19 Şubat 2019 Salı

Bu Hafta Seyredilenler

                  Her gece film ya da belgesel seyretmeye devam  ediyoruz. Çok etkilendiğim ya da güzel bulduğum bir filme ya da diziye rastlayamıyorum ne zamandır Bu gidişle büyük ustaların filmlerini izlemeye tekrar geri döneceğim. Yada belgesel seyrediyorum devamlı en azından bir şey ifade ediyorlar.
Herkesin kitaplarda olduğu gibi sinemada da beğenisi  göreceli. İzleyip karar vermek lazım. 
              Bu hafta başında ilk seyrettiğim belgesel 3 bölümden oluşan, sırayla Karl Marx, Nietzsche ve Freud'un yaşamının kabataslak anlatan Modern Düyanın Dahisi oldu.
                             

              History Channel'den  aşina olduğumuz tarihçi Bettany Hughes tarafından bu üç şahsiyet hakkında bilgi ediniyorsunuz. 
             Diğer belgesel benim gibi nedeni bilinmez ağrılara, hastalıklara sahip olanları rahatlatacak bir belgesel Heal.. Bilmediğimiz şeyler değil ama bir çok hastalığın   kökeninde  stres, üzüntü ve olumsuz duyguların yattığını söylüyor. Geçmişte yaşanan  ve zihnin derinlikerine atılan travmaların  bulunup ortaya çıkarılmazsa kansere kadar götürdüğünü örneklerle işliyor . 

                              heal belgesel ile ilgili görsel sonucu

               İzlediğim bir film de 7.7 lik imbd puanı ve bir kaç yerde okuduğum iyi yorumlarla  Burning oldu. Film  güney kore yapımı, lee chang-dong'un yönettiği 2018 yapımı bir film. Murakami öyküsünden uyarlama. 3 Murakami kitabı okumama rağmen onu sevememiş biri olarak filmi de fazla beğenmedim. Yalnızca müzikler iyiydi bence. Yine de seyredip karar vermek lazım diyorum ya bir Haneke seyrettikten sonra filmlerde işlenen duyguları onun gibi vermelerini bekliyorum.


                               
                                 Jane belgeseli bir ömür filmi. Eşiyle birlikte balta girmemiş ormanda yaşayıp maymunları, gorilleri uzun yıllar gözlemleyen Jane Godall'ın uzun yılları içine alan belgeseli bu. 60lı yıllarda Tanzanya da başlayan bu yaşam şekli Philip Glass tarafından bestelenen müziklerle eşsiz sahneler sunuyor.

                         jane belgesel ile ilgili görsel sonucu

                        Dün gece seyrettiğimiz Sabit Alışkanlıklar Diyarı fazla kafa yordurmadan orta yaş krizinde ki adamın, bir avuç umutsuz genç saçmalıkları ve her zaman ki gibi hangi ülkede olursa olsun yapıcı olmaya çalışan, koşturan, çabalayan kadın hikayesi . Seyredilmese de olur.

                                                     Ä°lgili resim

7 yorum:

  1. Film ve belgesel paylaşımlarınız ruha iyi gelecek cinsten. Her biri okuyucularınızın hayatına dokunacak kadar derin gözükmekte.

    YanıtlaSil
  2. Bilgi sahibi oldum teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. sizden harika belgseller öğreniyorum teşekkürler sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Buketcim, henüz tam blogları okumaya vakit ayıramasam da, vaktimi blog yazmaya ve blog okumaya ayırmaya başlayacağım. Kitap okumalarım azaldı. Çünkü geçmeyen ağrılar bende de mevcut. Boyun , omuz kaslarım, fıtık vs. tedavi süresi bitti ama kaslarımı çalıştırıyorum. yine ağrılar var. kitap okuyamıyorum, boynumun ağrısından kendimi seyretmeye verim. Filmlerini not alıyorum. Belgesel ve heal'i en kısa sürede izleyeceğim. Türkcell tv de geçen hafta bir sürü filme başladım 20 dakikadan sonra yarım bıraktım. Sıkıntılıysa devam etmiyorum. Bu ömre tüm filmleri nasıl sığdıracağımı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Kitap, film ve dizi bloglarına bayılıyorum...
    Bloglarımızın yerini sosyal medya tutamaz... :)
    Ben de beklerim bloguma, sevgiler... :)

    YanıtlaSil

Merhaba Cuma

                          '' Kendini sevmezsen başkasını nasıl sevebilirsin ?'' diye soruyor Tina Turner Mutluluk Sana Yakış...