6 Mayıs 2019 Pazartesi

İzlediklerim

                     Perşembe gecesi  TRT2 de Finlandiyalı yönetmen Aki Kaurismaki’nin 2011 yapımı Le Havre’ını görünce çok sevindim. Seyretmediğim bir Kaurismaki filmiydi. Yine kıyıya atılmış, görmezden geldiğimiz konulara el atacak dedim. Ve yanılmadım hala gündemde olan ve bu yeryüzünde hiç bitmeyecek bir konuyu ele almıştı. Mülteci sorunu. Ülkemizde de aynı nefret söylemlerini en demokratik, hümanist, asri insanlarda da gördüğüm, yabancısı olmadığımız konuydu işlenen. Filmde de Avrupaya gelen Afikalı mülteciler vardı. Bundan nefret eden, komşusunu ispiyonlayan, konformist hayatına dokunulmasın isteyenler olduğu gibi Kaurismaki'nin kalplerinde iyilik kalmış insanını görmekle bu acımasız dünyanın umut verecek yönüne şahit oluyoruz. 



Diğer seyrettiğim film Balık. Derviş Zaim'in senaryosunu yazıp yönettiği film balıkçılık yapan bir aileye odaklanmış.

                                 balık filmi ile ilgili görsel sonucu

                            İranlı yönetmen Jafar PANAHİ  filmi 3 Hayat ülkesinin gerçeklerini naif bir dille anlattığı film. Kendi kurallarıyla yaşayan küçük bir köyde ki dramatik üç hayat üzerine odaklanmış.Hapse atılmasına, 20 yıl boyunca film çekmesinin yasaklanmasına rağmen tutkusundan hiç vazgeçmeyen Panahi Cannes Film Festivali’nde En İyi Senaryo ödülünü almış. İran’ın geçmişini, bugününü ve geleceğini simgeleyen 3 kadının öyküsünü, güzel bir mizahla anlatıyor. Kendi ailesinin de memleketi olan İran-Türkiye sınırındaki Azeri köylerinde geçen filmi izlemelisiniz.

                                                             3 hayat filmi ile ilgili görsel sonucu

                        Son olarak bir dizi öneriyorum. Türk dizilerini izlemeyi sevmem ama oyuncuların gücüyle beni kendine çeken bir yapım oldu Masum. Haluk Bilginer ve Nur Sürer güçlü bir karakter oluşturmuş dizide. Konusu, kurgusu, çekim teknikleri bir çok yabancı diziden esinlenmiş ama Türk yaşam stilini de içinde çokca barındırıyor. Açılış sahnelerinin müziği Selda Bağcan harika ama.

                                            masum dizisi ile ilgili görsel sonucu




















7 yorum:

  1. bir göz atayım bakamadım bayadır teşekkürler canım benim emeğine sağlık sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
  2. Eski Ramazanlar mim yazımı hazırladım ve sizlerin beğenisine sundum. Okumak için lütfen blogumu ziyaret ediniz.

    YanıtlaSil
  3. kaurismaki hastasıyım yaaa le havre de iyi filmlerindeeen :)

    YanıtlaSil
  4. son yazımdasın hihihi :)

    YanıtlaSil
  5. Selam, film izlemek ilgi alanımda değil ama ilgiyle okudum yorumlarınızı :)

    YanıtlaSil
  6. Filmlere göz atabilirim ama diziler beni pek çekmiyor maalesef :)

    YanıtlaSil
  7. Le Havre çok ilgimi çekti. Muhakkak bakacağım bu filme.Teşekkür ederim. ^-^

    YanıtlaSil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...