5 Şubat 2022 Cumartesi

CUMA SONRASI

                     Bu hafta cuma yazısını yazamadım , yazacak durumda değildim çünkü. İki haftadır corona tedavisi olan teyzem pazar gecesi saat 10 gibi vefat etti. Haberi kızları bizlere söyleyince hemen onların yanına doğru yola çıktık kardeşimle. Tedavi olup hastaneden çıkmak üzereydi aslında. Corona nasıl oldu, nasıl böyle hızla ilerledi hala anlayamıyoruz. Çünkü karıkoca evde oturan , kimseyle görüşmeyen insanlar. Çok önemli bir hastalığı yoktu teyzemin, sigara hayatı boyunca içmemiş, beslenmesine dikkat etmiş biridir. Annemin bir küçüğü, 67 yaşında oldukça sağlıklı bir insandı. İyileşeceğine inancımız büyüktü. Tansiyon yüksekliği ve halsizlikle acile gitmişler, yapılan testler üst üste negatif çıkmış ama Akciğerlerde enfeksiyon görülmüştü. Yoğun bakıma kaldırılmış son iki gün de entübe olmuştu. Bu kadar hızla gelişen durumda zaten moralimiz bozuk haldeydi sonrasında acı haberi alınca ne olduğunu anlayamadık.

                    Tüm kuzenler ölen teyzemin çocukların yanına doğru yola çıkmıştık. O sırada diğer teyze kızıyla onun babası yani eniştemizde yola çıkmış. Ama eniştem daha ayakkabılarını giyerken fenalaşmış. Ona da bir ambulans çağırıp acile götürdük. Acilde tansiyonu yükselmiş ve soluk alamıyordu. Yanında olup elini tutup ''enişte sakin ol, bak oksijen veriliyor, sakin ol , sakin ol '' diye diye ona destek olmaya çalıştık. Çocukları onu böyle gördüğünden çok kötü oldular. Doktor onu kırmızı odaya aldı, burada bir iki saat müdahale yapıldı ve aynı gece eniştemi de kaybettik.

                 Aynı gün hem eniştemi, hem teyzemi toprağa verdik.

                 Durumu hala idrak edemiyoruz, üzüntümüz çok büyük..




32 yorum:

  1. Çok üzüldüm. Size sabır diliyorum. Işıklariçinde uyusunlar.

    YanıtlaSil
  2. Başınız sağolsun, çok üzüldüm. Şok olmanız çok normal sabırlar diliyorum, nurlar içinde yatsınlar.

    YanıtlaSil
  3. çok çok üzücü bir durum, başınız sağolsun. Allah yattıkları yeri rahat etsin, mekanları cennet olsun.

    YanıtlaSil
  4. Corona önemsemeyenler yüzünden ortalıkta kol geziyor halen. Olan önemseyenlere oluyor:( Başınız sağ olsun Buket. Allah size ve tüm sevenlerine sabırlar versin. Mekânları cennet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ne yazık ki öyle . çok dikkat ederdi, kalabalık bir yere hiç
      gitmezdi bile . çok teşekkür ederim :(

      Sil
  5. Merhabalar.
    Üst üste çok acılar yaşamışsınız. Kolay değil. Cenab-ı Allah teyzenize ve eniştenize rahmetiyle, merhametiyle, mağfiretiyle muamele eylesin, yakınlarına ve sizler de sabr-ı cemil ihsan eylesin inşAllah.

    Teyzenizin aşıları var mıydı? Ben de 67 yaşındayım, evde eşimle birlikte kalıyoruz. Eşim de ben de dördüncü aşılarımızı olduk. Cuma akşamından eşim boğazım ağrıyor, gıcıklanıyor herhalde üşüttüm, faranjit gibiyim falan dedi. Cumartesi sabahı şikayetleri öksürükle birlikte şiddetlendi. Doğru teste gittik ve eşimin testi pozitif çıktı. Bize mikrobu eve gelen bir misafir getirdi, ama ben de hiçbir şikayet olmadığı için test için başvuruda bulunamadım. Belki bende de vardı. Eşimle birlikte hiçbir yere çıkmadan kendimizi izole ettik, eşim düzelmeye başladı. İşte karantina süremiz bugün bitiyor, ancak biz bir müddet daha evden dışarı çıkmak istemiyoruz.

