10 Haziran 2012 Pazar

Yasemin Kokusu


Amelie  filmini izlediyseniz bilirsiniz; filmin başlarında Amelie insanları tanıtırken en sevdikleri ve sevmedikleri şeyleri öyle doğallıkla ve güzel bir şekilde anlatır ki "benim en sevdiğim ya da sevmediklerim neler" diye düşünürsünüz.
Benim sevdiklerim  arasında  yaz  sezonu  gelince balkon ve bahçe  keyfine  başlamam  geliyor.  Bahçede   yapılan  kahvaltılar,  akşam yemekleri,  sohbetler,  çiçeklerin kokusu  ve  görüntüsü,  off  çok  güzeldir. 










                                                    Özellikle   beş çayında arkadaşlarım  yavaş  yavaş  gelirler.  Kahveler  hazırlanır,  kek-pasta  artık  ne  varsa  o  gün  ,  tabaklara  konur.  Çocuklar  gelir  gider,  ayak üstü  bir şeyler  yerler..Mutluluk  paylaşılınca  güzel  bence.  Tek  başıma  otursam şu  bahçe de  böyle  keyif almazdım...
 







Burası  bahçeme  giriş  kapısı..  İki  yıl  önce  ektim  yasemini.  İnanın  boyu  bir  metre  bile  değildi. Adalarda  gezerken  görüpte  ekmeliyim  demiştim.  Şimdi   yasemin  tüm  mahalleyi  sarıyor  kokusuyla....










"Akşam,yine akşam, yine akşam,
    Bir sırma kemerdir suya baksam,
   Akşam, yine akşam, yine akşam,
                                             Göllerde bu dem bir kamış olsam!"             diyor  A.  Haşim...

                    Gece  oturmalarımızda  oluyor,  ikindi  keyfi uzuyor  akşama  kadar.  Hadi   akşam  yemeğini de  bahçede   yiyelim  diyoruz .  Giriyoruz  mutfağa,  inanın  bir  saat içinde   soframız  hazır  oluyor.
 
 
 
 
 


Cevat  Çapan'ın  Bir  Ardıç  Kuşu  Akasya Ağacında    şiirini  bilir misiniz?   İlk  cümleleri   şöyledir;


O yaz,
bol bol roman okudum,
denize girdim kimsesiz kumsallarda;
rüzgârların, balıkların adlarını öğrendim.
Nice cümlelerin altlarını çizdim
kırmızı kalemimle.


            Ben de  yaz  bitiminde  böyle  demek  istiyorum,  bol  okumalı,  kitaplarımla geçen  bir  yaz..





 

40 yorum:

  1. off off bizim yerimize de çıkarın tadını ya, çok güzel gözüküyor ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım, sen de gel bir kahveye :))

      Sil
  2. pahçene bayıldım:)
    hep hayalimdir,
    bahçeli bir ev,
    benim ektiğim çiçekler,
    bir salıncak elimde kitap ah yaz ne güzel olursun böyle hafif hafif esersin,
    ayyy canım çekti:)
    güzel güzel günler geçirin inş.
    rabbim huzurunuzu daim eylesin,
    hayırlı pazarlar:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim de hayalimdi, Allah olmayacak düşleri kurdurmazmış. İnşllh bir gün sende böyle bir evde yaşamına devam edersin..

      Sil
  3. Toparlanmış bile bahçen Buketcim :)
    Güzelliklerle dolu yaz günleri diliyorum tüm sevdiklerinle birlikte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet banu abla , bu yıl daha bir düzene girdi. seni de beklerim, anneni alıp gelsen bir gün kahvaltıya:)

      Sil
  4. Çocukluğum böyle bir bahçede geçti.Ne kıskandım bilemezsiniz :)Sanırım resimlere bir süre daha bakacağım şimdi.Bu güzelim bahçede bol bol kitap okumalı,dostlarla sohbet,kuş cıvıltıları..ahh,ahhh :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. levent, bir de balkonumu görsen:) onunlada ilgili birşeyler yazacağım:))

      Sil
  5. çok güzel.
    keyiflenmekte haklısın ki.
    bi de şanslısın ayrıca.
    evin güzel bahçen güzel.
    ne güzel yaz akşamların olur ama burda.
    ben bile bakarak hissettim keyfini.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili deeptone, mim için teşekkürler. gördüm gördüm ama mim özürlüyüm nedense:)

      Sil
  6. Buketcim bu bahçeyi görmek ve anlattıklarını yapabilmek için sabırsızlanıyorum, en kısa zamanda......
    ;)))

    YanıtlaSil
  7. Yasemin beni benden aldı. O kokuyu duyabilmek için evde yetiştiriyorum ama kerata sadece 3 adet çiçek açtı :( Seninkini görünce çok imrendim, maşallah.Kırmızılarda çok güzel açmış. Bende bugün bahçemize gidip keyif yaptım. Bu mevsime bayılıyorum. Dilediğin gibi bir yaz olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Füsuncum bahçe keyfini merak ettim, paylaşsan bizle. yaseminin ev içinde olmasın ama, bol güneş alan bir yer, balkon olsun..

