25 Ağustos 2023 Cuma

Bugün Cuma

                      Bu hafta bizim için oldukça heyecanlı, stresli, mutlu, hayal kırıklığı duygu karmaşasını yaşadığımız hatta bu durumun sürdüğü bir zaman oldu. Zaten bu yazdan hiç bir şey anlamadık, hiç tatil,seyahat, gezi planları yapamadığımız bir dönem oldu. İlk önce benim emekli olma maceram, sonra olamamam, eşimin mecburi emekli edilişi, benim dilekçemi geri çekmem ve tüm psikolojimin alt üst oluşu..

Allah sağlık versin tabi ki bunlar gelip geçici şeyler. Şu zaman diliminde çok sıkışık ve bunalmış hissediyorum kendimi. Ama sabır diyorum, hiç bir şey aynı çizgi de ilerlemiyor hayatta inişler çıkışlar çok. Yavaş yavaş düzene girecektir her şey.

Şu sıralar duygularımızın tavan yaptığı diğer olay üniversite sonuçları. Kızım geçen seneden sonra tekrar sınava girip  kendi rekorunu kırmıştı. Biz de aldığı puana göre tercihler yaptık istekleri doğrultusunda. İzmir, Ankara, Sakarya, Eskişehir ve hiçte istemediğim İstanbul. Vee çıkan tercih İstanbul! Ne diyeyim kader ağlarını örüyor herhalde. Gerçi İstanbul'da tek üniversite yazmıştık Türk Alman Üniversitesi (devlet üniversitesi bu arada özel sanılmasın) işte o da tuttu. Bu üniversiteyi aslında çok da istedik imkanları doğrultusunda, dil öğretimi,iş imkanları vb.. İşte hayallerimiz gerçek oldu, umarım dili almanca olmadığı halde kolayca okur. Bizi üzen nokta okulun Beykoz'da olması -ki bu en güzel tarafı İstanbul'un keşmekeşinden uzak. Ama okulun kız yurdunun çok kısıtlı olması. Etrafta fazla yurt olanağının olmaması. Daha ilk yıldan tanımadığı insanlarla eve çıkmasını da istemiyoruz. Okul yurduna başvuracağız ama çıkmazsa her şey daha da zorlaşacak..

Bakalım haftaya başvurular olup sonuçlar açıklanacak galiba ama bunları hep düşünme yoğun strese soktu bizi. Eşimle gece uyanıp saatlerce yatakta dönüp duruyoruz. Büyük ihtimalle çocuğu öğrenci olan herkesin yaşadığı şeyler bunlar.


                          Dün eşimle biraz hava alalım diye sabah 9 da bisiklete binip sahil boyunca gittik. Sabah erken olunca masalar boştu, hava mis gibi, poyraz sert esiyordu ama bu bile öyle iyi geldi ki bize. Öğlene doğru iyice bunaltan havaların tadı sadece sabah erken saatlerde ya da akşam ezanından sonra çıkıyor.


                          Sonrasında kasabamızın halk plajına gelerek bir ağaç gölgesi bulup oturduk. Sabahtan hazırladığım peynir,zeytin, domates, salatalık vb ve termos çayımızla kahvaltımızı yaptık. Denize girenler dalgalara rağmen vardı, çoluk çocuk onları izlemek eğlenceliydi.




                     24 Ağustos eşimin doğum günü. Hatta bu ayda eşimin babasının da doğum günü oluyordu. Geçen yaz hep beraber kutlamışız ama şimdi ne kayınvalidem var ne dedemiz. Bu ay daha bir burukluk var. Eşimin doğum gününü de bağda yakın arkadaşlarımızı çağırarak kutladık. 





Okuduğum kitaplar gerçekten güzeldi. Hatta Annelerin Kutsal Pazarı kitabının filmi de varmış. Onu da seyretmek istiyorum.  




Annemler de kahvaltı günlerimiz ara ara devam ediyor. Denize karşı bir evde oturunca keyfimiz katmerli oluyor çok şükür. Keşke şöyle evim olsa böyle olsa diye hayallere kapılıp kendimi boş yere olumsuzlamayı çıkardım hayattan. Çünkü Allah en güzellerinden bir çoğunu verdi bana ve aileme, daha ne isteyeyim.
Youtube kanalıma şöyle basit yapılan bir pizza yapılışı koydum, belki hafta sonu yaparsınız.Şimdiden herkese güzel haftasonu dilerim!





15 yorum:

  1. Aa şaşırdım bu emeklilik olayına.. bak her şeyde bir hayır vardır, o yüzden kendini sıkma. İstanbul' u istememene rağmen onun olmasında bile vardır bir hayır. İnşallah yurt meselesi de hallolur canım.
    Pizzan harika olmuş, eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet böyle oldu işte momentos, ben emekli olacakken hiç hesapta yokken bir anda özel sektörde çalışan eşimi emekli ettirdiler. Öyle olunca birimiz çalışmaya devam etsin dedim çünkü çocuk üniversitede okuyacak daha. bir yolumuzu görelim.
      ama dediğin gibi her işte hayır vardır.
      Demin Levent'le yazıştık hatta o da sana yazmamı söyledi. Sezer abla Beykoz'u bilir yanlış hatırlamıyorsam o zamanın da orada oturmuş olabilir dedi. Yani kulaklarını çınlattık :)
      İstanbul Beykoz olması bir derece içimi rahatlatyor, sanki orası daha bir sakin. Bakalım yaşayıp göreceğiz..

