24 Mart 2023 Cuma

Bugün Cuma

 

                        Mart ay tüm kafa karışıklılığıyla devam ediyor, bunu havaların durumuna bakarak söylüyorum çünkü çok değişken. Bazı günler sımsıcak bir güneş, bazen buz gibi bir havayla devam ediyor. Bu hafta boyunca bizim buralarda soğuk ve sisli geçti tüm hafta. Yürüdüğüm sokaklarda apartman aralarında kalmış ulu ağaçlara rastladım. Öyle korkuyorum ki bu ağaçları da dibinden kesecekler diye. Biliyorsunuz balkonumu kapadı, penceremden manzaramı bozdu diye keyfi çok ağaç kesiliyor. 


                                Salah Birsel çınar ağaçları için şöyle yazmıştır;
              '' Gizli değildir ki, sonbahar vurgununu yiyen ağaçlar içinde en görkemlisi çınarlardır. Yerin göğün sultanıdır onlar. Sağlarına sollarına hep ' ortanca dağları ben yarattım '' bakışları fırlatırlar. Bütün yeşilliklerini soyunsalar da insanlar onlar için yapraklarını döktü diyemezler.Hiç kuşku yok, ispanyol yazar Alejandro Casona  ' Ağaçlar ayakta ölür ' dediğinde onları düşünmüştür.  ''

                                     Her ağaç öyle güzel ki, her ağaç bizim ciğerimiz. 




Geçen cuma günü pazara gittiğimde sümbül bulup aldım. İşlediğim mimozalı örtünün üzerine koyup küçük mutlulukla günümü bitirdim. Annemlerle geçirilen saatler ayrıca mutluluk çok şükür!


Pazar günü bağa gittik, ilkbahar gelmeye başlamış.



İki kuzey ülkelerinden kitapla haftayı bitirdim. Elizabeth Frinch okumaya başlayınca çok heyecanlandım. Gerçekten güzel bir kitap ama ikinci bölümde uzun uzun tarih denemesi yazmış yazar ama hiç sevmem tarih yazılarını. Yalan yok, okumadan atladım bu bölümü, sonra devam ettim.
İkinci kitap uzun bir öykü gibi daha çok. Kolaylıkla okunan bir kitap, dili ilginç geldi bazı yerlerde. Çevirmen yer yer eski türkçe kelimeler kullanmış. Konu olarak da yine kuzey ülkelerinde ki arızalı tipler ve ilişkiler. 


Okulda bahçemizi düzenledik. Ispanak, maydanoz ve tere tohumu ekti çocuklar.


20 mart doğum günüm. Tam 50 yılı doldurdum arkadaşlar. O kadar anlamsız geliyor ki şu durum, bunca yıl ne zaman geçti, ne zaman bu kadar yaş aldım bilmiyorum. Çocukluk biliyorsunuz uzaklarda kaldı, gençlik hangi ara bu kadar hızlıca geçti, otuzlu yaşlar iş, güç ve çocuk yetiştirme derken bir şey anlamadım. Kırk yaşları gelince yok artık, bu ben miyim diyordum. Kırklı yaşlarda bitti artık gençlik diye üzülüyordum, yaşlılığa adım atıyorum diyordum ki işte şimdi de elli!
Yabancılaşmanın en üst sınırlarındayım. Biraz rahata erdim, emekli olacağım, çocuğuda büyüttüm tamam da enerji bitiyormuş gerçekten.


Arkadaşlarım süpriz yaşgünü partileri hazırlamışlar, çok mutlu oldum. Beraber kutladık üç gece farklı insanlarla.


Bol bol pasta yedik.


Yorgun bir vaziyette haftasonuna ulaştım ama tatlı bir yorgunluk bu. Yeni yaşım yarım yüzyıl. Düşününce bir taraftan çok şükür ediyorum Yaradan'a, sağlık ve güzellikle geldim bu yaşıma. Diğer taraftan bir anda elli oldum, bir çok şey geride kaldı. Buruk bir kalbim var şu anda.
Yİne de hayat güzel bir şekilde devam ediyor..
Mutlu haftasonları herkese!

