31 Aralık 2021 Cuma

Aralık Ayının Son Cuması


                                Aralık ayı başladığı gibi bitti bile. Soğuk günler oldu, fırtınalı ve yağmurlu hatta bazı yerlerde kar yağdı. Şimdi ayın sonunda nispeten ılık günler yaşadık, yaşıyoruz. Bakalım hafta sonundan itibaren neler yapmışım, neler yaşamışım. Böyle haftalık döküm yaparken çok menun oluyorum, yaşadıklarım yazıyla sabitleniyor çünkü. Yıllar sonra belki baya bir yaşlanınca her sabah , kimbilir artık yapayalnızken bu yazılarımı okurken düşünüyorum kendimi. Ya da ölüp gittikten sonra şu sıralar hiç umrunda olmadığım kızımın beni tanımak , anlamak amaçlı bilerek , isteyerek yazılarımı okuduğunu hayal ediyorum ve sırf bu yüzden yazıyorum. Daha da hayal kurayım; torunlarımdan biri okur belki.
Cumartesi ile en sevdiğim şeyi, kek yaptım. Artık hafta sonu  keki denen bir şey var hayatımda. Kokusuyla, görüntüsüyle, kahvemin yanına eşlik edişiyle, eşimle aramızda bir seremoniye dönüşümüyle çok seviyorum.



                           Benim için mutluluk, huzur anları evimde yaşadıklarım, okuduklarım, anlar, ilişkiler. Geçen gün Gökhan Özcan bir köşe yazısında mutluluk için şunları yazmış;

''Bu sürecin sonunda hemen hepimiz mutluluğu üzerinde etiketi bulunan şeylerde arar hale geldik. Bizi bu yeni mutluluk hedeflerine güdümleyen zihniyet, zamanla insanların kişisel dünyalarından uzaklaşacaklarını ve bu uzaklaşmanın yaygın bir tatminsizlik duygusu oluşturacağını hesaba katmadı ya da kattıysa da bunu umursamadı. Bugün bu strateji yaptığı yatırımların sonuçlarını almış durumda. İnsanlar mutluluğu genellikle alışveriş, eğlence, tatil, birtakım popüler alışkanlıklar ve her gün güncellenen çeşidi bol teknolojik araçlarda arıyor. Bunlar o kadar ulaşılmaz şeyler değil, bir şekilde pek çoğuna ulaşılıyor bu hedeflerin. Ancak yine ticari zihniyetin bir başka gereği olarak ulaşıldığı anda teknolojinin bir sonraki üretimi karşısında değerini kaybediyor ve anlamsızlaşıyor.''


                      Bize empoze edilen alanlarda ve mecralarda mutluluğu aramanın tuzağından kurtulmamız lazım. Mutluluk öğrenilen bir süreç. Şöyle devam ediyor Özcan;
''Bu yeni mutluluk arayışının bir durma noktası yok, çünkü bize doğası gereği bir tatmin yaşatmıyor. Bu hal, sürekli mutluluğu arayan ama eriştiğini sandığı anda onu sürekli elinden kaçıran insanlar haline getiriyor bizi. Bu döngüden kurtulamıyoruz, çünkü bizim için mutluluğun gerçekte ne anlama geldiğini ve onu nerede aramamız gerektiğini çoktan unuttuk.''


                           Mutluluk sizin için ne, onu nerede ve nasıl bulursunuz sorularını cevaplamak için bir çok şeyde farkındalık gerekiyor. Soru her insana göre değişen cevap içerir, bu yolda yürüyen insanların yaptıkları başkaları tarafından bu yüzden anlaşılmaz. Önemli olan bir karara varıp buna doğru yürümek.
Evde geçirdiğim anlar bazen bir kitapla bazen bir videoyla bazen bir yün ile sürüp gidiyor. Bu sade süren hayat şu an bana huzur veriyor şimdilik. İleri de ne olur bilemem.