      Sil
  2. Ne çok gelişme olmuş, hepsi güzelce ilerlesin ve sonuçlansın inşallah. Nehir (kızım) Türk Alman Üniversitesi yazsın çok istedim ama yazmadı :( Kampüsünü de gitti gördü. Gördüğü bir diğer kampüs olan Yıldız Tekniğin Davutpaşa kampüsünü daha çok sevdiği için orayı hedefledi ve istediği bölümü (İngilizce kimya) kazandı çok şükür.. Beykoz ya da diyelim Anadolu Yakası, bilinen İstanbul gibi değil. Daha sakin, yaşanılabilir. Umarım yurt çıkar. Emeklililk için de hayırlısı olsun, planlar hep çocukların geleceğine yönelik ama bildiğim bir şey var ki, çalışmak insanı zinde ve genç tutuyor ;) Bu tarafından bakıyorum ben artık :)
    Çok sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel Nehir'de harika bir okul ve bölümde okuyacak. Hem gezerek karar vermişsiniz, en akıllıca olanı bu aslında. İstanbula yakın olmamıza rağmen hiç gitmedik çünkü daha çok Ankara Eskişehir yazmıştık. Bir tanecik İstanbul yazdık o da çıktı. Ondan öncekilerin çıkma olanağı vardı ama bilirsiniz bu sene on biner atmış. İstediği yerler çok öne çekmiş.
      Dediğin gibi hayırlısı olsun evlatlarımıza.

      Sil
  3. Üzmeyin kendinizi, sevinin, ne güzel İstanbul'da okumak, bunu bir şans olarak düşün, şehir ve imkanları doğru kullanılırsa bir öğrenci için kültürel ve sosyal anlamda neler katabileceğini bir hayal edin. Sonuçta elinizin altında sayılır İstanbul. Ve ne güzel ve kalabalık bir aile olduğunuzdan hareketle hiçbir şeyden fazlaca endişe etmeyin, ülkede koşullar ne kadar zorlaşırsa zorlaşsın yaşadığınız yer ve onun imkanları açısından bakıldığında ne kadar şanslısınız ki üstelik bunun farkındasın da:) Bu arada, beyefendinin doğum günü kutlu olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Buraneros, eşimin de selamı var. Anlatıyorum ona da blog arkadaşlarımı :)
      Evet İstanbul'un olanakları çok ve inşallah kızım yararına kullanır. Ben karamsar olmasam daha iyi olacak ama şu istanbulda her gün olan olaylar, kötülükler, aşırı kalabalık ve olacak olan deprem yüzünden çok kaygılıyım. Bu yüzden tek bir istanbul tercihi yazmıştık, işte kader!
      yoksa Ankara, Eskişehir çok yazmıştık . neyse artık önümüze bakacağız.
      Tüm iyi dileklerin için çok teşekkür ederiz :)

      Sil
  4. Arada her şey böyle sıkışır gibi oluyor ama sonu hep güzel bitiyor.

    Pelin'e tebrikler. Harika geçsin üniversite yılları.

    YanıtlaSil
  5. Benimde eşim benden önce emekli olmuş, beş altı sene o çocuklara bakmış ben çalışmıştım. Her şeyin hayırlısı, sağlıkla olmuş eşinizde darısı başınıza. Türk Alman Üniversitesinde bizimde bir arkadaşımızın kızı okuyor, çok memnunlar hatta sanırım şu ara Almanya'da çocuk, galiba orada okuma şansları da var. İstanbul'da çocuk okutmak zor,biz burada yaşadığımız halde kızım yurtta kaldı, gidiş geliş zor olduğu için. Ama Beykoz tarafları daha sakin daha rahat olur sanırım. Başarılar dilerim evladınıza, yolu açık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için..

      Sil
  6. Öncelikle Pelin’e tebrikler bence harika bir eğitim olanağı yaratmış kendine. Bu devirde ikinci yabancı dil artık zaruri. Umarım yurt sorunu da hızcıca hallolur.. Bu hafta tam aile odaklı geçmiş senin için :) bu bence mutlu etmiştir benim bildiğim Buket’i :) Güzellikler diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ceren, kızım gerçekten bu seneyi çok çalışarak geçirdi ve puanını yarı yarıya yükseltti. en doğru tercihleri yapmaya çalıştık, umarım bu yolda sağlıkla ve mutlulukla yürür.

      Sil
  7. Kızına başarılar, eşine de sağlıklı, mutlu huzurlu yıllar diliyorum. Her şey gönlünüzce olsun.

    YanıtlaSil
  8. Aa, ben de emekli oldun sanıyordum. Son yazını okuyunca şaşırdım, önceki yazılara döndüm. Hayırlısı olsun. Yeni öğretim yılında kolaylıklar dilerim.
    Bir de Pelin'i merak ediyordum:) Bir süre burada olmayınca geçmiş yazıları da okudum. Tebrik ediyorum. Emeklerinin karşılığını almış. Şahane bir okul hayatı dilerim. Benim yeğenim de Yıldız Teknik, Kültür ve Sanat Yönetimini kazandı. Mimar Sinan Sanat Tarihini istiyordu ama çok artmış puanlar. Yani benim zamanıma göre olan bir artıştan bahsediyorum. Baya fark var. Hepsi için hayırlı uğurlu olsun inşallah.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Merhaba Cuma

                          '' Kendini sevmezsen başkasını nasıl sevebilirsin ?'' diye soruyor Tina Turner Mutluluk Sana Yakış...