3 Haziran 2022 Cuma

Bugün Cuma!

Haziran ayına girmiş bulunuyoruz sevgili blog ahalisi. Zaman geldi geçti, sonbahardı kıştı , hava soğuk bir türlü ısınmıyor derken yaz geldi işte. Artık sıcaklardan sızlanma zamanı! İnsanoğlu işte hiç bir şey mutlu ve tatmin etmiyor. Soğuk havayı da sıcak havayı da ayırt etmem , sever ne güzel bir ülke de yaşıyoruz dört mevsimi yaşıyoruz çok şükür derim. Haziran ayının ilk cuması, yazın başlangıcı. İki hafta sonra okullar kapanıyor ve yaz tatiline giriyoruz. Geri sayıma geçmiş bulunuyorum ve yaz heyecanı mutlulukla sarmış durumda. İki aydır mimar, proje, belediye işlerinden canımız çok sıkılmış durumda ama neşemi bozmasına izin vermemesi için çok savaşıyorum. Ülke de işini yapan, dürüst kimse kalmamış arkadaş. Sonra da şöyleydi böyleydi demeyin !
              Geçen cumartesi günü kız kıza Eskişehir gezisi yaptık.

Sabah saat  9.42 hızlı trenine Kocaeli'nden binerek kısa sürede Eskişehir'e geldik. Gar çıkışı bir görevliye Odunpazarı'na nasıl gideriz diye sorunca bize '' Gençsiniz yürüyerek kısa sürede gidersiniz '' dedi. Biz de inanarak yürümeye başladık ama çok da yakın değilmiş. En az 3-4 km yürüdük Odunpazarına geldik. Burada ilk iz OM müzesini gezdik.

Çıkışta meşhur çiğ börekten yiyelim dedik ve Tatar Çiğ Börek evine girdik. Ne yazık ki o kadar da güzel değildi. Bir porsiyonda beş tane var ve gayet doyurucu aslında ama içi bir değişikti. Biraz midenize oturdu.

Sonrasında güzel bir kafe olan Ayten Usta'da oturduk. Buranın dekoru, tatlıları, kahveleri güzeldi, keyifle vakit geçirdik.

Odunpazarı sokaklarında gezdik, hediyeler aldık.

Burada ki tarihi fırından haşhaşlı ekmek aldık.

Daha sonra taksiye binerek ( bu sefer yürümedik) Porsuk çayının adalar bölümü denen merkeze gittik. Nehir boyunca kafeler , restoranlar, mağazalar bulunuyor.

Gondola binip on dakika nehir gezintisi yaptık.

Meşhur Karakedi Bozacısında bir bardak boza içtik, fena değildi ama Bilecik Pazaryeri ilçesinin çarşısında içtiğimiz boza çok daha iyiydi.

Sonra Sazova'ya giderek o güzel parkı gezdik dolaştık. İlginç olan parkta çimenlerde oturmak yasaktı. Bu yasak aslında olmaması gereken bir şey ama ben bunu insanımızın adabıyla çimenlerde oturmayı bilmemesine bağlıyorum. Çok da kalabalık bir yer, hafta sonu oluşunun payı büyük.

Tüm günü güzel bir şekilde geçirdikten sonra kızlarla tekrar trene binip gece 11 gibi eve döndük. Uzun zamandır beraber bir gezi yapmamıştık. Bir tura bağlı kalmadan kendi kafamıza göre ayarladığımız gezimiz harika geçti.

Bu hafta içinde iki güzel kitap bitirdim. Genezino'nun ikinci kitabını da okumuş oldum, bu da güzeldi. Paolo Maurensig kitabı Gölge ve Meridyen bir arkadaşımın tavsiyesiydi. Ondan da ileri de sizlere alıntılar yapmayı planlıyorum.

