22 Aralık 2023 Cuma

Bir cuma daha..

 


                                                              Kımıldanır mahallemin daralan ruhu
                                                 Basma perdelerimde gün batarken
                                                 Atıp saatler suren uykusunu
                                                 Odama uzanır akasyam pencereden
                                                 Kırmızı uzak damlarda bir serinleme
                                                 Uyanır gündüz uykusundan evler
                                                 Kapılarda işleri ellerinde
                                                 Kadınlar giyinip kocalarını bekler
                                                 iyi insanların ruhudur yakınlaşır
                                                 Takunya sesleri gelir evlerden
                                                 Yalnız bu dem rahat bir dünya taşır
                                                 Bin mihnet dolu kafasında yorgun beden
                                                 Her şeyin geliş saatidir akşam
                                                 Mahallede ömürler akşamüstü başlar
                                                 Hepsi burada buluşmaya gelir akşam
                                                 Başka dünyalardan ayaklar, başlar...

               Cuma günü tüm haftayı toparlayıp yazdığım blog postuma bu güzel şiirle başlamak istedim. Orhan Veli'den dize. Annemin çektiği gün sonu fotoğrafla bir şiir iyi gelir dedim kendime.Çünkü çok moralimiz bozuldu bu hafta içi. Mahallemizde iki kız babası 48 yaşında bir komşumuz vefat etti ansızın. Kocaeli spor klubü başkanlarından, sağlıklı, çalışkan ve tüm ilçede yaptığı işlerle tanınan genç bir adamdı. Nijerya'ya bir seyahat yapmış dönüşte hafif vücut kırgınlığı başlamış, sonrasında zatürreye dönüşmüş ve hastaneye yatırılmış. Ama çok daha kötüleşmiş, bir anda vefat etmiş. İki genç kız babasıydı. Mahallede devamlı gördüğün sağlıklı bir insanın ölüm haberini alınca çok şaşırdık. 

Hayat böyle işte, aniden herşey değişebiliyor. Her an başına kötü şeyler gelebiliyor. Çok da önemli mi acaba hayatı bu kadar düşünmek, anlamlandırmaya çalışmak, onca gereksiz şey için üzülmek...

Ben de iş hayatımda kötü bir haber aldım bu hafta. Köy okulunda kadrom bulunuyor biliyorsunuz. Geçen seneler bakanlık köylerde beş çocuk en az olması şartıyla eğitimin devam edeceğini bildirmişti. Bu sene benimde 7 öğrencim var ve okula devam ediyordum. Ama ne değişti anlamadım , kadromu şehirde ki bir okula aldılar. Kendi isteğim dışında başka bir okula gitmek zorunda kaldığım için çok üzgünüm. Bu sene devam edeceğim galiba ama seneye şehre geri dönüyorum. Bu büyük değişiklik canımı çok sıktı, gece saat 4 gibi uyanıp aklıma geliyor ve saatlerce uyuyamıyorum. Kendime telkin veriyorum her işte bir hayır vardır diye. Hem işte bak ölüm böylesine gerçekken sen neleri dert ediyorsun diyorum. Hayatı akışına bırakmaya çalışıyorum çünkü yarın ne olacağı belli değilken taa seneye ne olacak diye düşünmek anlamsız.


               Sabah yola çıktım, bazı günler deniz çarşaf gibiydi. Sabah tenhalığıyla sahil öyle güzel ki. Beş dakika da olsa denizi solumak, gökyüzünü seyretmek ne iyi geliyor.


                                     Okulda öğrencilerimle çalışmalar...
                                  Okul sonrası yürüyüş, manzaramız harika!


                       Bu haftanın iki kitabı okundu bitti. Kemal H. Karpat'ı tanımıyordum meğer ne kıymetli insanmış. Kendi ağzından hayatını okumak, bir çok konu ve dönem hakkında bilgi edinmek çok değerliydi. Kalın bir kitap ama ben zaten biyografileri çok seviyorum.  İkinci kitap okumadığım bir Fournier kitabıydı. Babasını anlattığı kitabı okurken şu dünyada ne değişik insanlar ve yaşamlar var diye düşünmeden edemedim. Babası bir doktor ama ailesine, çocuklarına karşı çok kötü. Karısına, çocuklarına yaptıklarını okudukça böyle bir aileden nasıl da düzgün bir insan çıkabiliyor diye hayret ediyorsunuz.