      Sil
    2. Buketcim, Ankara soğuk olduğu için mecburen kışın içeri alıyorum yasemini. Şimdi balkonda, güneşte. Bakalım belki açar tekrar. Tamam bir ara paylaşırım bahçe keyfimi :) Sevgiler.

      Sil
  8. harıkaymıs goruntuler ve yazınız bayıldım:) cok sanslısınız:)o kokular arasında boyle bı ortamda kıtap okumak bıle ne farklıdır:)
    sevgıler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım, şanslı olduğumu biliyorum..kitap okuma konusunda bu gece bir şeyler daha yazacaktım.umarım onuda okursun :)

      Sil
  9. Sevgili Buket bahçe süper, keyif yapabilmek dostlarla süper, nazar değmesin..Bu zamanda bulunmaz nimetler, daha doğrusu var olsa da keyif vermesi zor şeyler..Okurken aklıma bir şarkı geldi.Bilmiyorsan mutlaka dinlemelisin. Arielle Dombasle-Rhum and Coca Cola. Güzel kızınla dinleyip dans edersiniz bahçenizde umarım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdi youtube tan açtım. yaz<arken sana o çalıyor. çok güzelmiş, bu küçük süprizine çok bayıldım,teşekkürler !!!

      Sil
  10. Bahçen çok keyifli görünüyor. Bizim apartmanda da yasemin cicegi var, bende balkona eksem !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didem , arkadaşım balkonuna ekti , o bile öyle güzel büyüdü ki. saksısını büyük al ve ek, güneşli bir balkon olursa daha çok sever...

      Sil
  11. Bu zamanda İstanbul gibi bir yerde bahçeli ev bulmak imkansız.. Annemlerin var böyle güzel bahçesi oraya gittiğimde günümüz gecemiz orada geçiyor ama şimdi ev yıkılıp yerine büyük bina yapılacak o bahçeyi de mumla arayacağız :(
    Çok özendim çok, akşam kupama çayımı koyup bahçende bulursam kendimi şaşırma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gel canım gel, istanbula yakınım:)) her zaman beklerim...

      Sil
  12. bi daa baktım ki fotolara keyifle.
    :)

    YanıtlaSil
  13. saklamissin bahceni bizden simdiye kadar:) mucevher gibi yasemine bayildim kokusu buralara kadar geldi. siirlerini de cok sevdim ne guzel ve farkli bir paylasim oldu bu devamini beklerim:)

    YanıtlaSil
  14. Benim en sevdiğim yazın balkon keyfi :) Blogunu hemen takibe aldım.
    madambfashion.blogspot.com
    beklerim bloguma

    YanıtlaSil
  15. Önümüzdeki seçeneklerin gerçekleşme durumuna göre, olasılıkla bu kıştan itibaren 24 ay bir ege kasabasında geçirmeyi planlıyoruz. Kışları da yaşanabilen, sessiz, sakin, keşmekeşsiz ve de böylesi bir bahçesi olan bir evde...Bakalım bulabilecek miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooo hektor, umarım olur. kendimize de pay çıkararak , inşllh olur diyorum. çünkü oradaki yaşantından kesitler görmek isterdim...

      Sil
  16. Bu ne güzel bahçe Buket! O serinliği, o güzel yasemin kokusunu hissettim birden. Yaz en çok böyle bir bahçeye yakışıyor bence;) Hele de yaz geceleri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla Alkım , görsen bahçem daha da coştu. çok memnunum. bu arada balkonumda çok güzel. her zaman beklerim cnmm:))

      Sil
  17. Buketcim, ah ah bu yaz gelicem yanına, sohbet muhabbet edicez o bahçede, yakındır...

    YanıtlaSil
  18. Acikhavada oturmak ne keyiflidir. Benim de en hosuma giden seylerden biri. Balkon bahce hepsine bayilirim.
    Sevgiler, Didem

    YanıtlaSil
  19. ne güzel bir post olmuş.. biz de bahçeye beş çayına geldik gibi :) muhteşem bahçe, yasemin en sevdiğim kokudur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğine sevindim canım..demek sende lizbonu görenlerdensin, ne güzel :))

      Sil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...