14 Haziran 2024 Cuma

Tatil Cuması Geldi!!

Güzel kasabamızdan merhaba!

Geçen gün kasabamıza ait bu fotoğrafı görünce kaydettim sizlerle paylaşmak için. Yemyeşil bir doğanın eteklerinde maviyle kucaklaşan bu kasaba Marmara Denizi kıyısında. Son on yılda bir çok batı şehri gibi çok göç aldı, kalabalıklaştı artık. Yine de bu sahil kıyısında sabah erken saatlerde yürüyüş yapmayı, bisiklet sürmeyi çok seviyorum biliyorsunuz. Doğduğun coğrafya kesinlikle kaderini şekillendiriyor, üzerinde olduğumuz toprak parçası bizlere bir tür şans. Çok da böbürlenmeye gerek yok.

Haziranın ortasına denk gelen bu cuma geçmişe dair bir döküm yapmadan memleketimden biraz bahsetmek istedim. Şimdi gelelim bu hafta yaşananlara.
Haftasonu köy okulumda beraber çalıştığım öğretmen arkadaşlarımla buluştuk. Ara ara buluşup kopmamaya çalışıyoruz. Bir arkadaşımız İzmit'te ev almış, taşınmıştı. Bizi kahvaltıya davet edince buluşma fırsatı deyip ona gittik. Tüm gün bol lezzetli, sohbetli, hasret gidermeli bir oturma yaptık.

Başka bir öğretmen arkadaşımda ne yazık ki öğrencilerini pikniğe götürdüğü gün bacağını kırdı. Ona da ziyarete gittim.

Hafta boyunca çok sıcaklar oldu biliyorsunuz tüm yurtta. Ne gündüz ne gece doğru düzgün bir şeyler seyredip okuyamadım. Canım Sonat tavsiyesiyle Canavar filmini seyrettim, gerçekten de ilginç film. Bir de Wife seyrettiğim diğer filmdi.

Okulların son haftasıydı bu hafta. Öğrencilerle bol okumalı, etkinlikli ve oyunlu bir hafta geçirdik. Okullar tam zamanında kapanıyor bence. Çünkü haziranın ortasında başlayan aşırı sıcaklar eğitimi olumsuz etkiliyor. Avrupa ülkeleri gibi temmuz boyunca uzatmamız imkansız. Buna ne şartlar müsade eder, ne iklim.
Bu hafta Fatma Barbarasoğlu'nun hatırlatmasıyla başladığım Turgenyev'in Babalar ve Oğulları kitabını bitirdim.

Sadık Yalsızuçanlar'ın Gezgin kitabını bitirdim. Gezgin, Mağribli bilge İbn Arabi’nin kendi ruhunda yaptığı manevi gezinin öyküsü.

'' Abdullah ' Hatırlıyor musun ' diye sordu.
Gezgin 'neyi ' dedi.
'' Bana ilk karşılaştığımızda 'kirli gözlerle bakma' demiştin.
Gezgin gülümsedi.
'' O günden beri o sözünü ne zaman hatırlasam ağlıyorum.'
'' Evet dedi Gezgin, ' gözyaşı bakışı temizler, insan her gün gözlerini onunla yıkamalıdır..

Okulumuzda işkur'dan gelen ve temizlik işlerinde çalışan bayanlar oluyor her sene. Bu sene bizimle çalışan Kadriye Hanım bizden bir hafta önce işi bitti. Gitmeden önce vedalaşmıştık, son gününde benim masama ayrıca bir not bırakmış, çok mutlu oldum :)

Bu hafta kardeşim arkadaşlarıyla tatile gitmişti Ayvalık, Assos taraflarına. Gece kaldıkları evin fotosunu çekmiş, çok beğendim istedim ondan bu fotoğrafı. Gecenin sakinliğini ne güzel yansıtmış değil mi? Annemin cam önü fotoları zaten meşhur:)
Ondan da bu fotosunu aldım.

Tüm yılı geçirdik, eğitim hayatımda yani öğretmenliğimde de tam 30. yılı doldurmuş bulunuyorum. Seneye kısmetse devam edeceğim. Bugün de öğrencilerimize karneleri dağıttık. İki gün sonra da Kurban Bayramı olduğundan küçük hediyeler hazırladım karnelerle birlikte.

Bizde yarın erkenden yola çıkacağız kısmetse. Yılın yorgunluğunu deniz kenarında atmak istiyoruz. Neredeyse bir hafta yokuz.
Ben de biraz blog dünyasından uzaklaşacağım.
Tatil anılarımla sağlıkla dönmeyi ümit ederek herkese iyi tatiller, hayırlı bayramlar demek istiyorum..