Yeni yıl yaklaşırken hediyeler alınıyor veriliyor. Bana şu sanalalemin kazandırdığı en kıymetli insanlardan biri, canım Sonat'tan gelen süpriz paket!


Eşimle haftasonu bağ evimizde geçirdiğimiz kahveli saatler...



Çalıştığım okulda öğretmen sayısı çok az. Bu sene sadece iki öğretmeniz. Geçen senelerde en azından 3-4 kişi de oluyorduk ama köyde öğrenci sayısı azaldıkça öğretmen de azaldı. Geçmiş senelerde edindiğim güzel arkadaşlıklardan bazıları - 3 arkadaş- ile hala görüşüyoruz. Kendimize fırsat yaratıp birbirimizden kopmamaya çalışıyoruz. Cumartesi günü yine sözleştik ve İzmit'te kahvaltıya gittik. Sonrasında kahveler içildi, sohbetler yapıldı ve saat 15 gibi tiyatroya gittik.


Yıllar oldu ki tiyatroya gitmemiştim. Açılışı yaptık İnşallah :)



                    Hafta içide başka arkadaşlarla iş çıkışı bir yerlerde oturduk. Ama artık şöyle bir şey olmuş bu mekanlarda; sigara içilen yerler içmeyenlerle  dipdibe olmuş. Hatta çoğu mekanda,  kapalı yerlerde  de içiliyor sigara. Biz içmeyenler evlerden çıkmayacağız sanırım bunlar yüzünden. Her şey de olduğu gibi bu kurallar da hiçe sayılıyor.
Güzel geçti bir hafta..Bugün annem bir rahatsızlığı için doktora gidecek, umarım gelip geçici bir durumdur. Canımızı sıkan bir rahatsızlık yaşadı, bakalım doktor ne diyecek. Hayırlı sonuçlar almak için dua ediyorum.
Herkese mutlu haftasonu diliyorum...





18 yorum:

  1. Merhabalar.
    Yaşadığınız coğrafya size öyle cömert davranıyor ki, siz de bu cömertce sunulan güzellikleri en iyi şekilde değerlendiriyorsunuz. Ne mutlu size! Anneniz bir akşamın güzelliğini fotoğraf karesine taşırken, siz de bu görsele uygun Orhan Veli'nin şiiriyle bir araya getirince ne muazzam bir duygu şöleni yaşanıyor. Tebrik ederim. Daha güzel ve mutlu günleriniz olsun. Cumanız hayırlı ve mübarek olsun.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Recep Bey,
      Annem de çok sever fotoğraf çekmeyi, paylaşmayı. Bende ondan istiyorum
      böyle ara ara fotoğraf. Güzel şeyler paylaşmaya her zaman ihtiyacımız
      olduğuna inanıyorum.

      Sil
  2. Hayırlı cumalar, annenin çektiği resim ne kadar güzel. Görev yerin değişmiş, belki bakarsın seversin önyargılı yaklaşma bence. Gündüz saati tiyatro ilk defa duydum, bizimkilere de önermek lazım. Sigara sorma bende yıllarca kullandığım halde izdirap içindeyim, minibüs durağında içenleri vallahi karşıı kaldırıma yolluyorum kusura bakmasınlar.
    Annene geçmiş olsun, acil şifalar dilerim.
    Güzel bir hafta diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aslında belki daha hayırlı olur. Şimdiden çok karalar bağlamamalıyım
      zaman her şeyi gösterecek umarım mutsuz olmam. Tiyatroların 3 seansı var kocaelinde. yıllar vardır gitmiyordum çok iyi geldi.

      Sil
  3. Bazen böyle üst üste kötü haberler geliyor, insanın dengesi bozuluyor, ne yazık ki...
    O vakit şu nefis gökyüzüne bakıp derin nefes almak tek çare, sanırım.
    İyi haftalar diliyorum. :)

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle anneye geçmiş olsun ama itiraf edeyim okul meselesine benim de canım sıkıldı.. Üstelik tam emeklilik öncesi, neden böyle keyiflerine göre kadro değiştirebiliyorlar anlamadım, bir başvuru yokken oluyor mu böyle bir şey?! Üstelik 7 çocuk var madur olacak, tek öğretmene mi düşecekler yani :( Mücadele etsen sevgili Pelin Pembesi? Okulca etseniz...?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. off küçük bir boşluktan kadrom düştü bu okuldan. bir okulda kadron olması için en az 10 öğrenci olması gerekiyor.şehirlerde bu sorun değil tabi çok çocuk var. ama köylerde artık çocuk kalmadı. geçen sene köylerde en az 5 öğrenci olabilir dendi. bu sene de bu geçerli sanıyordum ve ben de 7 öğrenci vardı. On öğrenciye tamamlamaya gerek duymadık meğer hatamış. ne olduğunu anlamadan kadromdüştü. ben buraya sene sonuna kadar görevlendirme olarak devam edeceğim ama seneye yeni okula büyük ihtimalle :(

