21 Ekim 2022 Cuma

Yine Bir Cuma

                 Karışık, karmakarışık duygular, huzursuzluk, bezginlik ve keyifsizlikle kaplı günler geçirdiğim haftalar yaşıyorum. Nedenini bilmiyorum, ne beni huzursuz ediyor diye sorguluyorum , bir dolu eften püften cevap buluyorum kendimce. Sonra bir tarafımda bunca gerçek sorunlar yaşayan insanların dertlerinin yanında ne de şımarıklık yapıyorsun diyor, utanıyorum ve daha sessiz  oluyorum. Hayatımda dönem dönem bezginlikler ve umutsuzluklar oluyor, işte bu da böyle. Elime şu telefonu alınca birbirinden kötü görüntüler peşi sıra akıyor. Nasıl bir düzenekse merakınızı kamçılıyor, bakmadan yapamıyorsunuz. Allahım bu olaylar bu dünyada, bu ülkede mi oluyor diye gözlerim faltaşı açılmış şekilde ekrana kilitlenmiş halde kalakalıyorum. Öyle çok kötülük oluyor ki etrafta, eskiden bilmezdik haberimiz olmazdı. Şimdi imkanı var mı, her şey paylaşılıyor sosyal medyada ve çoluk çocuk görüyoruz. Hadi biz belli bir yaşa eğrisiyle doğrusuyla gelmişiz, bu çocuklar, gençler ne olacak!

               Kırklı yaşları da devirmek üzereyken o gençlik enerjimi, ümitlerimi kaybettiğimi hissediyorum. Geçen gece 90'lı yılların müzikleri karşıma çıktı, dinlemeye başlayınca o deli dolu yıllara ışınlandım. Ah ne zaman geldi geçti o güzelim yıllar, bastığımız yeri görmezdik. Arkadaşlıklar, eğlence, gezme tozma ve hayattan büyük zevk vardı. Şimdi elinde örgü yaşlı teyzelere döndüm. Yok bana her yaşın bir güzelliği var demeyin!


Neyse geçecek bu umutsuzluk biliyorum. Bekleyeyim biraz daha..
Okulda bu yıl iki kedi var, her dakika çocukların peşinde. 


Okul çıkışı köyde dolaşıyorum minibüs gelene kadar. Tüm gün kapalı bir oda da kalınca böyle dolaşmak, nefes almak çok iyi geliyor. Tanımasam da bahçelere girip tanışıyorum. Bir bahçeden yere dökülmüş elmaları topladık ve ertesi gün çocuklarla sirke yaptık. Olması için en az altı ay durması lazım.

                 

                                     Evlerde elma yedikçe soyulmuş kabuklarını cam kavanozda suyun içinde toplayarak içine biraz sirke, toz şeker ve az tuz koyarak yapabilirsiniz.


               Bu dönem okul bahçemize marul ve ıspanak ektik. Bakalım ne zaman çıkacak ? 



              Okulun yanında bulunan evin bahçesinden hurmalar topladık. Sınıfta masaya koyduk, çocuklar gelip gidip yiyorlar.

           

Köyde dolaştığım sırada rastladığım güzellikler !



Bizim köyde odunlar kesilmeye başladı..

                 

                     Bu hafta okuyup bitirdiklerim. Kütüphaneye gidip yenilerini aldım , okumak her zaman mutluluk verici olmuştur. İş dönüşü rahatlama saatlerimde.. Tabi ki ilk önce akşam yemeğini pişirmem lazım. İki çeşit yemek, salata mutlaka yapılır, ev toplanır, havalandırılır, ibadetler yapılır, balkonlar yıkanır, çamaşır varsa ya yıkanır asılır, ya da toplanır ve katlanır. Her okuldan gelişte yapılacak binlerce iş mutlaka vardır, sonra kalırsa bir saat boş saat sevilen işlerle meşgul olunur. 


                                     Bu hafta hava sıcaklıkları 18-20 derece civarında olunca balkonda son keyifler sürüyor. Yakında balkon eşyalarını toparlarım ve hep oda da otururum gibi geliyor. Battaniyelerimi çıkardım bile..


                   20 Ekim anneciğimin 71. yaş günüydü. İki teyzem -annemden küçükler- vefat edince ansızın, daha çok bağlandım anneme. Hayatta bir bakıyorsun en değerlilerin kayıp gitmiş, sen uzak kalmışsın yok işti güçtü, çoluk çocuktu derken .. Buna çok üzülüyorum. Anne ve babalarımıza ne yazık ki özen göstermiyoruz, oysa dünyada yalnızca onların gözbebeğiyiz. Bakın evlat, koca , arkadaş demiyorum. Bunlar yeri geldiğinde sırtını dönüp gitme potansiyeli yüksek faktörler.
Bu yüzden annemle babamı el üstünde tutmaya çalışıyorum bundan sonra..



                   Hafta içi diğer belde de ki kütüphaneye gittim bisikletime atlayarak. Hava da nasıl da güzeldi; ılık ve durgun. İnstagrama hikaye çektim yol boyunca. Denizde giden kayıklar, martılar, yapraklar yol boyunca dökülmüş..
            Üç kitap aldım kütüphaneden. Birine başladım sahilde; Abdürrahim Karakoç'un şiir kitabı. Nasıl yalın ve derin şiirler. İşte biri:

                                                  Gölgesinde otur amma
                                                  Yaprak senden incinmesin.
                                                  Temizlen de gir mezara
                                                  Toprak senden incinmesin.


