16 Mayıs 2020 Cumartesi

Dün Cumaydı




            Cuma yazımı bugün yazabiliyorum çünkü dün oldukça yoğun geçti. Neredeyse iki aydır evde geçen, insanlardan uzak, içe dönük bir yaşam sürüyoruz. Cuma günleri pazarımız olduğundan erken kalkıp önlemleri alıp pazara gidiyordum her hafta. Bizden ayrı 3 evin alışverişini de yapıyorum ve tüm hafta uyuşuk halde durmuş vücut için oldukça yorucu oluyor.Gençlerin dışarı çıkma günü de bugün olunca kızımda bir kaç arkadaşıyla buluştu. Hiç dışarı çıkmamış gençlerin psikolojisini düşünerek bunu engellemedim. Tamam maskesini taktı, yanına kolonya falan da verdim ama 4 saat arkadaşlarıyla gezdi dolaştı, yiyecek almışlar onları yemişler. Valla bilmiyorum, bizim dikkat ettiklerimize gençler ve çocuklar hiç etmiyor.


            Evde uğraşlarıma, hobilerime zevkle devam ediyorum. Yavaş yavaş bir şeyler yapıyorum, biraz daldan dala atlıyorum ama olsun. Bunlar beni mutlu ediyor. Elde işlemeler yapıyordum, bunu defter kaplama da kullandım ve çok da beğendim.


Taş boyamalara devam ettim, yaptıklarımı saksılarımın dibine koydum. 


Ağaçlarımın altında kitap okudum.


             Mor salkımının çiçeklerini buz kalıplarına koydum, dondurdum. Yaza doğru kullanmayı düşünüyorum.


Kızımın yaptığı çilekli pastayı iftarda yedik. Aslında tarifi rusyena da görüp kızıma göstermiştim. Ona da heves gelince aman bir şeylerle uğraşsın diye teşvik ettim. Gerçekten çok güzel ve hafif bir tatlı oldu. 


Hafta içi yasaktan dolayı sahillerimiz bomboş. Yazın dolup taşan banklar şimdi yalnız. Sessizlik çok güzel doğa da ama her şey de insanlar için. Kimsenin olmayışı da burukluk..


    Rusyenanın tarifini anneme de vermiştim, o da hemen denemiş fotoğrafını çekip bana göndermiş.


           Dün pazara gidip alışveriş yapınca aldıklarımı tezgaha koyunca içim huzur doldu nedense. Allahım ne güzel şeyler veriyorsun bize, her şey ne muntazam,doğanın renkleri ne muhteşem diye düşündüm. Allah Fatır Süresinde demiyor mu;

''Ey insanlar! Allah’ın size olan nimetini hatırlayın ve onlar üzerinde düşünün. Allah’ın dışında, sizi gökten ve yerden rızıklandıracak başka bir yaratıcı var mıdır? O’ndan başka ilâh yoktur. Öyleyse nasıl oluyor da Allah’tan yüz çevirip yanlış yollara düşüyorsunuz?


Annemlerin karşı apartmanın en alt katında oturan teyzenin çiçeklerini fotoğrafladım dün. Demin annem aradı, ambulans geldi teyzenin oğluna covid testi yapmışlar. Aman bu taraftan gelmeyin diye paniklemiş. Anne dedim bu yolda yürümeyle hastalık kapana kadar dün bütün gün pazarda üst üste gezdim, kaç kişiyle temas ettim, kızım arkadaşlarıyla buluştu, eve geldi. Artık her şeye kader gözüyle bakıyorum yoksa ruh sağlığımız bozuldu iyice. 
Bir hafta daha geçti işte, sağlıkla geçti ya şükür daha ne olsun. Hepimize sağlık ve huzur dolu bir hafta diliyorum..

















11 yorum:

  1. taşlar cok güzel olmuş , sağlıklı günler :)

    YanıtlaSil
  2. Bende ruşyenanın tarifini vişne olunca vişneler ile deneyeceğim. Defter kabı güzel olmuş. Pazara ben gitmiyorum marketten alıyorum, önceden kabzımaldı sonra market açtılar meyvenin de sebzenin de tazesi geliyor fiyatta uygun. Kendinize dikkat edin sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman çok güzel marketlerde artık pazar gibi. bana marketten çok
      pazar çok yakın o yüzden gidiyorum. bir de sabah erkenden
      fazla insan gelmeden gidiyorum, her şey taptaze çok
      seviyorum pazarı bu yüzden..

      Sil
  3. Tatlılar nefis görünüyor... yapanlar ikisine de kendi yorumlarını katmışlar ki bu çok hoşuma gitti. Yapanların ellerine sağlık, yiyenlere afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle oldu. annem tam tarife uydu ama cam kaselere koydu.kızmda
      bisküvi değişik vardı. bisküvili pasta gibi yaptı ama
      bu tarif çok hafif. tam yazlık devamlı yapacağım herhalde.
      senin takibindeyiz , güzel önerilerine :)

      Sil
  4. Gençlerin izin gününde biz ikimiz dolaştık hemde saat başlar başlamaz biliyorum sonrası kalabalık gerçektende dönüşte parkta iğne atsan yere düşmezdi, buralarda insanları görüyorum parklarda sermişler yere birşey gruplar halinde oturuyorlar, evlerin önünde masalar atılış etrafı dolu, bilemiyorum bunun sonu nasıl olacak. Bizim kadar endişeli değilmiş gibi kimse. Tebdirini aldıktan sonrası kader artık.
    Defter nasıl güzel olmuş elelrinize sağlık, pasta da öyle. bu hafta bend eyaptım tam mevsimi ne de olsa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim kız benle gezer mi, nerdee :)
      çok da ısrar etmedim, canı çok sıkıldı bu süreçte. neyse ki
      bir arkadaşla görüştü ama artk kader diyorum. millet gibi
      çok rahatta olamayız artık

      Sil
  5. tüm görseller harika.ve evet her şey insanlar için.sadece yerinde dozunda kullandığımız zaman.biz bunun gözünü çıkarmışız maalesef.bu arad taş boyamalar çok güzel olmuşlar.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. bizim kızı da dün izin verdik ilk defa arakadaşlarıyla çıksın diye karantina bir yandan lgs bir yandan çok sıkıldı bunaldı diye bir yığın tembihledik maske kolonya verdik ama artık ne yaptılar ne ettiler bizim dikkat ettiğimiz kadar dikkat ettiler mi hiç sanmıyorum maalesef Allaha emanet diyelim iyi düşünelim iyi olsun inşallah...sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Allah'ın dediği olur. geçecek inşallah. duamız bu yönde. bende geçen okula gittim. dolapta kalan bir kaç parça eşyamı almak için. bomboş bina bir kaç çalışan var o kadar. ben yaz tatillerinde bile denk gelip gitsek üzülürdüm. şimdi daha acıklı. duamız iyi olması yönünde. Allah kimseyi korktuğuna uğratmasın. sevgiler

    YanıtlaSil

Merhaba Cuma

                          '' Kendini sevmezsen başkasını nasıl sevebilirsin ?'' diye soruyor Tina Turner Mutluluk Sana Yakış...