18 Mart 2022 Cuma

Cuma Gelmiş


"İnsan yeryüzünde nereye giderse gitsin, yanında bir parça gün ışığı, bir avuç yeşillik, bir tepenin hayali çizgilerini, kulağına çarpmış birkaç kahkahayı götürebilirdi... Ben de öyle yapacaktım..."
Diyor ya Sevinç Çokum..
İçimde umut barındırmayı severim çünkü hayata bizi bağlayan tek şeydir bu. Hayatımın genelinde umut yüklüyümdür , gerçekleşmesini umduğum hayallerim vardır. İçinde bulunduğumuz ortam , coğrafya nedeniyle bir çok şeye hem imkan sağlıyor hem de engelliyor. Beterin beteri vardır diyerek iyimser olmaya çalışıyorum. Bu sorunları görmezden gelme değil bence,bu kötü dediğimiz hayatta  benim rolüm nedir ve neler yapabilirim diye düşünürüm. Şuraya bile iyimser bir şeyler yazıp insanların gönüllerine ferahlık katabiliyorum ya, daha ne olsun. Bu böyle böyle büyür gider hayatta..
              
                Gündelik yaşamımda beni mutlu edecek şeylere odaklanırım. Sorunları gidermeye kudretim yoksa da görmezden gelir ve umursamam. Başucu kitaplarımdan biridir Bozkırkurdu ve şöyle der bir yerinde ;

                       '' Yaşamaktan sık sık bezgin düştüğünüz günler oldu, bu dünyadan çekip gitmeye baktınız, öyle değil mi?  Bu zamana , bu dünyaya , bu gerçeğe sırt çevirip kendinize  daha uygun gördüğünüz bir başka gerçek içinde , zamanın yer almadığı bir başka dünya da yaşamayı özlediniz. Özlediğiniz şeyi yapın şimdi sevgili dostum Harry, sizi bunu yapmaya davet ediyorum . Bu başka dünyanın gizli olduğu yeri , aradığınız dünyanın  kendi ruhunun dünyası olduğunu biliyorsunuz çünkü. Özlemini çektiğiniz o  gerçek , yalnızca kendinizde yaşıyor. ''

                           Beni mutlu eden bir şey yapayım dedim cuma günü ,kendime bir demet nergis aldım.


                              Cumartesi eşimin isteği üzerine çikolatalı, portakallı pasta yaptım. Artık pastaneden pasta ya da keklerini almak istemiyorum çünkü çok tatlı geliyor. 

              

Cumartesi ve pazar sabah kahvaltı bile etmeden eşimle çıkıp karda yürüyüş yaptık. Bahçemin kış hali de çok güzeldi. Limon ağacımda ki limonları toplamıyorum , öyle güzel duruyorlar ki. 


Karavanımız uzun zamandır burada yatıyor :)



Sokağımızın durumu..






                      Uzun bir yürüyüşten sonra eve gelip kahvaltı yaptık, dergi ve kitap okuma derken hafta sonumuz da bitti gitti..



Bu hafta ki kitabım..


Pazartesi okula dönüş..


Hafta içi yani salı günü bir arkadaşın doğum günü için bir kafe de toplandık. 


             Dün gece Berat Kandili kutlandı. Diyanetin sayfasında bir ayet paylaşılmıştı , bugün ben de onu buraya aldım. 

Ey iman edenler! Allah için hakkı ayakta tutun, adaletle şahitlik eden kimseler olun. Herhangi bir topluluğa duyduğunuz kin, sizi adaletsiz davranmaya itmesin. Adaletli olun; bu, takvaya daha uygundur. Allah`tan korkun. Şüphesiz Allah yaptıklarınızdan haberdardır.

(Mâide, 5/8)

Herkese mutlu ve huzurlu hafta sonu dileklerimle!












8 yorum:

  1. Ne çok kar var sizin orada. Çok şaşırdım. Bizim buraya hiç yağmadı henüz. Limon ağacın efsane gözüküyor gerçekten. Maşallah diyelim. Ellerine sağlık. Ben de portakallı kurabiye yaptım yeni. Başka tür kek vb yapmıyorum. Çok yeniyor çünkü. Hazırlardaki şeker oranı korkunç sahiden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Marmara Bölgesi bu sene kardan geçilmiyor. Hele ün falan o kadar çok yağdı ki.
      onu da haftaya cuma yazarım kısmet olursa. herkes bahar gelsin artık
      diyor ama ben memnunum :)

      Sil
  2. Pasta da pastaymış ha!
    Bana mısın demedi bu kadar fotoğrafa :))

    YanıtlaSil
  3. Bu cuma yazılarını Sibel'den (çileksuyu) esinlenerek başladım
    bende. öyle böyle kaç zamandır yazıyorum. en azından haftalık döküm
    oluyor benim için. zaman ise o kadar hızlı ki, artık kafa yormak
    istemiyorum çünkü kendimi akıntıya kapılmış bir yaprak gibi görüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Limonlarına bayıldım instagramda gördüm. Mimoza örtün de şahane oldu, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. İlk satır çok güzel ama okur okumaz tam tersi de geldi aklıma malesef, birde nereye gitse orayı yok edip talan edenler :( neyse dilerim cümlendeki gibi insanlar çok olsun. Ne güzel kareler var yine, bizde bu kadar yağmadı neyse ki, uçuşup bitiyor :) o kekin efsane görünüyor, işlemen ise bitmiş halini gördüm instada harikulade bayıldım.. :)

    YanıtlaSil
  6. Ce magice citate! Ce superbe flori! Ce delcii facute in casa!
    O primavara insorita iti doresc,
    Mia

    YanıtlaSil

Merhaba Cuma

                          '' Kendini sevmezsen başkasını nasıl sevebilirsin ?'' diye soruyor Tina Turner Mutluluk Sana Yakış...