13 Ekim 2023 Cuma

Cuma

 

                          Cuma günü pırıl pırıl bir sabahla başladı. Evden çıkarken içim tarifsiz bir neşeyle doldu bu sabah.Harika bir sabah diye düşündüm. Ama dün gece haberlerde izlediğim sahneler aklıma gelince neşeden de ümitten güzellikten eser kalmadı içimde. Ortadoğuda bitmeyen savaş, ölümler, oyunlar, güçlü devletlerin elinde kuklaya dönmüş ülkeler, ne olursa onlara olan elinden bir şey gelmeyen günahsız milyonlarca insanlar. Sadece bu bölgede değil dünyanın her yerinde bitmeyen bir kötülük var. Sıra bize de gelir duygusu çok fazla bende çünkü hiçbir şeye güvenim yok. Kaçıncı yüzyıldayız ama insanın birbirine zulmü bitmiyor.
                        Artık uzun vadeli planlar yapmıyorum, anlık huzurlara mutluluklara sığındım. Şu an sağlıkla nefes alıyorum ya çok şükür daha ne olsun diyorum. Yaş aldıkça aslında bir çok şey önem kazanırken çoğu şeyde önemini kaybediyor. Gençliğin umarsız hallerini özlemiyor değilim, bu kadar da bilincinde olmak istemezdim.


                Çocuklarla beraber olmanın zorluklarına rağmen en güzel tarafı saf masumluğu görmeniz. Yetişkinlerden faklı bakış açıları var, henüz kirletilmemiş yanları var. Biz öğretmenler en çok bu iyilikleri çoğaltmaya odaklanmalıyız gibi geliyor. 
Bu sene de okulumuzun arka bahçesini temizleyip ekime hazır hale getirdik. Büyük odun kütüklerimizi koyup oturmaya elverişli hale getirdik.
Çocuklar bu hafta beni böyle çizdiler :)



                Başımın her gün ağrıdığı bir hafta oldu. 45 yaşından itibaren migrene sahip oldum ki daha önce ki yaşlarda hiç ağrı çekmezdim. Şimdi gece gündüz dinmeyen ağrılarım var ve hiç bir ilaç geçirmiyor. Okulda artık yeşil çay demlemeye başladım, belki faydası olur..


                   Okulumuz öğrencilerimizle belediyenin bir konağı restore edip hazırladığı kütüpheneye gittik. Çocuklara kütüphane gezdirildi, masallar anlatıldı, velilere kahve ikram edildi, çocuklara paket paket sandviçler verildi. 
Kocaeli'nin Kılavuz Gençlik adı altında yaptıklarını yakından takip edip takdir ediyorum. Ücretsiz atölyeler, dersler, geziler öyle güzel ki.



Okul dışında zaman zaman köyde gezip zihnimi boşaltıyorum. Elmalar olmuş, cevizler yollara dökülüyor, lahanalar, karnıbaharlar iyice büyümeye başlamış köyde.


Okul sonrası biraz mola, tek başına yemek yemeyi çok severim!

Bir de sahilde yürümeyi..


                             Evde ki kitaplığımı ikiye ayırıp diğer eve taşıdık.Tabi ki bunu yaparken başıma çok büyük bir iş çıktı. 1500 tane kitabımı eskisi yenisi, sevilen sevilmeyen ayırmak, tozlarını almak, bazılarını kütüphaneye ve arkadaşlara vermek üzere ayırmak, kütüphaneyi de tekrar montajlamak günlerdir süren bir iş oldu benim için. Şu kitaplar mesela hala yerlerine yerleşmedi, iş bitmedi ben bittim.



Hafta boyunca okuduğum iki kitap..



Kitaphaber sitesinde bu ay şöyle yazım çıktı. Bir de oraya beklerim sevgili arkadaşlar.

