28 Ağustos 2020 Cuma

Bugün Cuma!

           Uzun bir aradan sonra cuma yazılarıma başlıyorum, neredeyse bunu da yazmayacaktım tembellikten biraz da keyifsiz olduğumdan. Yavaş yavaş bir haftanın şöyle bir üzerinden geçeyim şimdi. Karavanla geçen günlerden sonra eve gelip normal rutinlerime dönmek çok güzeldi. İnsan evini çok özlüyormuş. Her ne kadar gezmeyi sevsem de son yıllarda daha bir asosyal olmaya başladım, eve kapanıp kendi halimde hayata devam etmeyi daha çok sever oldum. Zaten şu pandemi de geçen 6 ay boyunca hiç mi insan sıkılmaz, insanları özlemez. Eşimle hep bunu konuşuyoruz ; demek emekli olsak oradan oraya yönelen insanlardan olmayacağız, evimizde bizi kimse ellemesin diyoruz. 
           Zaten corona yüzünden bir çok ilişkimiz hala askıda. Görüşürsek bizim bahçe de uzak uzak oturuyoruz. Bahçemde masamı hazırlayıp işlerimi, kitaplarımı alıp bir de radyomu açıp oturmayı çok seviyorum. 



Annemleri bize çağırıp balkonda kahvaltı yapmaya bile daha yeni başladık. Havalar soğuyunca yine herkes eve kapanacak bence bu yüzden bu fırsatı kaçırmamak lazım.



           Anneme uzun zamandır cuma çiçeği almıyordum, bu hafta aldım. Mevsim olarak bizim pazarda ya da çiçekçilerde doğru dürüst çiçek yok ama bunlar da her ne kadar ölmek üzere olsalar da alayım dedim. Annem tabi ki çok sevindi ve hemen salonuna koydu.


          Bu hafta benim için biraz eziyetli geçti. Pazartesi okullar açıldı ve tüm öğretmenler göreve başladı. Çocukların başlaması eylül 21 . Planlamalar, çalışmalar başladı bu zor dönemde neler olacak hepimiz göreceğiz.
Salı günü okul çıkışı kendime bir fesleğen aldım sonra eve gidip kurabiye hamuru yoğurdum hatta. Ama onu yaparken soğuk soğuk terler döküyordum nedense. 3 gündür de boğazımda bir ağrı vardı. Acaba bundan dolayı mı diye düşünmeye başladım. Öyle de kötü bir baş ağrısı başladı ki kafamı yastıktan kaldıramaz olmuştum. O andan itibaren bulantı ve kusma da başlayınca eşimi aceleyle eve çağırdım. 


İkindi gibi acile gidip şikayetlerimi anlattım ve kan tahlili yaptırdı doktor. Sonuç temiz dedi ve beni ilaçsız eve göndermek istedi. Ben de öğretmen olduğumu ertesi gün 30 kişinin içine nasıl gideceğimi ya covid olduysam test yapmayacak mısınız diye sordum ama bu belirtilere yapmadıklarını söylediler. Tamam ateş ve öksürük yok ama yalnızca boğaz ağrısı sonucunda corona olanlarda oluyormuş. Bir de artık evde olduğumuz bir zaman da değil. Okullar açılmak üzere.Bana 2 gün rapor yazdılar ve eve gönderdiler.
Ertesi gece tekrar gittim şikayetler devam ediyor dedim, ısrarla test istedim ama yalnızca göğüs röntgeni çektiler bir de başım ağrıdığından beyin tomografisi. Şükür temizdi sonuç. Ama bana ne oldu bilmiyorum. 
Hala başım ağrıyor ama eski şikayetlerim yok. Valla bu süreçte normal grip, faramjit vb. olsak hep bir paranoya yaşayacağız galiba.
Hala her an kötüleşebilirim diye bekliyorum.


Neyse kendimi olumlamaya yöneltmeye çalışacağım. Facebookta fazla işim olmasa da acaba geçmişte bugün ne olduya bakmayı seviyorum. Mesela bu biberleri İtalya da çekmişim tam 4 yıl önce. Bu hafta hep seyahatteymişiz eskiden. Okullar açılmadan biraz daha gezelim dediğimiz zamanlardan biri,
Okullar açılmak üzere bakalım neler olacak. Bizim okulda zaten 3 öğretmendik, bir arkadaşım tayini çıktı gitti, diğeri izne ayrıldı. Yeni bir arkadaş geldi gidenin yerine. 5 yıldır beraber olduğum ve anlaştığım arkadaşın gitmesi üzdü ama yeni arkadaş tanımış olacağım diyorum. Bu yılın neler getireceğine bakacağız artık, umudum sağlıklı normal yaşantımıza kavuşmamız.
Güzel bir hafta sonu dileğiyle..













