30 Ağustos 2022 Salı

Bağ Evimiz

                              Bahçeli bir evde yaşamamıza rağmen bir köye ya da kırsal bir yere gidip yaşama hayali bende de vardı. Uzun zamandır köylere kasabalara bakıyorduk bir tarla mı alsak ev mi hazır olsun diye ama en ücra yerlerde bile fiyatların yüksek oluşunu görünce vazgeçmiştik. Yıllar önce yatırım olsun diye bir bağ almıştık yaşadığımız kasabanın üst taraflarından. O zamanlar yerleşim yoktu erafta ama gün geçtikçe evler apartmanlar dolmaya başladı o bölgede de. Hernekadar ben emekli olunca bir köyde oturmayı çok istesem de eşim hiç bir şekilde istemiyordu. Benim gibi doğa, toprak, kırsal yaşam merakı hiç yok. En azından şehirden kopmadan ama etrafta fazla yerleşim olmayan  bu bağda ev yapmaya karar verdik.

                        Prefabrik evleri hep takip ederim videolardan. Betonarme eve göre kurulumu daha pratik ve hesaplı diye bu işe giriştik. Nasıl olsa bir arsamız var en azından buraya bir ev yaptıralım dedik. Arsamız 380 metrekare. Küçük olunca büyük bir evle tüm arsa heba olacaktı. Zaten ileride minimal yaşama geçeceğim için evin 50 metrekareyi geçmemesini istedim. Böylece arsadan daha çok yararlanacaktık. İstediğim prefabrik evi yapacak bir şirket aradık.


                   Prefabrik ev imalatını yapanların çoğunluğu Pendik, Tuzla taraflarında. Oradan bir şirketle anlaşırsak işçilerin evin yapım süresi boyunca kalacak yerlerini, üç öğün yemeklerini bile siz karşılıyorsunuz. Bizde Kocaeli'nde bir yerle anlaştık ama burası da anahtar teslim yapmıyordu. İstediğimiz ölçülerde yani 45 metrekare evi çizdikten sonra bize 145bin tl fiyat çıkardılar. Bunun içinde evin kendisi, pencereler, çelik kapı, elektrik , iç ve dış boyası dahildi. Zemin, içinin şapı, su, doğalgaz, elektrik projesi, banyo, mutfak size ait. Mart ayında imar izni için işlemlere başladık ama prefabrik ev de olsa her şeyini tamamlamanız gerekiyor. Tam 5 ayın sonunda belediyeden imar izni çıktı.

                  Prefabrik ev geldi ve 2 günde kuruldu. Ama bununla bitmiyor tabi. Daha yapılacak çok iş var. Mimarımız dahil herkes zemine 30 cm yeter dedi ama şimdi ki aklımız olsa en az 50 cm yapardık. Ne yazık ki yol gösteren olmuyor. Hele prefabrikse aman bu da olur diyorlar. Zeminde ki yanlışlıktan sonra içine atılan şap öyle kötü oldu ki hala kurtaramıyoruz.

               Şimdiye kadar olan kısım için videolar çektim, merak edenler buyrun..




21 yorum:

  1. hayırlı olsun. okudum izledim. anladım sızıntı oluyor yani ince olduğu için ama mutlaka çözümü vardır. bağ evi belki sonra da çevreden arazi alıp belki üzüm de yetiştirirsiniz yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım nerdeee yan tarafı alacak para kalmadı. 30 yıldır çalışıp biriktirdiklerimizle bunlar oldu anca. Allaha şükür tabi ki daha ne olsun :)

