7 Aralık 2020 Pazartesi

Bıkkınlık ve Künefe

                           Dışarı da yemek yemeyi artık sevmiyorum. İstediği kadar ortam, manzara falan güzel olsun; etrafta sinirlerimi bozacak bir garson oluyor mutlaka. Geçen gün kızımın uzun süreden beri istediği künefeyi şu meşhur dükkanlardan birinde yemek gafletine düştüm. Ben yemeyeli çapı yirmi santimi geçmeyen künefenin fiyatı da oldukça artmış. Neyse yiyelim biraz mutlu olalım dedik ama benim gibi en küçük şeyi sorun eden tipler evde oturmalı .. Garsonun özensizce getirdiği çatal, bıçak, bardaklara odaklanmamak için çaba harcadım başlarda. Sonrasında minik süt sürahisini kaba saba bir şekilde masaya koyduğunda biraz dökülen sütü görmezden gelip arkaya çekilmesi, eline cep telefonunu alıp bir çok insanın yaptığı gibi kafasını buna gömmesi ben de bardağı taşırdı.

                         Kierkegaard'ın Kahkaha Benden Yana kitabında şöyle bir bölüm vardır;

''İnsanın, sanki kaderini değiştirecekmiş gibi, dünyada bağırıp çağırarak bir şeyler elde edeceğine inanması için çok saf olması gerekir. Her şeyi olduğu gibi kabullenip yaygara koparmamak daha iyi . Gençliğimde bir lokantaya gittiğim zaman garsona "İyi bir parça, çok iyi bir parça, filetodan, fazla da yağlı olmasın," derdim. Garson, isteğime dikkatini vermek şöyle dursun belki de beni duymazdı bile ve sesimin mutfağa ulaşıp aşçıyı etkileme ihtimali daha da zayıftı, tut ki ulaştı, belki rostonun tamamında iyi bir parça yoktu. Artık hiç bağırmıyorum.”

                        Koca Kierkegaard bile benzer şeyleri yaşıyormuş zamanında ki ben mi yaşamayacağım. Artık yapmam gerekeni biliyorum.  Her şeyi olduğu gibi kabullenip yaygara koparmamak..






14 yorum:

  1. Merhabalar.
    Evet ne kadar zor bir durum. Eskiden hiç o kadar önemsemediğim ve kafama takmadığım şeyleri kafama takar oldum. Her şeye itiraz ediyor, yolunda gitmeyen her şeye anında müdahale etmek istiyorum. Bu davranışım da bana zarar veriyor. Görmezden gelemiyor ve dikkatimi başka taraflara odaklayamıyorum. Olaya demir attıktan sonra, mümkün mü çapayı oradan alıp da başka taraflara yelkenler fora demek!..
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Recep Bey,
      Tam da beni tarif ettiniz ! Artık her şey gözüme öyle batıyor ki
      dışarıda fazla zaman geçirmek istemiyorum yani böyle işletmelerde. bir şehre gittiğimizde oranın yeme içme yerlerine gidiyoruz meşhur olan. ama
      her yerde öyle bir kayıtsızlık, özensizlik var ki artık
      gözüme çok batıyor.

      Sil
  2. Bu kadar Künefecinin açılmasını anlayamıyorum, adım başı bir künefeci. Bu kadar severmişiz de yıllardır hiç mi aklımıza gelmemiş acaba ,dur bir künefeci açayım demek. Hiç denemedik gidip orada künefe yemeyi, aklıma hep NBŞ li midir acaba sorusu takılıyor.Canan Karatay sayesinde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de en son künefeyi 3 yıl önce Antep gezimizde yedim hatta
      orada ki katmeri çok sevmiştim. tekrar yemek için gittik bizde. ama yalnızca
      künefecilerde yok bu özensizlik her işletme bu hale gelmiş ne yazık ki.

      Sil
  3. klişedir ama dünyada değiştirebileceğimiz tek kişi sadece kendi benimiz. :)

    YanıtlaSil
  4. O dediğiniz çok zor. Hele ki mizacınız buna uygun değilsi. İlla patlıyor bir yerlerden

    YanıtlaSil
  5. Bende de şöyle bir benzeri olmuştu bu tip kabullenmelerin: Trafikte anlamsızca hız yapan çaprazlama geçişler yapanlara çok sinirleniyordum. Bir gün çok acil bir durum nedeniyle aynısını yapmak zorunda kaldım ve panikten dörtlüleri falan da unutmuşum tabii, insanlar ne küfür etmiştir, kornalar falan basıldı ama umrumda değildi.. O gün orada anladım ki bazen hayatta bazı şeyler yapılabiliyor, başka yolu olmayabiliyor. Şimdi yine kızıyorum ama arkasından küfretmiyorum, zorundaysa allah yolunu açsın, şımarıklıktan yapıyorsa da kimsenin kanına girmeden belasını bulsun diyorum geçiyorum. En azından sinirli değilim.. Başkalarının davranışlarını kontrol etmeye çalışmak yıpratıcı bir hal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yıpratıcı. Ben zaten herşeye sinirlenen, eleştiren huysuz
      ihtiyarlara dönüşüyorum ya iyice sinirim bozuluyor :)

      Sil
  6. Öyle çok şeyi düzeltmek gerekiyor ki, dediğin gibi insan bıkıyor artık, gitmeyeyim daha iyi diyor .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten artık gidemeyizde bu yasaklarla. aman iyi oldu, kapansın herkes evine, bi rahat nefes alalım :)

      Sil
  7. Ayı geçtik haftadan haftaya epey artış oluyor fiyatlar feci, künefe de nasibini almış anlaşılan. Dışarıda bende yemiyorum, çok kriz halindeysek paket yaptırıp evde
    yiyoruz. Tabi garsonun özensiz ve nezaketsiz tavrı hoş değil, bende takarım :/

    YanıtlaSil
  8. Bizi huysuz hissettiren insanları Allah'a havale ediyorum:) Ama hakikaten insanların davranışları takılmayacak gibi değil. Ve inanılmaz şekilde son yıllarda katlana katlana arttı. Görgü, medeniyet tarihe karışmak üzere. Tepki göstersem "ben mi huysuzum" moduna giriyorum ki kızdığım şeylerde haklıyım aslında. Bir kısır döngü ki nasıl çıkılır bilmem.

    YanıtlaSil

Merhaba Cuma

                          '' Kendini sevmezsen başkasını nasıl sevebilirsin ?'' diye soruyor Tina Turner Mutluluk Sana Yakış...