Kasabamızın sahili..



Okulun yanında ki cami bahçesinde sarmaşıklar artık  kızardı. Her sene bu güzelliği görmeyi sabırsızlıkla bekliyorum. Keşke şehirler boydan boya bu sarmaşıkla kaplı olsa. Bugün ilçemizde pazar kuruluyor. Sabah minibüse giderken pazardan geçtim. Sabahın erken saatinde taptaze sebze ve meyveler tezgahlara konuyor, pazarcılar güne hazırlanıyordu. Kestane satılmaya da başlanmış, yarım kilo alıp okula getirdim . Sobanın üzerinde yerlerini aldılar tabi ki :)
Evimizin işleri yavaş yavaş bitiyor ama bizde maddi ve manevi bittik bu süreçte. İkinci videomu çekip koymuştum. Hatta biri,  herşeyi yanlış olmuş, bunu yayınlamanın mantığı ne diye yazmış yorumlara. Youtube kanalım aynı blog gibi benim için hatıralar geçidi. Kendim için çekip yazıyorum. Prefabrik ev işi bir çok yerde gösterildiği gibi çok da mantıklı değilmiş. Yaşayıp gördükçe paylaşacağım. Hatalarıyla sevaplarıyla yeni videom işte burada..













13 yorum:

  1. Güz renkleri basmış etrafı, ne güzel.. Bizde artık bitmek üzere, son yapraklar düşüyor.. Son kırmızılar ve sarılar, doya doya bakıyorum ben de. Bu mevsimin renkleri modaymış bu sene yani haki yeşil, turuncu, sarı; gerçekten hem doğa hem insanlar bu renklere büründü birden, çok hoş görüntüler çıkıyor..
    Elma sirkesine şeker konmasa tutmaz mı Buket?
    Anneciğine nice yıllar dilerim sağlıkla..
    Sosyal medya huysuzları, ayol madem herşeyi yanlış buldun diye sinir oldun niye izliyorsun :))) Mükemmelliyetçi insanlar çoğaldı çünkü her şey sahte... Halbuki biraz yanlış, biraz eksik, daha güzel bir hikayesi yok mu hayatın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buraya daha yeni geldi sonbahar. Keşke daha yeşil olsa kent merkezlerimiz. Ama bu kadar bile mutluluk verici. Sirke tarifini annem verdi. Bir çay bardağı sirke , biraz tozşeker ve tuz dedi. hatta tuz koymayınca şarap oluyor dedi. Ben de fazla bilmiyorum bu işi. iki senedir onun tarifleriyle yapıyorum..

      Sil
    2. Yok, yanlış bilgi şaraba şeker katılmaz.. :) Amerika'da katıyorlar ama, maalesef.
      Ben denedim şekersiz dur bakalım nasıl olacak :)

      Sil
  2. Videoyu sonra bilgisayardan izliycem. Ama fotoğraflar o kadar iyi geldi ki bana sanki bende gezdim dolaştım. Umuyorum ki içinizdeki sıkıntılar da tez zamanda geçer gider. Birde Abdurrahim Karakoç kitabı bende bakacağım, imrendim. 🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bilgisayardan okuyorum blogları bile. Kocaman ekranda daha keyifli oluyor. İnstagrama da tabletten bakarım bu yüzden. Telefonla fazla işim yok. insan psikolojisi işte bir öyle bir böyle..

      Sil
  3. Merhabalar.
    Memleketimizin geldiği durumlar karşısında kim huzurlu olabilir ki?
    Duvar taş işçiliği zordur. Ama ustalar gezleri güzel süslemişler. Artık prefabrik evi bitirmişsiniz. Şu anda sadece prefabrik evinize konsantre olun, sakın karar öncesine dönmeyin. Prefabrik evin de kendine göre güzellikleri ve iyi tarafları var, onunla mutlu olun.
    Köyünüz / kasabanız gerçekten çok güzel. Ben de eşimle birlikte oralarda kalan ömrümüzü geçirmek isterdik. Ama bunun mümkün olamayacağını biliyoruz. İşte hayal etmek ve umut böyle güzel bir duygu.
    Annenizin doğum günü kutlu olsun. Annenize sağlıklı ve huzurlu bir ömür dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Recep Bey, dediğiniz gibi eve odaklanmaya çalışıyoruz. Bahçe kısmı bir kaç yılda oturacak bence de. İnşallah çatı akması ve rutubet sorunları olmaz. En çok korktuğum konular bunlar.

      Sil
  4. Çok güzel bir sahili var yalnız. :)
    Ayrıca şu sarı çiçekler ne kadar güzel. :)
    Blog yazarları olarak Ankara'da toplanıyoruz. Sizleri de aramızda görmek isteriz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum burada çaysız kalmış :) Çay var mı? :)

      Sil
    2. Çok özür dilerim, yorumu yayınladıktan sonra cevap yazamadım. Çay her zaman var :)

      Sil
    3. Sorun yok :) Çay varsa hep gelirim :)

      Sil

Merhaba Cuma

                          '' Kendini sevmezsen başkasını nasıl sevebilirsin ?'' diye soruyor Tina Turner Mutluluk Sana Yakış...