31 Temmuz 2019 Çarşamba

Geisler Alm Tırmanışı

Funes vadisinde yürüyeceğiniz bir çok rota bulunuyor. Ben daha önce Geisler Alm fotoğraflarını görüp beğendiğimden bu rotayı bulmalyım dedim. Ranui de kiliseyi gezdikten sonra geisler alm yazısını tabela da gördük. Doğa yürüyüşleri için yönü ve süresini gösteren bu tabelalar çok faydalı. Çünkü kaç dakika yürüyüşle oraya varacağınızı gösteriyor. Tüm gezi boyunca size eşlik ediyor ve dağlarda ne yapacağınızı belirtiyor.

Biz tabelada ki 2 saatlik süreyi görünce aman ne olacak , etrafa baka baka zaman hemen geçer dedik ve başladık yürüyüşümüze.

Karşımızda Odle dağları, orman içi yürüyüş parkurundan başlayan trekking gerçekten çok zevkli ve hayal ettiğim gibiydi. Güneş olmasına rağmen ağaçların altnda gittiğimizden hiç bunalmadık.

Yol üzerinde bazen böyle küçük evlerle karşılaştık..

Durup durup acaba ne kadar kaldı, acaba yaklaştık mı diye sorarken..

Dik kayaların oluşturduğu Odle dağları ve çevresindeki ulusal park bölgesi Güney Tirolun en güzel yerlerinden  biri.

Yürüyüşün en büyük bölümü tırmanışla geçti. Daha önce google map üzerinden yürünecek  yola bakıp 6-7 km olduğunu görüp ne olacak zaten ben bu yolu hep yürüyorum diyor, 2 saat  sürmesine anlam  veremiyordum. Ama yürüyüşümüz başladıktan kısa bir süre gerçeği anladık. Bu orta zorlukta tırmanıştı ve gerçektende iki saati geçti.

Çok yorulsak ta hatta yolumuz üzeri yürüyen kimseyle karşılaşmamıza rağmen biraz da korkarak Geisler yaylasına ulaştık. Sanırım bizim gittiğimiz rota dik ve zor olandı. Çünkü buraya ulaşınca birçok insanın burada olduğunu gördük.

Burada diğer yaylalarda da karşılaşacağınız Hütte denen dağ evlerinden biri bulunuyor. Bu evlerde acıkan karnınızı doyurup bir şeyler içebiliyorsunuz.

Burada mola verip eşsiz manzaranın tadını çıkarıp dinlendik. Dağların heybeti, etrafın kalabalık olmasına rağmen herkesin doğaya ve birbirine saygılı oluşu, huzurlu saatler geçrmemize sebep oldu.

Sonra da dönüş başladı..

Bu sefer gelmediğimiz farklı bir rotadan dönüş yaptık. Eğer buradan tırmansaydık daha kolay olacakmış. Ama yine de zorlandığımız rotayı deneyimlemek güzeldi. Dönüşler he zaman kolay tabi ki. Val di Funes te ki durağa gidip otobüse yetiştik.Tırmanmadan önce otobüs saatlerini iyice ayarlamak gerekiyor. Geç saatlere kadar otobüs yok çünkü.
Ertesi gün başka rotaya...

1. çok keyifli görünüyor ve bilgilendirme tabelaları çok güzel hem yoldan şaşmadığını da gösteriyor değil mi :)

1. hemde nasıl güzel bir yürüyüştü anlatamam. hem coğrafya güzel hemde
      burada gezilecek dolu rota oluşturmuşlar. bizde olmaya şeyler..

2. Su yazi dizisi icin cok tesekkur ederim.Yeni Munih´e yerlestim ve simdi sizin yazdiklarinizdan yola cikarak oralari hemen gezmeyi cok istiyorum:)
    Sevgiler
    Gökce

1. ah münihte olup artık heryere gidersiniz valla çok kıskandım. çünkü
      münih konum olarak çok iyi bir yerde. instagramdan da takip edersen bu bölgeyi
      bol bol paylaşacağm. seneye münihe gelip bir rota oluşturmayı düşünüyoruz yine..

3. Bittim bittim fotoğraflara bakarken...yazdıklarını okumadan önce eşsiz manzaralarla kendimden geçtim, kendimi oralarda hayal ettim :)
    Çok güzel bir yürüyüş olmuş, mis gibi hava, doğanın bin bir rengi ile ruhunuz doymuştur :)
    Bu gezi bitmesin diyorum içimden, gerisini de merakla bekliyorum :) Sevgiler

1. bende tüm kış bu seyahatin hayalini kurmuştum şükür gerçekleştirdik. instagramda da beni
      bulursan tüm yıl oralardan foto paylaşacağım :)

4. alplerdem isiniz of ne güzel...
    tatil amaçlı mı gittiniz :)

1. Tam Alp bölgesi değil Dolomitler diye geçiyor, evet
      tatil yaptık

5. Bilgilendirici tabelalar çok işe yarıyor. Aksi halde insan tedirgin olur yürüdükçe niye varmadım hâlâ diye.

1. aynen öyle onlar sayesinde doğru yolda olduğunu anlıyorsun,
      kaç dakika kalmış gösteriyor çok faydalı

6. Fotoğraflardan bile hissediliyor o huzur...

Diğer Ev

Rachel Cusk adını nerede gördüm hatırlamıyorum ama ilk kez okumak üzere iki kitabını satın aldım. Diğer ...