16 Temmuz 2024 Salı

Döndük!

İnsan bir garip hissediyor, sanki yaşanmamış gibi. Aslında çok da uzak değil iki gün önce o ülkedeydim. Aylarca hayali kurulan, hesaplanan, planlanan o tatil o seyahat yaşandı bitti bile. Ne tuhaf şu yaşam! Yaz gelsin, tatil başlasın ve biz yeni bir ülkeye gidelim gezelim derken çok şükür hepsini yaptık. Uzun uçuş fobim olduğu sürece hep yakın mesafelere gideceğiz ama buna da şükür diyorum. Bize yakın Gürcistan bu sefer ki rotamız. Geleli iki gün oldu, çamaşırlar hala yıkanıyor, su toplayan, kanayan ayaklarımda yaralar tabi ki daha geçmedi, yorgunluğumuzu tam atamadık ama hemen oturup yazayım dedim.

Anılar, anlar, yaşananlar zihnimde çok tazeler henüz. Temmuz başında yola çıktık. Aylar öncesi çok çok uyguna uçak biletini almıştık. 3 kişi 6 bin tl. Şuradan İzmir otobüs bileti bin tl gibi olunca sudan ucuz. Bu ülkenin parası bizimkinden değerli ama bizde tatil daha pahalı. Ne yazık ki kızım gelemedi bu seyahatimize. Her gün onu andık, ah şimdi Pelin'de olacaktı, o da bunu çok severdi diye konuşmalarımız baş köşeye yerleşti. Temmuz başında okulda bir eğitimi başladı - ve yarın son dil sınavına girecek - İstanbul'da kalmak zorundaydı.

Neredeyse 11 gün süren seyahatimiz tahminimden güzel geçti. Çok ayrıntı paylaşmak isterdim ama bu sıcaklarda fazla yazacak gücümde yok. Gürcistan'nın tarihini, ne nerede nasıldı anlatmayacağım ( eskiden yazardım bunları ama artık gereksiz geliyor ). Sovyet izlerini çokça taşıyan, parçalanmış , birbirinden ayrılmış devletlerin kaderini hala taşıyor. Bir tarafta modernleşmeye çalışan diğer yanda her köşede sefalet izleri barındıran bir ülke. Avrupa Birliğine girmek için can atıyorlar. Ama o doğallığı, tarihin izlerini her yerde taşıması, insanların sert tutumlarına rağmen güzel bir ülke. Ya da ben her seyahat sonrası böyle mutlu olduğumdan izler hep olumlu zihnimde.

38 derece de her gün 25 bin adım atıldı, sıcak, ter demeden gezildi Tiflis'in her köşesi. Ama gezme aşkı böyle bir şey; sıcak ya da soğuk umurunuzda olmuyor. Biz öğretmenlerin tatilleri de belli, gideyim sonbaharda ilkbaharda gezeyim de olmuyor. Yapacak bir şey yok deyip her andan keyif almaya baktık. Onca ter sonrası klimalara denk gelmemeye çalışarak bir şekilde idare ettik. Farklı mekanlar gördük, gezdik, hikayelerini okuduk.

Tiflis'in güzel restoranlarında makul fiyatlara lezzetli yemekler yedik. Hele o haçapurileri yok mu! Zaten hamur işi severim, her gün haçapuri, hinkali derken yirmibeş bin adım atmamıza rağmen yoğun kaloriler alıp döndük.  Susadıkça Borjami maden suları, acıktıkça her sokakta olan  fırınlardan hamur işi derken hem gezdik hem yedik içtik. Valla ben sıcakta bir şey yenmiyor diyenlerden değilim, yemeyi içmeyi severim.

Bunca sıcağa sabah akşam alınan dondurmalar olmazsa olmazımız. Dondurmayı çok seviyorum özellikle yurt dışına çıkınca hemen koşarak gittiğim dükkanlar bunlar. Günde en az bir kez. Hem gezerken sizi serinletiyor, enerji veriyor.

Ha bir de kafelerde oturmayı çok severim. Kahve pasta!

Tiflis'te sokakta gördüklerimi de anlatmak isterim ama şimdilik bu kadar. Uçak biletimiz Gürcistan'ın Kutaisi şehrine gidiş dönüştü. Oradan Tiflis'e geçtik ilk. Tabi biz buraya yolculuk yaparken bazı yanlışlıklar yaptık, insanlar faylansın diye de bir video hazırladım, onu da aşağıda paylaşıyorum.