                  Pazartesi ile sabah erken başlayan maraton.. Okulda o minik elleri , çocukların sohbetlerini, birbiriyle ilişkilerini gözlemliyorum devamlı. Biz de böyleydik bir zamanlar, nasıl da unuttuk o saf halleri. İnsanın büyüme aşamalarında kaybettiklerini her gün görüyorum . Çok umutsuzlaşıyorum sonra da ama yapacak bir şey yok hayat böyle.


                    Bu hafta içi hava güzel olunca doğa da yürüyüşe çıktık. Çocuklarla zor oluyor aslında. Çünkü çok enerjikler, oradan oraya koşturmak istiyorlar. Bir kaza olmasın diye devamlı engelliyoruz biz de , yapacak bir şey yok. Ama yürüyüşün iyi gelmediği kimse yok galiba.


             Köyde ki hayaller kurduğum eve nazar değmiş, artık nedendir bilmiyorum ama iki çam ağacı ortadan ikiye kırılmış. Belki rüzgardan.


          Cengiz Aytmatov ‘Toprak Ana’da mutluluğun tabiatına dair bir inceliğe işaret ediyor: “Bana sorarsanız gerçek mutluluk yaz yağmuru gibi birdenbire boşanmaz insanın başına. Davranışımıza, çevremizdeki insanlarla ilişkilerimize her gün azar azar çeki düzen vererek eksiklerimizi tamamlarız. Yavaş yavaş biriken bir şeydir mutluluk.”


                        Bu hafta Macerakitabım Özlem'in hediyesi kitaba başladım. Trenle yapılan yolculuğu okurken sayfalarında ben de geziyorum sanki . Yavaş yavaş okuyorum, bir çok bilgi de öğreniyorum ülkeler ve insanlar hakkında. Canım Özlem tam benlik bir kitap hediye etti bu sene.


Minik bir öğretmen grubumuz var 2-3 hafta da bir okul çıkışı bir araya gelip sohbet ettiğimiz. Onlarla buluştum hafta içi. Göçmen Börekçisinde Boşnak mantısı falan yedik. Aklıma Buraneros geldi, o da çekiyor ya fotoğraflarını keyif anlarının. Ona özendim ben de böreğimi fotoğrafladım :)


Aralık ayının en güzel yanı hediyeleşme zamanı olması. Özellikle hediye paketi hazırlamayı ve vermeyi, arkadaşlarla bir araya gelip bu curcunayı yaşamayı çok seviyorum. Bu sene de sevdiklerime paketler hazırladım, gönderdim.


Arkadaşlarımın güzel masalarına oturduk, sohbetler ettik iş sonrasında.




                        Ben de güzel hediyeler aldım bu hafta. Beni unutmayan tüm arkadaş ve tanıdıklarıma çok minnattarım. Böyle zamanlarda saki bir çok şey perçinleşiyor, anlam kazanıyor.




                    Son olarak yazımı bitirirken, seneyi bitirirken Gökhan Özcan'a yer açacağım tekrardan. Bir yeni yıla daha girerken bunlar benimde düşündüklerim çünkü;

''Başka şeyleri değil, kendini biriktirmeye çalışmalı insan. Biriktirmekten kastım istif etmek değil gerçekten biriktirmek... Azı azla buluşturup çoğaltmak... Manayı başka manalarla zenginleştirmek... Günleri anlarla bütünleyip süslemek, güzelleştirmek... İnsanları anlamaya çalışarak ‘insan’ı anlamaya çalışmak... Hayatın özünü, bütün hayatlardan damıtarak kristalleştirmek... Sözleri, sözlerle denkleştirerek mayalamak, yoğurmak ve pişirmek... Gördüklerinde hayatı görmek, insanı görmek... Bütün bunlarda alemin hakikatini aramak... Aramak, bulmayı beklemeden aramak... Bulmayı değil, aramayı aramak... Bitirmeyi değil hep başlamayı denemek... Uykuları, uyanmaları getirdiği için sevmek... Sevgiyi biriktirmek, hayatın her köşesine erişecek bir muhabbete erişinceye kadar sevmek... Severek güzelleşmek, güzelleşerek sevmek... Eriştiğimiz her güzellikle başka güzellikleri çağırmak... İçimizde bütün hakikatiyle bir ‹insan› biriktirmek...
















