5 Kasım 2021 Cuma

Kasım Cuması

Kasım ayının ilk cuması..
Sonbaharın son zamanları..
Pastırma yazı günleri..
Yavaş yavaş soğuk ve güneşsiz günlerin başlangıcı..
Yaşam döngüler halinde devam ediyor. Biri başlarken olayların biri bitiyor. Kayıplar oluyor çevrede.. Yeni doğumlarda. Bunaldığım, çıkmazda hissettiğim, aynı şeylerin dönüp durmasından çok çok sıkıldığım oluyor yaşamda. Ama başka çaremiz var mı ki ? Şarkıda dediği gibi 'yaşamaya mevbursun! '
Geçen hafta sonu da harika bir hava olunca kendimizi yakın yerlere atmalıyız dedik eşime. O zaten 1 haftalık mecburi izindeydi. Ama bizim okul bayram da dahil her gün olunca bir yerlere gidip kamp yapma olanağımız olmadı. Okulumu çok sevsem de elimi kolumu bağladığından emekli olmayı dört gözle bekliyorum. Anneciğimde gezmeyi, seyahat etmeyi çok sever ama babam ilçe sınırlarından dahi çıkmadığından o da eve çakılı kalmıştır. Kendi kendine de gezemez. En iyi si bu gezmemize onu da götüreyim diyerek Gölcük Eriklitepe Tabiat Parkına yola çıktık.

Muhteşem sonbahar zamanındayız. Böyle parkların en güzel dönemlerinden biri. Yukarı doğru çıktığımzdan sıcaklık 10 dereceye düştü öğle vakti. Annem 70 yaşında ama kilolu olunca hareketli değil fazla. Yürüyüş yapınca yoruluyor. Bizimle biraz yürüyüp oturdu , biz doğa da gezdik.

Sonrasında instagramda şans eseri reklamını gördüğüm bir lokantaya rotayı çevirdik. Fotoğraflarından özenli bir bayanın işletmesi olduğunu anlamıştım. Gerçekten de akşam üzeri gidince lokantaya çok sakin ve şirin bir işletmeyle karşılaştık. Gölcük'ün Siretiye Köyünde yazın açılmış. Hemşire bir bayanla Gıda mühendisi eşi işlerini bırakıp böyle bir yer alıp kendi zevklerince yapmışlar bu restoranı.

Kendileri çerkes olunca yemekler de çerkes yemekleri. Kendi mayaladıkları ekmekleri her gün pişirip yemeklerle sunuyorlar. Biz de gerçekten kadın eli değmiş yemeklerin farkıyla harika bir akşam yemeği yedik. Üzerine soba da demlenmiş çaylarımızı içip o haftanın tatlısı ev baklavalarını da yedik. Sobanın yanında ki koltuklarda oturduk uzun uzun.

Okul sonrasında köyde gezerken yine kabaklara rastladım.

Okulda elmalı kek yaptık bu hafta...

Bazı günler öğrencilerle doğada gezdik, derslerimizi bahçelerde yaptık.

Okul sonrası bazı günler deniz kenarında yürüyüş yaptım. Bizim burada da ekilen ağaçlar baya bir büyüdü. Hatta sonbahar da böylesine güzel oluyor.

Çarşamba okul çıkışı bir kaç arkadaşla deniz kenarında bir kafede buluştuk. O gün hava çok güzeldi. Herkes iş çıkışı kendini sahile atmış. Görmediğim bir çok kişiyi görmüş oldum, Arkadaşlarla da çaylı kahveli sohbetlerimiz oldu.

Ve bir cuma günü de geldi çattı. Bakara Suresinde şöyle der;
''Yaptığınız işi güzel yapın, Allah işini güzel yapanları sever''

Günlerimizi hayırlı yaşamak, insana, birbirimize, tüm canlılara ne tür faydamız olacağı üzerine kafa yormamız ve bunun için bir şeyler yapmaya çalışmamız , en azından yaptığımız işi en iyi şekilde yapmamız en büyük görevimiz bence.
        Güzel bir hafta sonu var önümüzde. Herkes için sağlık ve mutlulukla geçmesi dileğiyle!