11 Ekim 2019 Cuma

Günaydın Bugün Cuma !


                 Cumanın gelişine sevinenlerden misiniz? İşimi sevmeme rağmen bu gün gelince tatilin başlangıcı olduğundan çok seviniyorum. Uzun uzun cuma gecesinde oturmak, dolu film seyretmek, abur cubur yemek istiyorum. Ee kırk yıllık evli olunca dışarı çıkmadan evde vakit geçirmeyi çok sever hale geliyorsunuz ya da ben böyleyim.
Bir haftayı daha geride bıraktık şükürler olsun sağlıkla. Evde okulların açılmasıyla ders çalış, tableti bırak, biraz kitap oku komutları havada uçuşmaya başladı ve her seferinde benim gibi her şeyin tam olmasını isteyen ve durmadan çalışan anneden nasıl böyle vurdumduymaz çocuk olur diye krizler geçirme günleri de başlamış oldu. 
Yine de olumsuzlukları yazmayacağım. Hep sevgi, huzur dolu şeyler yazıyor olmam her evde yaşanan sinir harplerinin bizde yaşanmıyor olması anlamına gelmiyor. Bunları görmezden gelerek bu hafta gözüme takılanlara bakalım şöyle bir.


Sabahları serin oldu bu hafta. Sardunyalar kurumaya yüz tuttu bahçede. Hayatın devri daimi öyle seyrettiriyor ki kendini bahçemde. Her gün hayret ve biraz buruklukla bakıyorum doğaya. Geçen ömrü ne güzel dile getirmiş Mevlana hazretleri..
 Hayat bir nefestir, aldığın kadar
    Hayat bir kafestir, kaldığın kadar 
       Hayat bir hevestir, daldığın kadar” 


                     Mandalinalar daha dün tomurcuktu şimdi ise sararmaya başlayan kocaman bir meyve.


                     Bahçeme sonbahar iyice geldi yerleşti. Yıllarca gözümün önünde olan döngüyü görmeye başladım şükür. Bakıpta görmeyenlerden olmadığım için memnunum. Kitabını okurken Platonov'un şu satırları not almışım;
“Eskiden, hayatının ufak tefek ve hatta önemli olaylarının çoğunun ebediyen unutulduğunu, üzerlerinin müteakip olgularla sonsuza dek örtüldüğünü düşünürdü; şimdiyse içinde her şeyin değerli bir hazine gibi, onun bunun bıraktığı gereksiz şeyleri saklayan hırçın bir dilencinin malı gibi tastamam, sapasağlam durduğunu, asla da yok olmayacağını görebiliyordu” diye yazmış ‘Can’da, Andrey Platonov.


                          Hala balkonda oturup çayımı içiyorum ve serin havaya çayın yakıştığını düşünüyorum. Ocakta kaynayan demliğin buğusu artık camları sarıyor. İçimiz mi üşüdü dolduralım bir bardak çay!


Sonbahara yakışan bir şey şu elmalı kek. Herhalde hiç bıkmayacağım her hafta pişirip yemekten.


                    Yağmur bulutları gidip yerine gün batımı ışıklarıyla boyanmış bulutlar gelince onları seyrettim bu hafta . Yağmur çok kıymetli. Böylesine kıymetli bir nimeti sevgili peygamberimiz şöyle anlatmış. Buradan okuduğum bir hadisi paylaşmak istiyorum son olarak..               
Hz. Enes İbn Malik anlatıyor: “Bir gün Rasulullah (sav) ile birlikte iken yağmura tutulduk, Rasulullah (sav) hemen yağmurun altına çıkıp vücudunun bir kısmından elbisesini sıvazladı, nihayet orası yağmurla ıslandı. Bunun üzerine biz: ‘Ey Allah’ın Resulü, bunu niçin yaptın?’ diye sorduk. ‘Çünkü bu Rabbimin katından yeni geliyor’ buyurdu.”













18 yorum:

  1. Günaydın.
    Çalışmayı o kadar özledim ki yazınızı okurken onu düşündüm. Her mevsim ayrı güzel gerçektende.
    Çay yerine kahve içenlerdenim, hele bu mevsim balkondan hımmm nefis oluyor.
    Seneye bizim kız da ilkokul olacak ve sanırım bu döngüye bende katılıcam 😁
    Şimdiden keyifli haftasomu olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba!
      İnsan olmadığı durumun peşinde galiba, ben de emekli olsam diye hep
      düşünüyorum ama şükürler olsun şu an çok mutluyum iş hayatımda. köye
      gidiyorum sabah, temiz hava, sakin yaşam, tavuklar koyunlar bir tarafta,
      çocuklarım bir avuç, şehirdeki gibi küçücük sınflarda kalabalık değil daha ne
      isteyeyim. kızınız eğer kendi sorumluluğunun farkına varırsa kendini
      götürür ve sorun olmaz. çocuğun içinde olacak. şimdi bakıyorumda
      ne çabuk geçti çocukluğu diyorum kızımın. her yaşı tadında yaşamak
      lazım, ah keşke yapabilsem ben de bunu..

