5 Mayıs 2023 Cuma

Mayısın İlk Cuması

                               Mayıs ayı geldi arkadaşlar, artık resmen kış bitmiştir. Hele bugün Hıdrelleze de ulaştık, bahar tamamiyle müjdelenmiş durumda. Annem hep '' büyükler hıdrellezden sonra kırk gün kütük yanarmış'' der. Soğuk geceler olacaktır, sobalar yanacak, üşüyeceğimiz günler olacaktır ama kış geldi geçti işte. Bu gece gül ağaçlarına dileklerimizi bırakacağız. Uzun yıllardan beri yapmıyordum, bu sene kırmızı bir kese içine dileklerimizi bırakacağım inşallah. Umarım dileklerimizin kabul olduğu, ülkece nefes aldığımız bir sene olur. 

                   Haftasonumuzda bir gün eve gittik, bir gün sahilde geçirdik. Sahilde bisikletimizi sürerek yan köye gittik. Hatta sabah saatimi saat 9'a kurmuştum, kalkalım günü uyuyarak öldürmeyelim diye. Saat alarmı çalınca kalktık giyindik, kahvaltılık malzemelerini koydum bisiklete ve yola çıktık. Aradan bir saat geçince tekrar alarm çaldı. Meğer okula giderken ki alarmı kapatmamışım ve biz erkenden kalkmışız. Yapacak bir şey yoktu, en azından uzun uzun sabahı yaşadık deniz kenarında.






Simitlerimizi bir fırından alarak bir türlü gelmeyen garsonun olduğu çay bahçesine oturduk. Deniz sabah sakinliğiyle öyle güzeldi ki, garsonun gelmeyişi canımızı sıkmadı hatta acele etmiyoruz böylece diyerek içim daha bir rahat oldu. Öğlene doğru iyice hava ısınmaya başlayınca toparlandık eve gitmek üzere.


Hafta içi bir gün kendim başıma bisikletle diğer köye gittim. Denize sıfır bir mekanda kahvemi içip kitabımı okudum uzun uzun. Dalga sesleri ayaklarımın altında ne iyi geldi anlatamam. Her hafta içi bir gün bunu yapmaya karar verdim.
                  



               Diğer gün bahçe işlerine bir el atalım dedik ama nereden başlayacağımıza şaşırdık. Bahçe kapısından içeri girmemizle bele kadar otun içine gömüldük. Geçen hafta bir şey yapamayınca birini tutmuştuk yardım için. Onunla tüm gün çalıştık. Yağmur sayesinde yumuşayan topraktan otları köküyle çıkardık. Ama akşamına tüm bedenimiz tutulmuştu.



Bağın bir tarafını kazıp bir şeyler ekmek için yer ayarladık. Canım Derya bana tohum hediye etmişti, onu ekme zamanı geldi diyerek bir bölgeye ektim. Bakalım neler çıkacak çok merak ediyorum. Kahve ve kitap keyfimi bunca çalışma içinde yapmasam olmaz tabi ki...




Okulda ki küçük bahçemiz yavaş yavaş mahsullerini vermeye başladı. Maydanoz zaten geçen senede ki yerlerinden çıktı. Bir yere bir kere bir şey ekince tekrar tekrar çıkıyor.
Emekliliği dört gözle beklesem de köyde ki öğretmenlik yıllarımı çok özleyeceğimi, arayacağımı biliyorum. Çocuklarla geçen zaman çok yorucu ve tüketici oluyor, bundan sonra 60 yaşında emekli olacaklara Allah yardımcısı olsun. Fırsatım varken ve gücüm tükenmemişken her şeyi tadında bırakmak istiyorum. 


Okulda ki kekli günlerimiz devam ediyor..



Okul sonrası köyde ki manzaralar ..



Okula gitmek üzere durakta beklerken her gün hep aynı saatte gelen ve bana bakan kediye ne demeli ?



'' Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var diyor ya şair , bugün, kırkyedinci yaşımda , aklımın erdiği günlere değin dönüp yaşamıma bakıyorum da öğrendiğim bir şey yok. Bütün bunları, hayatımı bir elekten geçirmek üzere anlatıyorum. İyi kötü bir şeyler yaşadım. Onlar arasında bana en çok huzur verenleri seçip yazmak istedim. Ama olmuyor. Dönüp dönüp o acılara geliyorum.''
Diyor bir yerinde Sadık Yalsızuçanlar okuduğum Gönül Bekleme kitabında. Anlatımını, dilini, o ülkemizin bildik insanının acısını usul usul bize geçirişini sevdim. 
Kütüphaneden aldığım diğer kitap ilk kez okuduğum Saul Below eseri. Below Kanada doğumlu Yahudi asıllı Amerikalı bir yazar. Edebiyat alanında Nobel Ödülü'nü 1976 yılında ve Ulusal Sanat Madalya'sını 1988 yılında kazanmış. Baya bir entelektüel dili var ama küçük küçük puntolarla beşyüz sayfa oldu sana bin sayfa.


