11 Şubat 2022 Cuma

Cuma Şükür Günü

                     Günler geldi geçti, hayat devam ediyor işte onca ölüm oldu bitti. Yakınlarını kaybedenler bilir , içinde olduğunuz durumu aklınız bir türlü idrak etmez, sanki bir başka dünyada yaşıyor, olanları seyrediyorsunuzdur. Ellerimizde vefat eden eniştem ve bir anda coronaya yakalanıp bu dünyayı terkeden teyzemin gerçekliğine hala alışamadım. Hayatın böylesine acımasızlığı, ölüm karşısında ki çaresizliğimiz fazlasıyla bıkkınlık verdi üzerime. Eski enerjime ne zaman kavuşurum, umutlar biriktiririm bunca geçiciliğe rağmen bilmiyorum. Ama geçici bir durum bu  biliyorum . Umutsuz, mutsuz, heyecansızım. Hiç tadım yok. Kızım bu sene üniversite sınavına girecek ama uzundur buna dair heyecanımı ve beklentimi de kaybettim. Çünkü hayatın ne getireceği belli değil, her an her şey oluyor. Yıllardır titiz bir şekilde eğitiminin üzerindeyim ama son bir kaç yıldır bildiğini okuduğu için bunca çaba ve beni yiyip bitiren hırsın kocaman bir saçmalık olduğunu gördüm. Su bildiği gibi akıyor. Fazla bir müdahalemiz olamıyor ne yazık ki.



                      Bu hafta başlayan okulumuza sabahın erken saatlerinde başladık tekrardan. Sabahın ayazında sımsıcak yorganın içinden çıkmak yıllardır zor gelir. Ama dört gözle beklediğim emeklilik zamanlarında da bu günlerimi çook  özleyeceğimi de biliyorum. Nasıl da geçti bunca yıl diye hep kalbimin sızlayacağını da ..


       Çocukların iyileştirici bir gücü var gerçekten. O neşeleri, enerjileri, olur olmaz her şeyi konuşmaları tüm hafta boyunca iyi geldi bana.


Çocuklara salyangozun hızlı olabilmesi için ne yapılabilir diye sorduğumda yaptıkları resimlerden biri ..




                        Geçen haftalarda yazılarını, işlerini çok sevdiğim mavilaleden harika hediyeler aldım. Gönderdiği kitaba heyecanla başladım. Nazan Bekiroğlu kalemiyle, kurgusuyla güçlü bir yazar. Neredeyse tüm kitaplarını okudum. Son çıkan bu kitabını da çok merak ediyordum. Gelince başladım ama ne yazık ki ilk 100 sayfayı okudum. Çünkü tarihle ilgili hiç bir şeyi sevmiyorum. Ne film, ne dizi, ne de kitap. Kitapta Roma tarihiyle kurgulanınca kendimi ne kadar sıksam da devam edemem.
                        Aynı şekilde çok sevdiğim Javier Marias'nın yeni aldığım kitabı Zamanın Karanlık Yüzü adlı kitabını da bitiremedim. Diğer Marias kitaplarının yanına koydum. Belki daha sonra okurum.
                      Onun yerine yine hediye bir kitap okudum. Ege Soley'in Yakın kitabı. Normalde böyle bir kitapta çok okumam ama buhranlı zamanlarda sade söylemlere de ihtiyaç duyuyor herhalde insan.



    
                Bu hafta içi güzel bir olay oldu. Şöyle ki; instagramda ki paylaşımlarımı beğenen bir  internet dergisi editörü yazı yazmamı rica etti. Edebiyat sayfası olan Kitaphaber.com için gezi yazıları yazabilir misin deyince bende denemeye karar verdim. Zaten burada da paylaştığım yazılar hazırda var. Ben de biraz daha değiştirirek ilk yazımı gönderdim.
                 Eğer okumak isterseniz yazım burada.


Dün okuldan sonra toplantımız vardı. Başka bir okulda olduğu için daha önce gitmediğim sokaklardan yürüyerek gittim. Hava da uzun bir aradan sonra çok güzeldi. Ulu çınar ağaçlarını görmek iyi geldi.


Bir zeytin bahçesi gördüm ama yarısı kesilmişti. Çok üzülüyorum kesilen ağaç görünce. Hele asırlık ağaçlar olan zeytin olunca üzüntüm katlanıyor.
Öyle böyle bir hafta geçti işte. Çoğunluk içimde bir sıkıntı ve bıkkınlıkla geçti. Enerjim alınmış gibi hissediyorum. Umarım en kısa zamanda aşarım bu durumu.
Mutlu, huzurlu haftasonu herkese!



14 yorum:

  1. Acı kayıplarınız için sabırlar diliyorum..Benim kızım da okul hayatında kendi bildiği gibi yapar oldu birazcık karışacak olsam çok geriliyoruz 2 sene sonra da üniv. sınvaı var ama dediğiniz gibi su akar yolunu bulur fazla müdahale etmemem gerektiğini düşünüyorum ben de herşeyin başı sağlık sağlık olsun da gerisini bir şekilde olur biter gider...Yazı yazmanızı teklif etmeleri ne güzel olmuş başarılar diliyorum size bu yeni yolda...Güzel bir hafta sonu olsun inşallah hepimize sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim kıymetli temennileriniz için. Kızım da zatem tam 10.
      sınıftan itibaren hiç bir şeyine karıştırmamaya başladı. o zamandan beri
      büyük kavgalar yaşadık ne yazık ki. Ben her zaman sorumluluk sahibi, çalışkan
      ve yolundan taviz vermeyen öğrenci olduğumdan aynı şeyleri bekledim ama
      kendi kızınızda olsa herkes çok farklı. hala niye böyle diye içim içimi
      yiyor. böyle yazınca kötü tablo çiziyorum gerçi , hep vasıflı, sorumluluk sahibi olsun istediğimden. Çalışkan bir çocuk ama oyunlar, telefon vb. gibi tuzaklara
      kolay kaydığından şikayetim. işte ana-baba olmanın evhamları bunlarda..