18 yorum:

  1. Buketciğim gönlüm huzur buldu yayının içinde dolaşırken <3 O sevdiğimiz evin yakınındaki ağaçlara üzüldüm. Allahtan evin üstüne devrilmemiş (bak mutu bakışa örnek) :))
    Paragraflarla verdiğin kitabın mesajları bana çok iyi geldi. Bir de 80 trenle dünya turu ilgimi çekti. Teşekkürler tüm paylaştıkların için, iyi ki varsın, iyi ki ordasın <3
    Manâ açısından zengin bir yıl dilerim hepimize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım momentos,
      Dileklerin hepimiz için olsun, şu salgınlar, hastalıklar, yoksulluk
      bitsin. Sağlıkla geçireceğimiz bir yıl olsun, burada hep yazalım,
      okuyalım birbirimizi valla başka bir şey istemiyorum. kocaman sarılıyorum sana..

      Sil
  2. Her cuma yazın gibi çok keyifle okudum, sıklıkla gülümseyerek, (adımı görünce biraz daha gülümseyerek:) kekinde kaldım. Görüntü muhteşemdi ki tadı tahmin edebiliyorum ama kekin tabağında ve hemen yanında olanlar işte! İşte mutluluk bazıları için bu kadar kolaydır. Öğrencilerin -bir kez daha kendimi tekrar ederek söylemeliyim ki- pek şanslılar; onları kıskanmıyorum çünkü benim öğretmenim de sen gibiydi:)

    Ve mutluluk!

    Üzerine bir yazımda şöyle bir cümle kurmuşrum:

    "Mutluluk hem çok kolay hem de çok zor elde edilebilir bir olgudur. Tıpkı tek gerçeğin, algıdaki gerçek olduğu kuramsal doğrusu gibi... Tıpkı aynı somut halin farklı algılarda farklı anlamlar bulan gerçeklikler olarak dile dökülmesi gibi... Mutluluk her günün içinde saklanmış ve gün boyu öncül ve artçılarıyla devam eden bir devrim halidir, hem de sürekli bir devrim."

    Bunun farkında olanlara ve yazılarında hissetirenlere selam olsun:)

    Sana, sevgili eşine ve elbette biricik kızına, geniş ailenle birlikte güler yüzlü bir yeni yıl dilerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha dün mesajına karşı yorum yazmıştım ama çıkmamış nedense. Ben eklendi sandım belki de. neyse, güzel dileklerin için çok teşekkür ederim.
      mutluluk üzerine bugün de bir yazı okudum, nedense insanlar tüm hayatları boyunca
      mutlu olmak, haz almak üzerine çok düşüyorlar, hayatın amacı olmalı mıdır
      gerçekten de diye başlayan bir yazıydı. bu açıdan da düşünmeye başladım.
      kimse üzülmek istemez, sıkıntı çekmek istemez ama bunların hayatın her döneminde
      eninde sonunda yaşanacağını bilip mutluluğu hedef almak anlamsız gibi
      geldi.
      off uzun meseleler bunlar.

      Sil
  3. Hediyeleşmek güzeldir, iyi yıllar...

    YanıtlaSil
  4. Mutlu yıllar sevgili Buket.. Mutluluk nedir, çok düşünürüm ben de. Benim için bu sevgi almantan çok da vermek, görmek, küçük güzel şeyleri kendimce farkedebilmek ve insanlarla olan ilişkilerim, bağ kurabilmek yani.. Bunlara sahip olduğum ölçüde mutluyum.. Diğerleri için bir anlamımın, geri verdiğim bir şeylerin olmasını istiyorum şu hayatta..
    Bilemiyorum tam da oturmadı elbette fikirlerim, hiç oturabilecek mi onu bile bilmiyorum ama sanki yürüdüğüm yol iyi geliyor bana. Sonuç ne olursa olsun.
    Güzel ailenle sana musmutlu, sağlık ve huzur dolu 2022 diliyorum. Ergenlik dönemi çok zor farkındayım ama senin zaten yaptığın şekilde, dinlemeye açık olduğun ve sana karşıt gelse bile onu sevdiğin sürece sanırım üstesinden gelirsin sen :) Bol şans...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili ceren, göreceksin her 10 yılda bir fikirler nasıl değişiyor,
      duygularda, olaylara bakış tarzımızda. ama insanız işte, binlerce şeyle
      boğuşuyoruz bu dünyada. her seferine haz almak istiyoruz ama böyle mi asıl olması gereken diye de çok düşünmeye başladım.
      ben de sağlıkla ve huzurla geçen bir ömrümüzün olmasını diliyorum.

