31 Mart 2019 Pazar

Tencere Keki

                     Evde sürekli yaptığım bir kektir tencere keki.Fırını aç kapa, üzerindekileri kaldır, yerleştir bir de harcadığı elektrik benim için zorlaştırıcı etmenlerdir. Ama keki hemen çırpıp tencereyi koydunuz mu ocağa her şey şipşak gerçekleşir. Tadında kıvamında bir fark olmuyor fırında pişene göre. Yalnızca tencere dibinde biraz yanma oluyor , onuda kazıyınca normale dönüyor.
                 Gelelim nasıl yapıldığına. Benim bugün yaptığım elmalıkek. İlk olarak büyük boy bir elmayı rendeledim. 1 tatlı kaşığı tarçın ile karıştırdım. Üzerine dövülmüş ceviz ekleyerek bir köşede beklettim. Başka bir elmayı da ince dilimler halinde kesip tencere dibine yağlı kağıt sererek üzerine dizdim.



Sonra da keki yaptım. 
Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı seker
1 buyuk cay bardağı süt 
1 buyuk cay bardağı sıvıyag
2 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Keki yaptıktan sonra içine elma karışımını ekledim.



Kapağını kapatmadan kumaş bir peçete ile üzerini kapatmak gerekiyor. Benim peçete büyük olduğundan uçlarından toplamam gerekti.


Kısık ateşte 20 ya da 25 dakika da pişiyor. Bir bıçakla kontrol edebilirsiniz  pişip pişmediğini.


           Soğuduğunda ters çevirip üzerine pudra şekeri serptim. Yarım saatte hazır bir kek. Afiyet olsun!





8 yorum:

  1. Valla çok beğendim denemeye değer
    . Oğlan uyusun hemen yapayım 🍎 da var 🙌 ellerine sağlık bon appetit

    YanıtlaSil
  2. Aa ..süper.Hiç tencerede kek denemedim .Duydum ama cesaret edemedim.Benmari usülü falan değil direk ateşe koyuyorsunuz tencereyi galiba.Bir deneyeyim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da olmaz gibi geliyordu ama devamlı yapıyorum artık. Direk
      ateşte

      Sil
  3. Aa süper Buket.. ben bayıldım buna.. bazen elektrik kesintisine denk gelebiliyor insan, hemen tencerede yapabilir.. çok teşekkürler canım.. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemelisin, yaptıkça uzmanlaşıyor insan.

      Sil
  4. Elma-tarçın muhteşem ikili, kek ise çok pratik görünüyor mutlaka denemeliyim, afiyet olsun... :)

    YanıtlaSil
  5. bayılırım elmalı keke teşekkürler sevgiler...

    YanıtlaSil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...