12 yorum:

  1. Hayırlı Cuma’lar Pelin Pembesi!
    Masadaki sarı çiçeklerin adı ne? Çok güzel! Ve o işlediğin tığ işi benim de defterimde ya, nasıl seviyorum anlatamam. Başladım da yazmaya :)
    Malesef yakınlarımız doktor olduğu için öğrendim, genelge gelmiş artık test yapılmayacak diye! O nedenle kimseye yapmıyorlarmış artık.. Elini kaldırmayacak derecede ağırlık ve ciddi baş ağrısı, nefes güçlüğü yoksa endişelenme bu sıra yaz gribi de çok yaygın, bitmiş gitmiş olsun inşallah.. Geçmiş olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.. Bugün pazar ve çok iyiyim belki de dediğin gibi yaz gribi ya da
      midemi falan üşüttüm. Artık normal gripte bile kafayı yiyeceğiz herhalde.
      masamda ki çiçeğin adı Altın otu. aslında şifalı bitki yani aktardan aldım koydum vazoya. görüntüsü çok güzel değil mi? hem kuru olduğu için aylarca
      duruyor..

      Sil
  2. Geçmiş olsun. Umarım ciddi bir şey (corona) değildir. Test yapılmamasını anlamak mümkün değil. Göğüs röntgeni, beyin tomografisi az şey değil ki! Onlara kadar tamam, ama basit bir teste ayak sürümek... Demek ki üstlerinde bu kadar çok baskı var. Başka bir açıklama bulamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla ben de anlamadım hatta 2 gün üst üste ayrı iki doktora gittim. ikisi de
      aynı şeyi dediler. ama ateş ve öksürük yoktu belki bunlar en önemli
      kriter. şükür geçti gitti. baş ağrımla birlikte kusma olunca tomografi istedi
      çünkü Allah korusun beyinde bir şey olunca da bu belirtiler önemli. öyle kötü
      bir baş ağrısıydı ki anlatamam. bugün anca hafifledi.

      Sil
  3. o kahvaltı be güzel sohbetlere eşlik etmiştir değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma, bir de insanın en sevdikleri olunca var mı
      bu dünyada başka bir keyif. bugünlerimize şükür ediyorum hep annem babamla
      şu sofraya da oturduk diye..

      Sil
  4. sorumluluk sahibi hepimiz bu tedirginliği duyuyor. bir kısım insanda testin pozitif çıktığını müdüre söyleme ihtiyacı bile duymuyor. yazın annelerimizle muhatap olduğumuzdan her gezme sonucu kendimi dinlemekten hastalık hastası olacağım diyordum. şükür tatilin karantina süresi bitti bu defa okul başladı. arkadaşlardan birinin eşi yoğun bakımda kadın çok tedirgin diğer arkadaşın dünya umru değil. testi pozitif çıkmış, müdüre bile söylememiş. şimdi onun kaygısı var kendisiyle temasımız yok gerçi kimse ile yakın durmuyoruz ama yinede endişelndim yalan yok. Allahım halimize acısın bu belayı üstümüzden kaldırsın inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa gerçekten de bunu öğretmen mi yapıyor. valla benim bir şey yoktu ama
      yine de herkese hastayım falan dedim. mecbur rapor bitince gittim perşembe çünkü.
      bahçede oturduk ama hep uzakta durdum milletten. bu kış ne olacak ne yapacağız
      hiç bilmiyorum. düşününce de iyice umutsuzluğa düşüyorum :(

      Sil
  5. Gecmis olsun Buket'cim.Cok dikkat et kendine yeni egitim doneminde,kolayliklar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sibel, bakalım çocuklarda başlasın okullara o zaman ,
      tam anlamıyla sahaya dönmüş olacağız :)

      Sil
  6. aynen böyle, şurada aylarca evde sağlıklı durduk, benimde hastalanacağım tuttu şu
    okulların açılmasının 2. günü. normalde telaş etmemin nedeni o kadar insanın yanında olmam. bahçede oturduk ama ya covid varsa ne olacaktı. rapor bile vermiyordu ben söyleyince 2 gün verdi. sonra bitince gittim yine okula. bence yaz üşütmesi
    gibi birşeydi, şükür iyileştim.

    YanıtlaSil

Merhaba Cuma

                          '' Kendini sevmezsen başkasını nasıl sevebilirsin ?'' diye soruyor Tina Turner Mutluluk Sana Yakış...