    Omicron varyantı olsa gerek. Şu anda ülkemizde çok hızlı bir şekilde yayılma var. Siz o rakamlara itibar etmeyin. Kendisini bilmeyen çok pozitif taşıyıcılar var. Bağışıklık sistemi zayıf olanları hiç affetmiyor, aşılı olanlar da eşim gibi hafif geçiriyorlar. Ancak aşıları tam olup, hiçbir rahatsızlığı bulunmayan rahmetli teyzeniz gibi bazı hastalara da acımıyor.
    Durumunuzu anlıyorum, gerçekten çok zor bir durum. Allah geçenlerinize rahmet, sizlere de sabr-ı cemil ihsan eylesin.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Recep doğru yazdıklarınız. Teyzemin 3 aşısı vardı. Zaten kızlarından biri
      hemşireydi, onlara çok rehber oluyordu. Ama nereden nasıl hasta oldu belli değil. Aşılı olanlar hafif atlatıyor genelde ama böyle de oluyor. Artık Allahın takdiri
      böyle diyorum, yapacak bir şey yok..

      Sil
    2. Recep Bey yazdım sanıyordum, kusura bakmayın..

      Sil
    3. Mrhb.
      Teyzeniz aşılı olmasına rağmen, Omicronu atlatamamış olması gerçeği karşısında gerçekten diyecek bir şey bulamıyorum. İnsanoğlunun aczinin ve çaresizliğinin söz konusu olduğu böyle durumlarda Allah'a teslimiyetten başka bir şey elinden gelmez. Teyzenize ve eniştenize tekrar Cenab-ı Allah'tan rahmetiyle ve cennetiyle muamele eylemesini, ailesi ve yakınlarına da sabr-ı cemil ihsan eylemesini dilerim.

      Dur bakalım, daha bizler nasıl olacağız? Bu Korona denilen virüs illeti daha çok can yakacağa benziyor. Koronaya yakalanmamak mümkün değil, öyle veya böyle hepimiz yakalanacağız. Hatta benim bir yeğenim var, ikinci kez yakalandı ve atlattı.

      İlk Korona salgınında emekli öğretmen yeğenimi kaybetmiştim.
      Cenab-ı Hakk bu illet karşısında yar ve yardımcımız olsun. Bu illete yakalanmış ve şifa bekleyen tüm insanlara da Cenab-ı Allah'tan acil şifalar dilerim.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
    4. Allah sabır versin tüm kaybedenlere, ölmüşlerinde mekanları cennet olsun inşallah.

      Sil
  6. Ahhh canim Buket,basiniz sag olsun..Gani gani rahmet diliyorum...

    YanıtlaSil
  7. teyzeniz için çok üzgünüm...

    benim kızdığım konu şu madem sağlığı yerinde bir insan nasıl oluyor da virüs yüzünden dünyadan göçüyor, akıl sır değil.
    yaşanan tüm hastalık durumlarına virüsten önce hepimiz yaşadık. Ne zaman virüs çıktı... neyse, çok üzgünüm. Başınız sağ olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya ben de anlamıyorum bu olan bitene..
      çok teşekkür ederim :(

      Sil
  8. Başın sağolsun Buketcim.
    Allah rahmet eylesin, mekanları cennet olsun.

    YanıtlaSil
  9. Başınız sağolsun. İki acı birden. Allah sabır versin.

    YanıtlaSil
  10. Tüm ailenizin başı sağolsun, Allah rahmet eylesin, çok acı, sabırlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  11. Başınız sağ olsun, sabır diliyorum.

    YanıtlaSil
  12. Çok üzüldüm, hem peş peşe olmuş hem de biri aniden hiç beklenmediği sırada gelişmiş, allah size güç ve sabır versin...

    YanıtlaSil
  13. Allah sabır versin çok üzüldüm. Başınız sağolsun

    YanıtlaSil
  14. Ah, çok üzüldüm. Başınız sağ olsun, huzur içinde uysunlar dilerim. Çok beklenmedik, çok acı. Sizlere de sabır diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklenmedik olunca daha çok acı veriyor, çok teşekkür ederim.

      Sil
  15. Allah rahmet eylesin ikisine de. Sizlerin de başı sağolsun, acı bir durum; sabırlar dilerim hepinize.

    YanıtlaSil
  16. Allah rahmet eylesin. Çok üzüldüm. Ölüm geldi cihane, baş ağrısı bahane diyorlar ya. Ecel geldi mi yapacak şey kalmıyor. Başınız sağ olsun. 😔

    YanıtlaSil
  17. Başınız sağolsun, Allah mekanlarını cennet eylesin inşallah.

    YanıtlaSil
  18. Sabırlar diliyorum Buketcim, çok üzgünüm, allah rahmet eylesin...

    YanıtlaSil

Diğer Ev

                                  Rachel Cusk adını nerede gördüm hatırlamıyorum ama ilk kez okumak üzere iki kitabını satın aldım. Diğer ...