      Sil
  2. Çok mutlu geçecek bir hafta sonu diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz için olsun inşllh. ama bir taraftan tv de askerlerimizi, o bölgede
      olanları gördükçe yüreği daralıyor,ne yapsam ne etsem bilmiyorum..

      Sil
  3. Fotoğraflar çok güzel. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Hiç sevilmez mi Cuma, en en sevdiğimdir tatil yan gelip yatmak, gezmek ve uyumamak :) Keyifli hafta sonlarımız olsun :)
    Aynı dert bizde de var, hadi kızım derse, hadi azcık oku :)) Sanırım birçok ev aynı durumda okul zamanı...kolay gelsin en çokta bize :)
    Fotoğraflar ne güzeller, kabaklar, çiçekler, hele mandalina...kokusu geldi burnuma :) Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. bunca yaşanan olumsuzluklara, cinayetler, akserimizin savaşa gitmesi, onların yüreği ağzında evlerde bekleyen ailelerini
      düşündükçe canım çok sıkılıyor aslında burada güzel şeyler paylaşmakta
      anlamsız geliyor ama böyle de yapmamak lazım diyorum .
      çocuklar dizimizin dibinde iyi güzel aslında sonra herkes yolunu çizecek
      o da zor offf

      Sil
  5. Ahh o okul sendromları :/ Haydi demekten dilimde haydi ağacı bitiyor benim de :))

    Elmalı kek ne zamandır yapmıyordum, aklıma düştü şimdi. Bugün yapayım da ev mis gibi koksun. Ellerinize sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oh yap yap bence eve bir neşe geliyor inan. bu haftasonu bir şey
      yapmayacağım dedim hatta bugün cumartesi geçti bitti bile
      kahvenin yanında aradım bir şeyler. pastanelerin aşırı şekerli
      kremalı şeylerini yiyemiyorum. yarın pazar keki yapayım bende :)

      Sil
  6. Bizden tanıdık sahneler, tableti bırak, telefonu alma, bu kadar bilgisayar yeter sözleri küsmeler, surat asmalar bizde de başladı tabi. Napıcaz bilmiyorum :(
    Saksılardaki sarı çiçekler nasıl güzeller, mevsimin değişimini izlemek ne güzel, kek de enfes görünüyor, mutlu bir haftasonu olsun inşallah, sevgiler.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ortaokul oldu mu senin oğlun derya? eğer asi bir karakteri varsa yandın.
      pelin hep huysuzdu aslan burcu birde, hep bildiğni okuyor. şimdi
      lise gençlk krizleri sorma . olan bana oldu, hep doktordayım, kronik
      mide ağrılarım var. hatta bugün yine gittim. ah biraz geniş, umursamaz
      bir anne olsaydım . olan bana oluyor aslında

      Sil
  7. ben de elmalı turta yaptım, fırında. birazdan kokusu yayılır. yemeği sevdiğimden değil. eve, ev havası vermek için sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah o da süper. valla aklıma düşürdünüz, bu hafta da
      onu mu yapsam. bu soğuyan günlerde evde ne güzel oluyor kokusu
      değil mi

      Sil
  8. Buket sen ne harika bir kadınsın ben de sürekli bunu fark ediyorum her yazında. Bana ilaç gibi uzaklardayken senin satırların ve tüm gösterdiğin kareler. Hayatım boyunca ilham kaynağım olacaksın ! (Esma)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımmm esma,
      keşke sende yazsan şu blogunu , hem oradaki
      günlerini günce gibi yazmış olursun.zaman hızlı geçiyor, bak benim
      bile 10 yıl olmuş blog yazalı.daha dün gibi. sıkıldıkça açıp
      eski yazılarımı okuyorum. hem belki bir gün olur pelinde okur
      beni diye yazıyorm

      Sil
  9. Güzel mevsimde, güzel bir bahçe. Bir de ne güzel anlatmışsınız öyle :)
    Bence de elmalı, tarçınlı her şey bu mevsime çok yakışıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de böyle yazdıklarımı okuyan, heyecanıma duygularıma ortak
      olan varsa en güzeli. oturup bir de birşeyler yazıyorsunuz
      daha ne isterim ki..

      Sil
  10. Nihayet cuma yazilari gelmeye basladi. :)

    YanıtlaSil

Merhaba Cuma

                          '' Kendini sevmezsen başkasını nasıl sevebilirsin ?'' diye soruyor Tina Turner Mutluluk Sana Yakış...