeye basılmış gibi değişti havam ama dönüşte pilim bitmişti yine, beni yıldırın şehir bence, ne güzelmiş pencere manzaran birkaç adım sonra iskele müthiş, anne mesajları da can simidi gibi ne harika bir foto, Dedeye tekrar acil şifalar olsun inşallah bir an evvel sağlıkla rahatça nefesini alsın, zaman gerçekten daha hızlı geçiyor sanki, dünya da daha hızlı dönüyormuş belki ondandır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi dağ gezmenizi okudum Derya. Elmadağa mı gittiniz. Ankara'nın
      Uludağı derler ya oradan biliyorum. Ankara'ya 2 sene önce geldiğimde 30
      sene önce okumaya geldiğim şehirden hiç bir şey bulamadım. Her yer
      bina olmuş. Gerçi o yıllar gençlik yıllarımızdı, bastığımız yeri
      bilmezdik. neresi olsa güzel gelirdi herhalde. ama doğaya
      dönme yaşlarımız geldi o yüzden bu hallerimiz.

      Sil
  4. Osho 'ydu sanırım, bir kitabında, sırtında odun taşıyarak ormandan geçerken mutlu olamayan bir insan kral olsa da mutlu olamaz diyordu. Şu günler bitse de gitsek moduna girmek çok mantıksız, giden bizim hayatımız. Her günü elimizden geldiğince yaşamak gerek, daha ne kadar var elimizde bilmiyoruz bile. Pandemi beni durulttu. İşlerim bitsin de oturayım modunu bıraktırdı. İşleri aheste aheste, keyifle yapma moduna geçirdi. Minnettarım bunun için. Elbet bu günler de geçecek, biz belki de evde geçen haftasonlarımızı bile özleyeceğiz.

    Dedeciğinize Allah tez elden şifa versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim handancım. ben de zaman geçse şu şu gelse
      diye bekleyip zamanı tüketme taraftarı değilim. hangi zamanı kimle
      yaşıyorsak değerini iyi bilmemiz gerekir gerçekten..

      Sil
  5. Dedeciğine acil şifalar diliyorum Buketcim...
    Her cuma yaptığın bu paylaşımlar bana da ne iyi geliyor.
    Ve ne güzel alıntılar seçiyorsun... :)

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Pelinpembesi...
    Hani demişsin ya yaşanılan günlerin hepsi aynı geliyor bazen diye, o duygu bana da çok tanıdık. Yazsam ne olur yazmasam ne olur diyor insan. Fakat sen bunu ne kadar güzel açıklığa kavuşturmuşsun. Yazarak şükrettiklerinin envanterini çıkarmak biraz da bu, bu sayede insan geriye dönüp bakınca görebiliyor; aslında yaşanan çok şey var bu boşlukta..
    Cuma yazılarını çok seviyorum. Ben senin kadar sadece şükreden biri değilim, ara sıra küfretmek de "program dahilinde" diye düşünüyorum :) Bir nevi katarsis oluyor mızmızlanmak bence. Şımarıklık ya da ruhun pişmemişliği olarak düşünmüyorum bunu, insan olmak diye düşünüyorum. Denge olarak görüyorum. Hayatı sadece güzellikleriyle değil, olumsuzluklarıyla da kabul edebilmek. Sen de böyle görüyorsun ama senin dışa vurum şeklin %100 şükür yönünde. Bu büyük bir erdem... Büyük bir kontrol gücü bence. Seni bu nedenle tebrik ediyorum, sana gıpta ediyorum ve seninle senin pencerenden güzellikleri görmeyi de çok seviyorum :)
    Dedeye sıhhat dilerim <3

    YanıtlaSil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...