Diyanetin sitesinden aldığım bir hadisle yazımı sona erdiriyorum;
''Bir gün sahâbe-i kirâmdan biri, Peygamber Efendimiz (s.a.s)’e gelerek “Ya Resûlallah! Bana İslam’la ilgili öyle bir şey söyle ki başka hiç kimseye soru sorma ihtiyacı hissetmeyeyim” dedi. Bunun üzerine Allah Resûlü (s.a.s) ona şöyle buyurdu: ِ
Allah'a iman ettim de, sonra da dosdoğru ol! ''















10 yorum:

  1. Hayırlı cumalar. Çocuklar insanın bakış açısını değiştirebiliyorlar. Yalnızlığı bende severim, en büyük lüksüm benimde yalnız yemek, yalnız kahve içmek...
    İyi haftalar olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşları, akrabalarla beraber olmayı sevdiğim kadar yalnız bir
      şeyler yapmayı da çok seviyorum. Gençlik zamanlarımda da böyleydi. Çocuklarla
      gün içinde yorulunca hele iyice sakinliği arar oldum.

      Sil
  2. Tansiyonu kontrol ediyorsun değil mi Buketçim? Tansiyon değilse hormonal olabilir, o da değilse biberiye iyi geliyor çevremdekilerden gözlediğim.. Tam yaşlı teyze muhabbetiyle koca yazıdan hastalığa odaklanmam da pek iyi olmadı :)))
    İmkansızın Şarkısı nasıldı? Murakami'nin ortası denk gelmedi bana, ya çok iyi ya çok kötü...
    Pembe topuklu çizmelerinle pek güzelsin maşallah :)))) Çok tatlılar ya, insanın onların çizdiği gibi giyinesi geliyor bazen ama işte, yetişkiniz...... Güzel haftalar, hayırlı Cuma'lar <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet en olası şey tansiyondur, ben de hemen baktırırım zaten. Ama dediğin gibi hormonal bence de. şu menapoza doğru başağrıları çıktı ben de hala da devam ediyor ama yok böyle birşey. basınçlı bir ağrı, hayat zehir oluyor. şu sıralar da azaldı çok şükür ama bu yıl sınıfımda küçük yaş grubu var ve çok ağlıyorlar, artık düşün ağrılı anlarıma tuzbiber oluyor. yaşlı teyze muhabbeti yaşlarına geldim ya ceren normal bak :)
      murakami dediğin gibi ortası yok. bu okuduğum üniversite yıllarında ki vatanabe^nin yaşadıklarına odaklanmıştı. kızımda üniversitede ya, neler olur acaba bu yaş grubunda diye ilgiyle okudum. biraz algıda seçicilik oldu galiba.

      Sil
  3. Migren olduğundan emin misin? Uzun yıllar ben de çektim ve hep migren sandım, meğerse yüksek tansiyonmuş. Keşif tamamlanınca ve ilaç kullanmaya başlayınca da baş ağrısını özler oldum:) Eğer migren bir uzman teşhisi değilse, bir süre tansiyonunu takip et...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet şimdi yazdım cerene de, yüksek tansiyon aşırı baş ağrıtır ve annemden biliyorum. ağrı olunca annemde tansiyon ölçüyorum ama yüksek değil. bence hormonal, kadınların bitmeyen çileleri işte.
      çok teşekkürler tavsiyene buraneros..

      Sil
  4. Ben taşınma vs gibi bir durum yokken bile arada kitaplıkları indirip baştan düzenlemeyi seviyorum. :) Çok yorucu ama çok da keyifli geliyor. Toz kısmı hariçi o fena.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz!
      Dediğiniz gibi kitapları her daim elden geçirmek gerek aslında. Onlarda
      ilgiyi hakediyor. Yıllarca biriktirdiğim, gözüm gibi baktığım kitaplarımı artık sevenlerle paylaşma zamanı geldiğine karar verdim.

      Sil
  5. Yüreğimin İklimi'nin pazartesi ve sizin cuma yazılarını okumayınca haftayı açıp kapatamıyorum. :) Güzel bir hafta kapanışı olmuş, orda olsam seve seve yerleştirirdim kütüphaneyi, yeter ki kitaplara dokunmak olsun.

    YanıtlaSil

Merhaba Cuma

                          '' Kendini sevmezsen başkasını nasıl sevebilirsin ?'' diye soruyor Tina Turner Mutluluk Sana Yakış...