Diğer günler nereye gittik, nereleri gezdik anlatacağım, yakında :)

1. Ne güzel bir gezi olmuş, içinize sinsin, Gürcistan benimde görmek istediğim bir ülke, ne güzel olmuş. :)
    Tesadüf bu ya, yediklerinizin bazısını ve içtiğiniz maden suyunu ben de tattım, hem de sizden kilometrelerce uzakta Çek Cumhuriyetindeki bir Gürcü lokantasında. :)

1. Bak nasıl tesadüf, gürcü yemekleri de bir başkaymış gerçekten. Ama ana
      yemeklerinde çok baharat var sanki hint esintileri gibi. Bol bol kişniş de kullanıyorlar yemeklerde, o da keskin bir tat ama. Herkes sevmeyebilir, ben salata da falan denedim çok yoğun değildi belki o yüzden beğendim. Yunan salatası gibi onlarında domates ve salatalık soğandan oluşan salataları var meşhur. Cevizden
      yapılmış bir sosla servis ediliyordu, bunu da beğendim ben.

2. Gerçekten harika görünüyorlar dondurmalar, devamını bekliyoruz. Ve videoda dikkatimi çeken bi' şey de inanılmaz temiz gözüküyor ya havaalanı ve dışı, Sabiha'ya her indiğimde diyorum burası neresi böyle yarappim nereye geldik biz ya diye hahahah

1. Seyrettin mi video mu :)
      Ama abone de olalım tamam mı :)
      Bu Kutaisi havaalanı, zaten gün boyunca 5-6 uçak iniyor, az insan az yolcu
      var tabi ki böyle olunca tertemiz kalıyor. Sabiha Gökçene
      kimbilir saniyede kaç uçak iniyor. Zaten Gürcistanın tüm nüfusu 4 milyonmuş :)

3. Zevkle takip ettim gezinizi, keyifli anlarınız bol olsun

4. Ya ne güzel gezmişsiniz :) Yalnız bugün hangi blogu okusam yemek, sabah sabah acıktırdınız beni hepiniz 😂 Şulecim hele, ekmekçim calzone malzone, senin şu paylaştıkların da üstüne kaymak. Gidip buzdolabına saldırıcam şimdi ahahaha

1. Daha bakamadım tam bloglara ama yaz geldi ya herkes
      bir yerlere gitmiştir. Bloglar şenlendi :)

5. Harika bir gezi olmuş, devamını merakla bekliyorum. Benim de görmeyi çok istediğim bir ülke, yakın oluşu da cazip geliyor. Ne güzel anlatmışsın, hele o yemek ve tatlı fotoğrafları aklımı aldı :)

1. Eskiden daha ayrıntılı yazardım şimdi kısa kısa :)
      Ama video hazırlıyorum, belgesel gibi seyrederiz artık :)

6. aa eşim de son 10 gündür gürcistandaydı :) ama o dağlarda yürümek ve kamp yapmakla meşguldü, ülke ona da aşırı ucux gelmiş, yemekleri o da çok sevmiş ve evet günde 8 saat dağa tırmandığı halde 1 kg vermeden döndü :))) ne iyi etmişsinix <3

1. Gerçekten mi!
      Kimbilir nerelerde gezdi yürüdü. Bizimde dağlara çıktığımız günler oldu onu da yazacağım yakında . Ama sırf dağlara gidenler var, hatta beli sakat eşim bile gaza geldi ağustos sonu yine gelelim buralara dedi, inanamadım!
      Gerçekten yeme içme Türkiye'ye paralel çok uygun ama biz yine de bunların parasını on küsürle çarpıyoruz :(

7. Hiç şaşırmadım Tiflis'i beğenmene:)

1. Ben nereye gitsem beğenecek şeyler buluyorum ama ülke biliyorsun doğası, yemekleri ile çok güzeldi. İnsanlar biraz sert ve somurtkan geldi nereye gidersek.

8. Merhabalar.
    Çok güzel bir Gürcistan-Tiflis gezisi olmuş. Paylaştığınız ve verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
    Selam ve saygılarımla.

Cuma Geldi!

Pessoa Huzursuzluğun Kitabı'nda şöyle der; "Büyük tutkularım, sınırsız düşlerim oldu. Ama o kadarı çıraklarda,...