7 Mayıs 2021 Cuma

Cuma Şükür Günü

                    İlkbaharın en güzel günlerine geldik, sımsıcak güneş yüzünü gösterdi, kemiklerimizde ısındı bu sırada. Gece gündüz geçen haftalarda ne kadar soğuktu değil mi? Doğalgaz faturası 700 geldi en son ki çok da ısınıyor değildik. Mayısla birlikte bunda da düşüş olacak, çok seviniyorum. 

Baharın gelmesiyle işler güçler mevsimi de başladı bizim evde. Eşim tam zamanlı hastaneden çıkan babasına baktığından tüm işlerle ben ilgileniyorum. Bir taraftan da oruçlu olmak iş yaparken zor oluyor ama ramazanda bitiyor işte. Blog dünyasına uzun zamandır giremedim, kimseyi okuyamadım hatta bunu yazayım yine çıkıp gideceğim. Bakalım bayram sonrası işlerim yoluna oturur herhalde. Diğer taraftan da üzerimde yazmaya dair bir atalet var.  Bu cuma yazımda kısa kısa olacak.


                 Sokağımızda ki kara dut ağacı. Her bahar en erken o açar ve ben her yıl onun fotoğrafını çekerim. İşte yine tüm güzelliğiyle ortada.


Yatak odamın penceresi kiraz ağacıma açılıyor yani cennete..


Bu sene bahçe duvarımıza el attım. Özellikle bu duvara bir şeyler yapmak istiyordum. Sonunda kararımı verdim ve duvarı taşla döşemeye başladım. İnstagramdan takip edenler bilir, orada da çok paylaştım.


                  İşin en güç yanı duvara yapıştıracak taşları bulmakta. Ben bunun için uzun süre deniz kenarına gidip düzgün taş topladım sonra da bisikletime koyup taşıdım. Her seferde zaten fazla taş getiremiyorsunuz, kaç kez geldim gittim kimbilir.



Sonra da duvara kalekimle sıra sıra yapıştırmaya başladım.


Bu sırada gelip beni izleyenler..


Duvarım sonunda bitti. Yapabilsem diğer taraflar da var ama taşlarda bittiğinden uzun süre bu işi yapamayacağım. 


               Taşlarla uğraşırken sabahları babam gelip kontrol etti. İnsanın ana babasının yakında olması o kadar büyük bir nimet ki. Anneme hatta kızıyorum niye daha çok gelmiyorsun bana diye. Benim kızım böyle yanımda olacak hiç çıkmam evinden diyorum ama fazla yüz vermiyorlar bana. Bir çok bahane yaratıyorlar. Neyse ki babam klasik market turlarını tamamladıktan sonra en azından bana uğruyor.

 

                     Bu sene arka bahçeye hamakta kurdum. Tüm yaz artık bahçede olmayı planladığımdan tüm donanımı yapıyorum.



                                                              Hamakta yatarken manzaram...


Okuyup bitirdiğim kitap Oliver Sacks'ın Karısını Şapka Sanan Adam . Nörolog doktorun bir çok vakayı anlattığı kitaba şaşıp kalıyorsunuz. Şu beyin denen şey nasıl önemli ve insanlar neler yaşıyorlar, ne durumlara düşüyorlar.


Hala okumakta olduğum Javier Marias kitabı. Yazmak gibi okumakta da tembellik içindeyim. Her gün en fazla on sayfa okuyabiliyorum. Bu gidişle kitap iki hafta da bitecek ama Marias'nın eşsiz anlatımını böylece sindiriyorum gibi geliyor.


Bahçem de ki meyve ağaçları çiçek açtı ve her yeri öyle güzel koku kapladı ki.


                             Bahçede keyif saatlerim olmuyor değil. Ama çay kahve içmeden , yiyip içmeden de hayat ne yavanmış. Allah kimseyi bunlardan mahrum bırakmasın. Ne kadar şükretsek iyidir ağzımızın tadı var diye.


                    Yasaklarla beraber uzun süre evde olunca annemlerin evine de gönül rahatlılığıyla gitmeye başladık. Daha önce bizden bulaşır diye çekinip hep kapıdan uğruyordum. İki gündür iftara gidiyoruz. Onlarda torunlarıyla beraber oruç açtıkları için çok mutlular. 
Dün akşam onun evinden güneş batarken biz de iftarı beklerken.
Ramazanın şu son günlerinde Allah tüm dualarımızı , oruçlarımızı , ibadetlerimizi kabul etsin diyerek yazımı bitiriyorum.
Hayırlı cumalar herkese...









9 yorum:

  1. Taş duvar muhteşem olmuş. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sevdim. Çok zor oldu gerçi. Sağ kolum iş yapmaktan günlerdir
      ağrıyor ama olsun. Şimdi o güzel görüntüye sahibim ya :)

      Sil
  2. Cuma yazıları hep çok hoş. Bir kitap çağrıştıryor. Toparlansa ve biraz ana fikirleri üzerinden geliştirilse nasıl olur acaba? Düşünmelisin.:) Ve dileklerine bilmukabele diyor, sayende tanıdığım Javıer Marias'ın bu kitabını -hemen- bekleyen siparişime ekliyor, sana teşekkür ediyor, tüm ailene de mutluluk diliyorum. Bu arada duvar çok güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oo sevgili Buraneros nerde bunları toplayacak , uğraşacak güç. Gerçi dolu
      iş yapıyorum gözüküyor ama sorun da bu zaten. insan birden fazla işe değil de sabırla, uğraşarak bir işe yoğunlaşmalı. elimde görüntüler var mesela,
      aylardır birleştirip video oluşturacağım ama hep kalıyor.
      Javier Marias'ın başka bir kitabını da aldım bende. Bu da değişik
      bir kurgu. Ama biliyorsun olayları her yönüyle didik didik etmesi
      seni de parçalara ayırıyor gibi. hem zor okuma ama hem de
      dimağı zorladığından benim hoşuma gidiyor.
      Bayramda yaklaşıyor, ben de sizlere mutlu bayramlar dilerim..

      Sil
  3. Çok iyi fikir o beyaz duvarı bu şekilde örtmek! Hem yazın serinlik de verir! Benim de bir beyaz duvarım var, ben de sarmaşık gül tutturmaya çalışıyorum :)

    YanıtlaSil
  4. What a difference those pebbles make to that courtyard wall! It really makes that wall stand out and looks so neat as well. Great idea! It must be lovely to sit out there with a snack and a good book. I do like that big pot with a face engraved on the front...very original! Enjoy your patio :-) Amanda x

    YanıtlaSil
  5. o duvar muhteşem oldu Buketciğim, ellerinize sağlık. bayramımız mübarek olsun

    YanıtlaSil
  6. Bahçe duvarı da hamak da çok güzel olmuş elinize sağlık :) Hamak manzarası da muhteşem! İyi keyifler :)

    YanıtlaSil

Merhaba Cuma!

                       Böyle coşkulu bir merhaba dediğime bakmayın, canım sıkkın ey ahali! Bazen her şeyiniz yerli yerinde olur, ortada elle...