12 Ocak 2024 Cuma

Cuma Geldi

                Merhabalar!

                Uzun bir hastalık sonrası enerjim yavaş yavaş yerine geldi. Gündelik koşturmalarımı yavaşlattığım bir hafta oldu benim için. Neredeyse üç haftadır insanlarla sosyalleşmem kesilmiş durumda. Okulda tabi ki veli, öğrenci ilişkileri sürüyor ama iş sonrası iyice dinlenmek için hemen eve dönmeyi tercih ettim. Öğretmen olmanın en güzel yanı günün yarısından sonra zaman size ait. Eve dönüp kitap okumalarımı çok yaptığım bir hafta oldu. Hasta olduğum ilk hafta baş ağrım çok olduğundan bir satır dahi okuyamadım. Sonrasında kütüphaneden aldığım bu dört kitabı bitirdim.




                       Sonrasında yeni yılın ilk günlerinde kendime hediye vereyim dedim ve kütüphane de bulamadığım, okumak istediğim kitapları sipariş verdim. Gelen kitaplardan il okuduğum Jon Fosse Melankoli oldu. Büyük bir merakla kitaba başladım çünkü bu kitap 2023 nobel ödülünü kazanmıştı. Kuzey bölgelerinin yazarlarını beğeniyle okuyorum zaten. Kitabı ilk başladığımda kahramanı Hertervig'in psikolojik durumunu yansıtmada ki başarısından dolayı çok sevdim. Ama sonra ki sayfalarda ki o deli sanrılarını okumak beni çok sıktı. Neredeyse 160 sayfa aynı şeyler dönüyor duruyor, sizi deli ediyor belki de bu başarı. Sonra ki bölümlerde düşen tempomu buldum ama şimdi düşünüyorum da nobellik mi, değil bence..


Okulda çalışmalara devam..


Haftasonu uzun bir aradan sonra bağa gittik. Sanki bahar gelmiş, bitkiler büyümüş ve her yer yemyeşildi. Ektiğim bir çok ürün büyümüştü çok şaşırdım.


                       Karnabaharlar baş vermiş, adaçayı, nane, lahana nasıl çoğalmış inanamadım.




                Bu hafta boyunca Wim Wenders filmleri seyrettim, Aki gibi insan manzaraları sunuyor bize. Dünyanın neresinde olursanız olun o emekçi insanların çilesi, yabancıya duyulan öfke, insanı ötekileştirme her yerde var ne yazık ki. 


Haftasonu kısa bir video çektim bağda. Bağ bahçe işlerini seven varsa buyrun kanalıma.


Bu hafta da benden bu kadar. Herkese iyi haftalar, mutlu cumalar!






12 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun , naneyi çok severim hatta benim de küçük bir saksimda nanelerim var ama onlar da geniş bir bahçe istiyorlar anlıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet nane öyle çok yayılıyor ki görsen. Kaç kez kestim kuruttum tekrar
      tekrar çıktı. Kokusu zaten harika. Bir kaç dal böğürtlen yaban mersini ektim ama bir türlü güzel büyümedi. Sabır gerekli sanırım.

      Sil
    2. Böğürtlenle yaban mersini çok su istiyor ve kışın yaprak döküp tamamen çalılığa dönüp “öldüm ben” numarası yapıyor, baharda alttanyine sürüyor yani hiç belli olmaz sürpriz yapabilir seneye..

      Sil
    3. valla dediğin gibi :) sopa halinde şu an. bu yaz daha iyi olacak bence de

      Sil
  2. Çoook güzel <3 benim bahçem kar altında, neyse ki -11'i duyunca hemen gülleri sarmıştım ama bilmiyorum kurtulacaklar mı ölecekler mi :/ Çünkü toprağım hem az hem de çok kalitesiz ve bu bahçeye 2 elma ağacı dikip geçen Eylül ilk defa ürün aldım tontişlerden... Bahçe muhteşem bir şey, yoruluyorsun ama değiyor.. Hele kendi diktiğini yemek!
    Bu arada çocukların resimlerindeki renkler nasıl güzel ve canlı, buradaki çocuklar nedense böyle renkli çizmiyorlar resimlerini çok tuhaf....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kar içinde mi bahçen, ne güzel! Bizde dört gözle bekliyoruz ama yok. Haftaya sömestr tatilimiz başlıyor, belki o zaman yağar. Hem tatili de uzatırlarsa ohh
      valla keyfimize diyecek yok.
      Elma ağacı ben de iki tane diktim ama çok küçükler. upuzun sopalar ne zaman büyüyecek ve elma verecek bakalım. galiba en az 5 yıl geçmesi lazım.
      Çocukları ben yönlendiriyorum, şöyle şöyle yapın diye:) belki o yüzden.

      Sil
  3. Geçmiş olsun, bu sene hastalıklar ne çok insanı etkiledi.
    Geçen haftaki ılık havalara şu soğuk hava molası iyi oldu, aksi halde pek fena bir yalancı bahar aldanması yaşayacaktık. Gerçi bu hafta yine ısınıyor ya, kısmet diyeceğiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten bir sıcak bir soğuk şaşırdık dengemizi..

      Sil
  4. Geçmiş olsun, herkesler hasta ben de pek insan içine çıkmadığım için yırtıyorum galiba, bahçe ne güzel, keyfini çıkartın.

    YanıtlaSil
  5. geçmiş olsun canım. beni hala ara ara düşürüyor ama inanıyorum geçecek. bakarsan bağ olur dedikleri senin bahçe evin sanırım. maşallah arkadaşıma . keyfini çıkar

    YanıtlaSil

Merhaba Cuma

                          '' Kendini sevmezsen başkasını nasıl sevebilirsin ?'' diye soruyor Tina Turner Mutluluk Sana Yakış...