      Sil
  2. Dergi yöneticileri işini biliyormuş. Yani aksama okuyacağım inş. Şimdi okul zamanı çünkü. Kehribar'in marifeti sonda saklı bence. Özellikle mağaranın uyanıp hayata karıştıran sonraki süreç. Sorgulamaya çok açık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi diyorsun?
      Ölümlere de denk gelince kolay vazgeçtim galiba. o zaman tamamlamak
      farz oldu. çok teşekkür ederim uyarın için. Dergi de yazı güzel bir şey oldu hayatımda .

      Sil
  3. Merhabalar.
    Zaman, acılarımızı hafifleterek unutmamızı sağlayan bir dostun görevini üstleniyor. Acılarınızı ve yaşadıklarınızı çok iyi anlıyorum. Zira aynı köprüden bizler de çok defalar geçtik.

    Yüce Allah'tan, geçenlerinize tekrar rahmet ve sizlere de sabr-ı cemil ve başsağlığı dilerim.

    Zeytin ağacını neden keserler ki? Bakın bizim yöremizde kimse kendi diktiği ağacı bile olsa, asla İlçe Tarımdan rapor ve ruhsat almadan ceviz ağacını kesemez. Kesene de çok ağır cezalar uygulanır. Aslında zeytin yeryüzünün ilk ağacıdır, mübarektir, kutsaldır. Rapor ve ruhsat alınmadan zeytin ağacı kesilmesin. Kesenlere de ağır yaptırımlar uygulansın.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yazmışsınız Recep Bey, ağaç nasıl kesilir diye. Ne yazık ki
      müteahhitler burada çok kolay ruhsat alıyor sanırım. Koca bir bahçe zeytin
      ağacı kesildi ve bina yapıldı. Oturduğum bu yerler zamanında hep meyve ağacı
      doluydu. Artık her yer bina, öyle üzülüyorum ki.

      Sil
    2. Merhabalar Öğretmenim.
      Sizi çok iyi anlıyorum ve üzülmekte haklısınız. İnsanın fıtratında çıkar ve menfaatini gözetmek gibi bir huy ve davranış biçimi var. Ancak, bu çıkar ve menfaat bir başkasına, ya da doğaya zarar verecek bir şekildeyse, insanın o noktada kendisine "dur!" demesi, "ben ne yapıyorum?" diye düşünmesi gerekir. Ağaca balta vuran el onmaz! Onmamalı da ...
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  4. başınız sağolsun, ne zaman ebedi hayata kavuşacağımız belli değil gerçekten, insan hazırlık yapamıyor bazı şeylere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, aynen dediğiniz gibi gerçekten..

      Sil
  5. kehribar geçidini alacaktım ama 80 tl denince dr da kaldı. bu arada yazını okudum ve ayrıca yeni bir site keşfettim teşekkür ederim.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. off o kadar pahalı mı? artık insanlar hiç kitap alamayacak. zaten zor okuyan
      miletiz. ama sağolsun mavilale gönderdi bana. yeniden okumaya karar verdim
      bu arada..

      Sil
  6. Çocuklarımıza müdahale edip durmak ergenliklerinde hiç işe yaramıyor. Boşuna sinirlerimiz bozuluyor. Bilgehan beni iyi eğitti bu konuda. Sonuçta vereceğimizi çocukluklarında verdik, bundan sonrası onlarda. Bol bol öpüp sevip sarılalım yeter.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A sen de bir de iki erkek çocuğu var, daha deneyimlisin. aranızda ki
      ilişki çok güzel ama. ne kadar güzel yetiştirmişsin , daha ne olsun.
      Allah yollarını açık etsin başka bir şey istemiyorum.

      Sil
  7. Buketcim yaşadığın hisler çok normal, kayıplar çok derin üzüntüler yapıyor özellikle beklenmedik ani olanlar. Sana güveniyorum yasını yaşayıp yeniden iyi hissedeceksin, en büyük yardımcılarında dediğin gibi öğrencilerin olacak bayıldım o hızlanma fikrine :) editörlük teklini tebrik ederim yazılarını takip edeceğim, ilk satırlarda hırsla ilgili dediklerine katılıyorum hırs da doğru kelime mi çaba sanki daha iyi. Herşey olacağına varıyor ama elimizden geleni yapmak da yine gerekli bence illa ki bir katkısı oluyor, o yüzden haybiye çabalar gibi düşünme iyi ki yapmışsın, büyüyünce o kadar etkili değiliz etkili olacağınız tek şey kendi örneğiniz yani sizsiniz diyor her okuduğum.
    Sevgilerimle, iyi ol... :)

    YanıtlaSil

Merhaba Cuma

                          '' Kendini sevmezsen başkasını nasıl sevebilirsin ?'' diye soruyor Tina Turner Mutluluk Sana Yakış...