                          

9 yorum:

  1. Musmutlu yaşlar, sağlık ve afiyetle...
    Ah o ağaçları kestirenler. Ah! Ben hiç anlamıyorum "manzaram kapandı" ne demektir, yahu zaten ağacın kendisi manzara değil mi, o gidince gördüğün karşı apartmanın duvarı, o mu manzaran olsun istiyorsun... Sinir oluyorum bu insanlara ama dediklerini de hemen yaptırıyorlar :( Nasıl mücadele edeceğiz, hangi biriyle?!
    50 ne yahu yeni 30'lar ;) Nasıl bakarsan öyle gelir, sen yine güzel bakmaya devam et derim....

    YanıtlaSil
  2. Yeni yaşın kutlu olsun... ve endişelenme önünde daha güzel yıllar var:)

    YanıtlaSil
  3. Sevdiklerinle birlikte sağlıklı, mutlu nice yaşlar Buketcim. "Yaş denilen şey sayılardan ibaret, yeter ki ruhunuz yaşlı olmasın" diyorlar ya, ben de artık buna dikkat ederek yaşıyorum,- tabii aynadaki yeni kadınla dost kalmaya özen göstererek. :)

    YanıtlaSil
  4. yeni yaşın kutlu olsun Buketciğim. 20 Temmuzda tanışacağım kendisiyle ama bu yılın başından beri hissim 50. erken tanıştık duygusal olarak. bir yandan bilgece geliyor diğer yandan ürkütücü. sağlıkla yaşayıp, vakti gelince sağlıkla imanla teslim etmek nasip etsin emaneti sahibine. sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.
    Doğum gününüzü kutlar;sağlıklı, huzurlu ve mutlu nice yıllar dilerim. Her alınan yaşın bir güzelliği var. Bir zamanlar ben de 50 yaşındayım. Şimdi de 68 yaşındayım. Allah ele ayağa düşürüp, kapılara baktırmasın. Son nefesimize kadar, kendi ihtiyacını kendi karşılayanlardan eylesin.

    Mart ayının sürpriz yaptığı iller de olmuştur. Badem, kayısı, erik, kiraz ağaçları hep çiçek açtılar. Şu ana kadar biz Mart ayının bir kötülüğünü görmedik ama, Nisan ayından korkuyorum. Çünkü, Nisan'ın ilk haftası ile son haftası hep sürprizlere gebe olmuştur. İnşAllah çiçekleri donduracak kadar soğuklarla karşılaşmayız.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  6. Nice güzel yaşlara, mutlu senelere ! <3
    Önündeki yıllar o çabuk geçenlerden daha tatlı zamanlar olacak, emin ol. :)

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkür ederim tüm güzel dilekler ve yorumlar için..

    YanıtlaSil
  8. Doğum gününüzü kutlamak için bir yazımdan alıntı yapmak istiyorum müsaadeniz olursa.

    Doğum günüm demişken yaşımı da merak eden olur mu acaba? Bence bilmek istemezsiniz. Belli bir yaştan sonra insan saymayı bırakıyor zaten. Azerî şair Mehmet İsmail’in

    Otuzdan geçti mi yaşın otuzdan
    Ayların yılların tekrarı başlar

    dizelerini otuzlu yılların ortalarında duymuştum ilk kez. O günden sonra saymayı bıraktım. Yine aynı yaşlarda Gültekin Samanoğlu’nun iki dizesine rastlamıştım.

    Uzaklarda sanılan yarım yüzyıl geldi ya
    Artık kolay olmuyor “akşam olsun” demesi.

    Bu iki dizedeki yaş çok uzak görünmüştü o gün gözüme. Değilmiş.

    Hasılı bugün ben doğdum. Yaşımın ne olduğunun gerçekten önemi yok. İnsan hissettiği yaştaysa eğer ben daha Karacaoğlan’ın “Sakal seni matkap ile yolayım / Bir kız bana emmi dedi, neyleyim” dediği yaşa bile gelmedim.


    Nice güzel yaşlarınız olsun. :)
    Beni sayfanıza getiren Momentos'a da buradan selam olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel bir hediye oldu benim içinde. Artık sayıların önemi olmadı çağa girdik, şükürler olsun çok güzel geldi. Ne kadar güzel alıntılar, hemen not aldım. Nice güzel yaşlarımız olsun!

      Sil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...