29 Nisan 2022 Cuma

Hoşgeldin Cuma!


Güzel, mutlu, umutlu bir cumadan merhaba!
İçim içime sığmıyor, neden mi ? Bayram tatili başlıyor ve biz yarın karavanla yola çıkıyoruz. Uzun zamandır seyahata çıkamamıştık. Mayıs ayı başlarken , havalar ısınmışken küçük bir gezi ilaç gibi gelecek kısmetse. 
Geçen hafta neler oldu bir bakalım;
Cumartesi günü tüm yurtta olduğu gibi okulumuzda da bayramı kutladık. Öğrenci sayımız az olmasına rağmen çocuklar ve velilerle çok güzel kutladık. Her sene büyük bir heyecan ve mutlulukla kutluyoruz çocuk bayramını.



Hafta içi öğrencilerimizle bol bol açık hava da zaman geçirdik. Doğadan toplanan malzemeler ile yaratıcı etkinlikler yapıldı.




                Hafta boyunca iki kitap okudum. Fethi Gemuhluoğlu hakkında olan kitap çok kalındı , içinde yazdığı mektuplar, deneme yazısı, ona yazılan şiirler ve ithaf yazılar bulunuyor. Hepsini olmasa da ilgimi çeken yazıları okudum.
Ayrıca Hafta boyunca Suha Arın Belgeselleri seyrettim , geçmişte kalan bu güzellikleri seyrederken neler kaybetmişiz diye az üzülmedim gerçi.




Doğa bu kadar güzel olunca gezmemek olmazdı. Okul çıkışı köyümüzün bu güzel yerine gittik, fotoğraflar çektik.





Okul bahçemizde ısınan havayla coşmaya başladı. Rokalar öyle büyüdü ki tohum olmaya başladı. Tüm kış karın altında kalan marullar gelişmeye başladı. Çocuklarla yeni fideler ekip suladık.



Hatta ilk mahsullerimiz yeşil soğanlarımızı toplayıp akşam salataya koymak üzere evlere götürdük. Bahçe de resimler yapıldı, oyunlar oynandı.



               Kendi evimin bahçesini de temizledik, toprağı kazdık, saksılar değiştirildi, kaktüsler yerlerine taşındı. Mor salkımlarım açmaya başladı, limon, mandalina ve portakal ağacımın yeni sürgünleri olmaya başladı. 
Gerçi hafta sonu kötü bir olay yaşadım. İçinde begonvilim olan büyük saksımı çalmışlar. Begonvili de kökünden söküp yan bahçeye ekmişler. Diğeri de limon ağacımda ki limonların yarısını biri bahçeye girip toplamasıydı. İnsanlar nasıl oluyor da izinsiz eline torba alıp sahipli bahçelere girip topluyor anlamıyorum.


Bahçemde oturduğumuz köşeyi tekrardan düzenledim. Yutong tuğladan yaptığım sediri de aynı duvarlara yaptığım taş montajını uyguladım.


Yıllar önce kızın 6-7 yaşındayken duvara boyadığımız taşları yapıştırmıştık. Hala gördüğünüz gibi duruyor ve bahçeye güzel bir etki sağlıyor. İyi ki yapmışız diyorum. Şimdi de bu sedire taşlar yapıştırdım ama o gün öyle yoruldum ki anlatamam. Güzellikler uğraşmadan, çalışmadan olmuyor . Her şey için çaba gerekiyor.
Bu sediri nasıl yaptım işte bu video da ;




                      Canım Momentos bloğunda yeni bir etkinlik başlatmış. Biliyorsunuz kendi seslendirdiği  podcast serisi bir harika. Bizim pazar sabahı keyfimiz hatta. Kahvaltı sonrası çaylarımızı içerken onun programını açıp dinliyoruz. Bu hafta da ilk olarak beni konuk etmiş, şimdi öğrendim. Eve gidip dinlemek için sabırsızlanıyorum. Çok teşekkür ederim Momentos! 
Hemen bloğuna bir gidip bakın bence, işte burada

                       Ramazan boyunca Kuranı Kerim'i türkçe okumaya çalıştım. Öyle güzel bir kitabımız var ki, ne yazık ki neden bahsettiğinden bir haberiz. Yaşam içinde nasıl olmamız gerektiğini, insan ilişkilerini, adaletli olmayı ve mutlaka kul olmayı adım adım öğretiyor. Fussilet Suresinde geçen bir ayeti not aldım ;
''İyilikle kötülük asla bir olmaz. Kötülüğü en güzel bir şekilde iyilikle ortadan kaldır. O zaman göreceksin ki, seninle arasında husumet bulunan kimse sanki sıcak bir dost oluvermiştir. ''
                    Peygamberimizin şu sözlerine bir de kulak verelim;
'' İnsanlar iyilik yaparsa biz de iyilik yaparız, kötülük yaparsa bizde kötülük yaparız.' diyen  sıradan kimseler gibi olmayınız. Bilakis iyilik yaptıklarında insanlara iyilikle karşılık vermeyi, kötülük yaptıklarında ise onlara kötülükle mukabele etmemeyi alışkanlık haline getiriniz.''

                   Ramazan boyunca güzel ve bereketli sofralarımız oldu. Dün gece de kayınvalidemlere gittik iftara. Dedemiz çok şükür ayakta. Hep beraber yenen yemekler, çocukları ve torunları yanında olunca insanın en büyük nimet bence. Böyle bir yaşlılık çok isterdim ben de. Gerçi tek çocukla nasıl geniş bir aile olacağız bilmem. Ama hayatta ne istiyorsam öyle davranıyorum yakınlarıma. Allah emeklerimizi boşa çıkarmasın, amin!