Bu hafta iş güç ve koşturmayla geçti gitti. Dün arkadaşlarla çok güzel bir parti yaptık , onu da ayrıntılı diğer postumda anlatacağım. Okul sonrasında evime gelince kendimi ilk attığım yer, balkonum. Kızımın doğumuyla ektiğim çam ağacımız ikinci kata ulaştı. Diğer evlerden bizi öyle güzel kamufle ediyor ki. Ağacımı çok seviyorum.
Yeni bir hafta sonuna gelmişken, herkese mutlu ve huzurlu tatil dilerim!

1. Gezinize imrendim , bende ilk fırsatta yapmak isterim . Sevgiler...

2. Eskişehir masal parka gidip saat beşi geçtiği için bu güzel satoyu gezememistik...Kaleminize sağlık :)

1. Masal şatoyu bizde gezmedik. Gezenler varmış zaten. Zaten çok kalabalıktı ama Eskişehir'i çok beğendik.

3. Balkon önündeki çam ağacına bayıldım.. Nazar değmesin. Eskişehir çok sevdiğim bir şehir oldu ama ben tam da kara kışta gitmiştim. Ve ordan soğuk alerjisi olarak döndüm. :))) Yine de çok keyifli hatırlıyorum. Trenle bir yerlere ulaşmak ne keyifli. Bravo kızlar.. <3

1. Eskişehir, Ankara kışı , soğuğu meşhur. Böyle yaza doğru çok güzel bir gezi oldu. 4 Kız güle oynaya gittik, gezdik , dolaştık. Hatta sonbaharda tekrar gelelim dedik.
      Balkonuma beklerim Momentos :)

4. Bol bol gezmenizi dilerim..
    iyi hafta sonları...

1. çok teşekkür ederim, ne güzel bir temenni !

5. İş güç ve koşturmacadan dolayı arkadaşlarına hasret kalmış biri olarak bu yayını keyifle okudum arada bir de 'ah' çektim :)
    Eskiden daha çok vaktimiz vardı sanki bir araya gelmek için şimdi gitgide bu da kayıyor elimizden,geziniz çok güzel geçmiş olmasına sevindim günlük ama dolu dolu,çam ağacın harika!

1. Bizim avantajımız hepimizin öğretmen olması ve hafta içi buluşabilmemiz. Saat 4 gibi buluşup akşam saat 7ye kadar oturuyoruz sohbet ediyoruz. Hafta sonu herkes ailesiyle beraber. Ama bu geziyi cumartesi yapıp felekten bir gün geçirdik :)

6. Merhabalar.
    Hayırlı Cumalar dilerim.
    Bu güzel, insana keyif veren ve zevkle takip ettiğimiz Cuma yazılarınızın içindeki şu cümleden "Ülke de işini yapan, dürüst kimse kalmamış arkadaş." çok etkilendim. Yazınızdaki güzellikler bir tarafa, bu cümle bir tarafa. Demek ki bu güzelim ülkemin her tarafında "dürüstlük" hak getire. Ama bu cümleye rağmen, Cuma yazınız gerçekten bir harikaydı. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

1. Merhaba Recep Bey,
      Kimle işimiz olsa mutlaka bir kazık ya da dalavere yiyoruz. Ne hale geldik böyle diye eşimle hep konuşuyoruz. Bir de bu insanlar okumuş, etmiş, para pul sahibi insanlar. İnşalllah en kısa zamanda buişlerimiz biter de bu insanlarla muhataplığımız sona erer diyorum.

7. Ne güzel bir gezi olmuş, kafeye de bayıldım :)

8. İlk olarak çam ağacınıza bayıldım. :) İkincisi de ne harika bir gezi olmuş, alıp başımı gitmek için ilham oldu vesselam. :)

1. ah çam ağacım! öyle çok seviyorum ki onu.

9. evet nedense öyle olmuş, uyarmasanız hiç bakmıyordum.

Nisan Cuması

'' Dün bildik bir rüzgar esiyordu. Daha önce karşılaştığım bir rüzgar. Dışarıda mevsimsiz bir ilkbahar. Kara...