                Uzun zamandır hediye hazırlamamıştım. Küçük örtülerimi ve işleme defterlerimden satış yaptım ve paketimi hazırladım. Satış yapmamın nedeni zaten zevkine yaptığım işlerin elimde birikmesi, çok soran olması ve en azından malzemelerin ücretini karşılamam. Fiyatlarını da buraya koydum, isteyenlere de işleyebilirim.


Annemin fotoğraflarına devam. Bu defa akşam üzeri gün batımı evinden..




Bağ evimizin yeni videosu burada..


Yeni yazımı okumak isteyenlerde buyrun buraya



18 yorum:

  1. Hayırlı Cumalar,
    Bahçe işi eleman tutmadan olmuyor, bende de naneler, yeşil soğanlar, çilekler, salatalıklar ekili, yağmur yağdığı için diğerlerini ekemedik. Elimde Aşılı yani iri yapraklı semizotu tohumu var, arzu edersen sene sonunda tohumundan sanada kargo yapabilirim. Nanem de güzeldir ondan da gönderebilirim birkaç kök zaten kendiliğinden çoğalıyor. Yetiştirdikçe beni anarsın belki...
    İyi hafta sonları,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah çok sevindim! semizotu tohumum yok. Ama nane ve dereotu ektim. Hatta naneler her yeri sardı bile. Çok arsız bitki, görünüşü de çok güzel. Yavaş yavaş birşeyler ekiyorum bakalım nasıl olacak

      Sil
    2. O zaman Allah kısmet ederse sene sonu dereotu tohunuzu hazırlayacağım.
      Sevgiler

      Sil
    3. çok teşekkür ederim şimdiden..

      Sil
  2. Bayıldım deniz manzaralı, simitli kahvaltınıza. Ağzınızın tadı hep yerinde olsun <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. Gerçekten sahilimiz çok güzeldir, bizde
      sık sık tadını çıkarıyoruz.

      Sil
  3. seçim bu defa tuhaf bir hale geldi sanki. hep olur sürtüşmeler ama blog açıp bir gruba hakaret etmek, ilk kez karşılaşıyorum. Fakat dediğim gibi konu bence seçim değil. bence içinde biriken bir öfke var. kime neye onu bilemem ama öfke var içinde. orası net.
    o kediş nasıl tatlı ya. kediler çok temiz hayvanlar ama bu arkadaş biraz fazla titiz sanırım :)
    minnoş evine bayılıyorum. ot yolmak bu işlerin en zor kısmı sanıırm. kolay gelsin. :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her türlü insan var işte, ne yapacağını şaşıran da var. Hayırlısıyla olsa
      bitse şu seçim. Bizde hayatımıza devam edelim. Ama biitmez insanların içinde ki nefret, kin. Allah uzak tutsun böylelerinden..

      Sil
  4. Fotoğraflar içimi açtı. Uzun uzun baktım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonradan bakınca ben de çok keyif alıyorum, ne güzel geçmiş günlerim çok şükür diyorum. Memleketim de ayrı bir güzel, biz değerini bilsek..

      Sil
  5. O kadar sakin ve hayat dolu bir blog ki yazılarına bayılıyorum:)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba tekrar geldim, defterlerde gözüm kaldı ama ölçüsünü versem bir Kuran-ı Kerim kılıfı yapabilirmiyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ne yazık ki o derec becerikli değilim. Kılıf olayında dikişte var ki onu çokiyi yapamıyorum. Belki emeklilikte kursa gider geliştiririm kendimi. Bunlar defter olduğundan kaplama.

      Sil
  7. Saul Bellow'la tanışma kitabım Günü Yaşa; yıllar önceden, zor bir okumaydı ama henüz lise çocuğu bana level atlattı diyebilirim:) Fotoğrafların ve videon yine süper ve geleceği ilmek ilmek örmen muhteşem, derslik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saul Bellow hala zor bir okuma ama diğer kitaplarını da merak ettim. Kütüphane de yokmuş ama bulmaya çalışıyorum. Onun gibi aradığım bir iki yazar var,
      buldukça mutlu oluyorum.

      Sil
  8. Çocuklarla geçen zaman çok yorucu ve tüketici oluyorsa sizin için üzüldüm öğrencileriniz adına. Belki artık bu mesleği yapmamalısınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her mesleğin yıpratan yönleri var bunda üzülecek bir şey yok,sonuçta süper güçler değiliz.

      Sil

Merhaba Cuma

                          '' Kendini sevmezsen başkasını nasıl sevebilirsin ?'' diye soruyor Tina Turner Mutluluk Sana Yakış...