      Sil
  5. Bu kek yapma olayını bende mi ilke edinsem:)) afiyet olsun iyi yıllar size..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam mevsimi, bence başlamalısın. mutlu, huzurlu ve sağlıklı
      günlere !

      Sil
  6. Aytmatov'un mutluluk hakkındaki cümlesi, paragrafı ne kadar güzel ifade edilmiş. :)
    Lezzetli kekler yapmak da mutluluğu çoğaltmanın yollarından biri elbette. :)
    Mutluluk dolu bir yeni sene dileyelim o zaman, sevgiyle. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cengiz Aytmatov'un tüm kitaplarını okudum ve mutlaka okunmasını
      her zaman tavsiye ediyorum. Yeni bir yılla umutlarımız ilk günden başlayan olumsuzluklara rağmen var, olacak da.
      mutlu yıllar size de!

      Sil
  7. Sevgili Buket hanım.
    Bloguma bıraktığınız sıcak ve samimi sözleriniz için özelden teşekkür etmek istedim.
    Olur da yorum otomatik olarak yayına alınıyorsa umumi bir teşekkür olur sizin güzel kalbinizin ifadesi olarak yok eğer ki onay almadan yorum kutunuzda duracaksa size nice güzel yıllar çokça sevgiler ve kocaman bir sarılmak istediğimi dile getirmek istiyorum.
    İyi ki varsınız.
    Daha nice nice şükür dolu günleriniz olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah buraya geldi ama silmeyeyim , haber almak güzel sizden.
      sonradan paylaşımlarınızı da görünce mutlu oldum :)

      Sil
  8. Keklerin, sofraların hep harika, ince düşüncen nezaketinde apayrı, bu yıl beni düşünerek çok mutlu ettiğin için çok teşekkür ederim tekrar. Gönlünce sağlıklı çok güzel bir yıl diliyorum tekrar, şimdi yazını okuyunca mutluluk nedirimizin bize özgü etiketsiz oluşu bir parça rahatlattı beni, mutluluğun peşindeyiz hep ama doğru yerlerde aramalı, büyümek bana da çok hüzün veriyor özellikle oğluşun anasınıfı çağına geçtikten sonra bunu daha derin hissetmeye başladım büyümek hüzünlü bişey benim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Deryacım, duygularımız karşılıklı..

      Sil
  9. Merhabalar.
    Hem Aralık ayının, hem de 2021 yılının son Cuma'sı oluyor herhalde. Cuma günleri ülkemizde de farkında değiliz ama, adeta bir şükür gününe dönüşmüş durumda. Hani Hıristiyanlara benzememek adına böyle bir konuyu gündeme getirmezler ama, biz Müslümanlar da farkında olmadan Cuma gününü bir şükür günü gibi karşılıyor, hazırlıklarımızı yapıyor ve kutluyoruz. Sizce de öyle değil mi?

    Bizleri bu günlere ulaştıran, Alemlerin Rabb'i olan Allahu Teala'ya sonsuz ve sayısız hamd ve senalar olsun. Her şey gönlünüzce olsun. Esen kalın.

    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Recep Bey, cuma zaten biz Müslümanlar için önemli zaten bunu da
      göz önünde bulundurarak paylaşım yapıyorum. Yorumlarınız için teşekkür ederim..

      Sil

Diğer Ev

                                  Rachel Cusk adını nerede gördüm hatırlamıyorum ama ilk kez okumak üzere iki kitabını satın aldım. Diğer ...