                            
                         Nisan ayını bitirdik arkadaşlar. Yaza adım adım gidiyoruz. Mayıs ayların en güzeli bence. Çok soğuk değil çok da sıcak değil. Özellikle benim gibi Marmara Bölgesinde yaşayanlar için. Doğanın iyice canlandığı, etrafa mis gibi çiçek kokusunun kapladığı, denizden serin esintilerin geldiği, sokaklara döküldüğümüz ay. Bu hafta sonu Ramazan ayını da bitiriyoruz. İnşallah hakkıyla yaşamışızdır. 
                             Şimdiden Ramazan Bayramımızı kutlarım!


























18 yorum:

  1. Videoya bayıldımmmm! Nasıl güzel bir sedir olmuş, çok keyifle otur, dizini de çek karnına benim için ve bol bol kitap oku bu yaz :) Çok sevdim.. İyi bayramlar ve keyifli seyahatler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Video çekmek zor işmiş, onca iş arasında tripotu koy çek. kocama verdim denizde çeksin diye. ellerim ıslak ne çektiğine bakayım dedim amaan ne sinir etti :)
      hiç istediğin gibi olmayınca çekimler hadi baştan al vb. ama taş toplamak çok zevkliydi . taşımak zahmetli çünkü çok taş lazım ve ağırlar. bir ara bisikletle taşıdım, selesi yamuldu. eşimde gelir yanımda ama elini sokmaz denize :) yardım etmez bu bahçe konularında. kızım zaten iyice koptu bizden. hatta karavanla gezimize gelmiyor, babaannesinin evinde kalacak. bakalım inşallh güzel olacak bu gezimiz. 9 gün olsaydı iyiydi ama :)

      Sil
  2. Var ya muhteşemsin sen.. ilk satırdan beri tebesümle okuyorum, bu kadar mı keyifli olur bi yazı ve bu keyif okuyana da geçer. Hımmm... karavanla seyahat sevincinin de etkisi var bunda sanırım:) 10 parmağında 10 marifet derler ya, sen bunun en şahane örneklerinden birisin. Hepinize, yazıların sayesinde tanıdığımız tüm aile fertlerine iyi bayramlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatın keyifli yönlerini yazayım göstereyim istiyorum yoksa bir anlatsam bitmeyen ağrılarım, kızımla ergen-ebeveyn çekişmesi ve krizler, arada birbirine düşen karıkoca hayatı :) insanız biz de işte en sorunlusundan ama elden bırakmıyorum umudu :)

      Sil
  3. Ne güzel bir yazı. Okurken sizinle birlikte tüm bunları yaşamışım gibi hissettim.
    Mutlu tatiller, hayırlı bayramlar.

    YanıtlaSil
  4. Video enfes, nihayet taş duvarını gördüm ve çok beğendim. Eline sağlık. Fotoğraflar ve bu haftaki anlatımın, senin de bahara geçtiğini işaret ediyor, çok sevindim :))
    Ne güzel Radyo Momentos' un dinleyenleri olması, bu da beni mutlu etti. Çok teşekkürler. Şimdiden iyi bayramlar ve keyifli gezi ve dinlence diliyorum size. <3

    YanıtlaSil
  5. Bence de en güzel ay nisan - mayıs. Tam da şu yaşadığımız günler. Hava ne sıcak ne soğukken. Zaten şahane bahar fotoğrafların da bunu kanıtlıyor Buketciğim. Taş döşediğin o duvarlar nasıl güzel oldu öyle. Sedir de mükemmel fikir. Şahane olmuş o da. Ellerine sağlık. Meşakkatli iş ama sonuç ortada. Fazlasıyla değiyor harcadığın emeğe. Bu arada videonun sonlarına doğru morsalkımını gördüm. Söylediğin kadar varmış. Ne kadar yakışmış o duvara. Komşun da sebepleniyor bahaneyle diyeceğim ama şikayetçiydi galiba:(
    Dedenize maşallah. Bir ara epey hastaydı. Toparlamış iyiden. Aman hastalık uzak dursun. Gayretlerin takdir edilesi.Karavanla çıkacağınız tatiliniz kolaylık ve keyifle
    dolu, bol keşifli geçmesini dilerim. Sizin de bayramınız kutlu olsun. İyi yolculuklar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dedemizin hastalanması hele solunumunun boğazından bir delik açılarak makineyle olması , o vaziyette evde aylarca yaşaması ve sonrasında tamamiyle kurtulması bize yaşamın süprizlerinin hiç bitmeyeceğini gösterdi. Şükürler olsun bu bayramda da kardeşlerine kavuştu, herkes onu ziyaret etmeye geldi. nereden nereye demeden duramıyor insan..

      Sil
  6. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Yorum kaydoldu mu görünmüyor:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iki kere aynı yorum olmuş,birini sildim. ama gelen yorumlara ancak bugün cevap verebiliyorum.

      Sil
  8. Tatli Buket'cim,harikasin sen.Sshane gecsin bayraminiz:)

    YanıtlaSil
  9. Ne kadar zahmetli bir işi uğraşmış yapmışsın, çok da güzel olmuş ellerine sağlık Buketciğim. :)
    Çocuklar sizinkinin yaşına geldiklerinde artık aileyle tatil istemiyorlar. Sonra sonra, biraz zaman geçince yeniden birlikte keyifli tatiller yapılıyor. Umarım o günler çabuk gelir. :)
    Bayramınız kutlu olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet zordu ama şimdi keyifle oturuyoruz. zor , zahmet olmadan da bir şey olmuyor ne yapalım. biraz havalar ısınsa da bahçelerde otursak.

      Sil

Merhaba Cuma

                          '' Kendini sevmezsen başkasını nasıl sevebilirsin ?'' diye soruyor Tina Turner Mutluluk Sana Yakış...