      Sil
  2. Merhabalar.
    İnşaat işleri, bağ evleri, prefabrik evler, kerpiç evler, saman evler vs. Bunların hepsi benim ilgi alanıma giren şeyler.
    Önce bağ evinizin inşaatının hayırlı olmasını dilerim. Ev yapılacak arsanın kotu alınır. Bu kot alma işinde diğer teknolojik lazer gibi cihazlar yok ise, çok basit bir yöntem olan su terazisi kullanıllınır. Su terazisi dediğimiz alet ise, şeffaf ince bir su hortumudur. Arsanın bir köşesinden nokta alınır, diğer dört nokta bu nokta ile hortum su terazisi ile teraziye alınır ve su basmanının yüksekliği işaretlenen bu noktalarla belirlenir. Su basmanının bir tarafı yüksek olurken, bir tarafı alçak kalabilir. Ama siz arsanınzın üzerine orurtacağınız evin kapsadığı alanı iş makinası ile tesviye etmişiniz.
    Su basmanı betonu atılmadan önce mutfağın, banyonun ve tuvaletin pis su boruları yerleştirilir. Ben sizin videonuzda bu çalışmayı göremedim.
    Prefabrrik evin duvarları su basmanı zeminine oturtulurken, su basmanı ile duvar kayıtlarının arasından yağmur suyu almaması için bir çeşit teknik uygulanması lazımdı. Prefabrik deneyimim olmadığı için burada nasıl bir duvar yerleştirme tekniği uygulanması gerektiğini bilmiyorum ama, bir şeyler ters gitmiş ki, saubasmanı ile duvar bileşeni noktasından yağmur suyu aldığını videonuzda ben de gördüm.
    Daha önce de subasmanı betonu, yani binaının temelinin yanlış atıldığını paylaşmıştınız. İnşaat işlerini yürüten ekip için, bu çok büyük bir kusurdur. Bence affedilmez bir kusur! Ama bir şekilde bu aksaklığı gidermişsiniz. Ev inşaatlarında imar yönetmeliğinde komşuya 3 metre, yola 5 metre gibi bir boşluk bırakılır. Yeni imar yasasına göre bu ölçülerin değişip değişmediği konusunda bir bilgim yoktur.
    Duvarlarınızı briket dediğimiz tuğla ile örülmesi ve tavan betonu atılması ile inşaatın yapılması konusunda da fiyat almış mıydınız? Prefabrik evlere göre yığma inşaat daha mı pahalıya mal olacaktı da prefabrik yapıda karar kıldınız.
    En kısa zamanda kazasız belasız inşaatınızın tamamlanmasını ve bağ evinize kavuşmanızı dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla Recep Bey harikasınız! Sizin bu bilgilerinizi bir kişi bizle paylaşmadı. Bir mimara çattık ki sormayın. Hiç bir konuda bizi yönlendirmedi. nasıl olsa prefabrik yapı , olur olur deyip başından savdı anladığım. Prefabrik şirketi de gelip betonun üzerine koydu binayı. ama duvarlar arası birleşim tam yapılmadı. şirketin dediğine göre boya için geldiklerinde bunları da yapacaklarmış. betonarme ev için dolu uğraş gerekiyor böyle olursa uğraşmayız diye düşündük ama bunda da insan meğer baya uğraşıyormuş.
      Dediğiniz gibi alt tarafta su , kanalizasyon borularının olması lazım ama bunda da mimar sonradan yapılır dedi. şimdi bir usta bulup su borularını falan yerleştirdi. Bilmiyorum bakalım bundan sonra ne olacak..

      Sil
  3. Fikir çok hoş, evde çok tatlışmış ki.... Yaşadığınız sorunlar çok üzücü, umuyorum ki en kısa sürede hallolur.

    YanıtlaSil
  4. Buketcim, huzurla, mutlulukla sürün bağ evinizin keyfini. Her şey gönlüne göre olsun inşallah.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esma sanırım sensin .) çok teşekkürler canım..

      Sil
    2. Ay hayır benim Özlem. Neden anonim oluyorum anlamıyorum yahu :)

      Sil
    3. aa macerakitabım özlem mi? benden dolayı mı acaba bu durum ama teknoloji özürlüyüm çözemem de şimdi sorunu.

      Sil
  5. Hayirli, ugurlu olsun. Saglikla güle güle oturun.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor gerçekten baştan sona izledim. :) Keşke bizimde köyde böyle evimiz olsa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah bir gün sizinde böyle hayalleriniz gerçekleşir. bende uzun yıllar bunu hayal ettim çünkü.

      Sil
  7. Allah içinde mutlu mesut bir ömür sürdürmeyi nasip etsin :)

    YanıtlaSil
  8. Muhteşemmm! Tabii ki zorluklar çıkacak ama sen hepsinin üstesinden gelip orayı cennete çevireceksin eminim! Kolay gelsin takipteyim!

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. Perefabrik evlerin daha sorunsuz olacağını düşünürdüm ben de. Gerçekten işin içine girmeden bilinmiyor hiçbir şey!. Şükür ki, zorlu kısımları atlatmışsınız. Ve bu haliyle dahi çok güzel görünüyor. Bağ eviniz şimdiden hayırlı, uğurlu olsun. Sağlıkla, huzurla güle güle oturun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle işin içine girince anlaşılıyor. çok teşekkür ederim güzel temennilerine..

      Sil

Nisan Cuması

                        '' Dün bildik bir rüzgar esiyordu. Daha önce karşılaştığım bir rüzgar. Dışarıda mevsimsiz bir ilkbahar. Kara...