      Sil
  5. Ben de (oto)biyografi çok seviyorum, Kemal Karpat kitabını duymamıştım, not aldım. Annenize geçmiş olsun, iyi haberlerini alın inşallah. Okul değişikliği için üzülmeyin, sizin için belki daha iyi olur, hem daha çok zaman var. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annem cuma gitti doktora muayene oldu ayrıntılı bir şekilde. çok şükürönemli bir şey çıkmadı. güzel dileklerin için çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. Annenize şifalar diliyorum. Sıkmayın canınızı hepsi geçecek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, annemden güzel haberler aldık çok şükür. kaç gündür
      canım sıkkındı nihayet ferahladık.

      Sil
  7. Olumsuz cümleler ve haller içerse de yine mutluluk saçan bir yazıydı, gülümsetti ... ve fotoğraflar yine... ve elbette sofralar. E tiyatro da var... daha ne olsun:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat işte Buraneros bir öyle bir böyle. inişler çıkışlar olacak biliyorum ama
      yine de insan etkileniyor. yapacak bir şey yok yola devam :)

      Sil
  8. Canım, anneye geçmiş olsun. Güzel haberlerini verirsin yine bize. Fotoğrafların her zamanki gibi harika, insana neşe veriyor inan. Hele bağ evi, huzur verici.
    Hayat her şeye rağmen devam ediyor o yüzden lütfen sen de içini daraltmadan önüne geleni yaşa. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk muayene de kötü bir şey söylemedi doktor bakalım bir ay sonra test
      sonucu çıkacakmış. İnşallah o da iyi çıkarsa daha çok içimiz rahat ederiz.
      Dediğin gibi hayat devam ediyor biz istediğimiz kadar ince düşünsek de
      üzülssek de. yapacak bir şey yok..

      Sil
  9. Canım @pelinpembesi... Öncelikle anneciğine çok geçmiş olsun dileklerimi gönderiyorum. Çok şükür iyi haber de almışsınız yorumlardan okuduğum kadarıyla. Okul işine de sıkma canını... Hayat biz planlar yaparken, bizim için en uygun planı kendi yapıyor zaten. Güzel bir laf var "hayatım alt üst olacak diye üzülme. Nereden bilebilirsin, altının üstünden daha iyi olmadığını" diye. Sen her zaman yaptığın gibi, günün keyfini çıkarmaya bak cancağızım. Ankara'dan kucak dolusu sevgiler. Özlemle

    YanıtlaSil
  10. Canım @pelinpembesi daha önce de yorum yaptım ama gelmedi sanırım. Öncelikle anneciğine geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Çocukken onlar bizim rahatsızlığımızda kaygı duyardı, şimdi de biz onlar için endişeleniyoruz. Sağlıklı olsunlar, uzun yıllar bizimle olsunlar. Okul için de üzülme derim. Çalışırken şunu tecrübe ettim ki, değişim daha güzel sonuçlara sebep oluyor. Hoş daha çok zaman var bunu konuşmaya belli ki. Şimdiden gelecek için kaygılanma o yüzden. Senin gibi hayatın farklı yönlerine sımsıkı sarılmayı bilen, her ortamda herkesle güzel diyaloglar kuran biri, nerede olsa mutlu olur inanıyorum ki. Sana şimdiden şahane bir yeni yıl diliyorum. Her şey gönlünce olsun canım arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonatcm gelmiş gelmiş yorumun tabi ki ama ben bugün gözümü yeni açabiliyorum. Niye dersen haftasonu nezleyle başlayan bir kırgınlık pazartesiden itibaren
      beni yataklara yatırdı. Kaç gündür nasıl hastayım anlatamam. Çok şükür bugün
      yavaş yavaş düzelmeye başladım. bloga girince iki güzel yorumunla
      karşılaştım. çok teşekkür ederim güzel dileklerine.

      Sil

Merhaba Cuma

                          '' Kendini sevmezsen başkasını nasıl sevebilirsin ?'' diye soruyor Tina Turner Mutluluk Sana Yakış...