17 Ağustos 2018 Cuma

Sosyal Medya Hesaplarınızı Hemen Şimdi Silmeniz için 10 Neden

                       Nasıl yani, niye yapacağız dediğinizi duyar gibiyim. Hatta blog ve instagram dünyasında oldukça etkin olan ben bile niye sileyim ki dedim kendi kendime. Çoğu zaman sosyal medyanın üzerimizde ki kötü etkisinden şikayetçiyim, kendimi fazla kaptırmamaya çalışıyorum ve başarıyorum ama her şeyi silecek güçte değilim, itiraf ediyorum. Bir zaman gelecek sıkılacağız bu işlerden de. Ama şimdi bloglarda çok sevdiklerimin yazıları çıkmış mı diye beklemek, okumak, sanal da olsa bir bağ geliştirmek hoşuma gidiyor. Zaten tüm gün telefon elinde, her an instagram ya da twitter'a giren değilim, bu derece beni ele geçirmesine izin vermiyorum. Tüm işimi bitirip, elime çayımı ya da kahvemi aldığımda keyif aldıklarıma bakmak benim için hala mutlu edici. 
                  Endişem tüm gençleri ele geçirdiği gibi kızımı da avucuna alması. Yasaklarıma rağmen bu düzenin parçası ne yazık ki. Ebeveyn olarak çoğu insan bundan şikayetçi. Yine de bu yıl liseye geçen kızıma ilk telefonu yeni almakla övünüyorum.


                  Neyse niye bunları yazıyorum anlatayım. Geçen gün Jaron Lanier'in bir kitabından haberim oldu. Lanier, okuması kolay  uygulaması çok basit önerilerle dolu '' Ten Arguments for Deleting Your Social Media Accounts Right Now ( Sosyal Medya Hesaplarınızı Hemen Şimdi Silmeniz İçin 10 Neden ) kitabını yayınlamış. 
Kitabın 10 maddelik özeti şunlarmış :
               1. Sosyal medya özgür iradeni yitiriyorsun.
               2. Sosyal medyayı bırakmak çağımızın deliliğine direnmenin en iyi yolu.
               3. Sosyal medya seni aptallaştırıyor.
               4. Sosyal medya gerçeğin altını oyuyor.
               5. Sosyal medya söylediklerini anlamsızlaştırıyor.
               6. Sosyal medya empati kapasitesine zarar veriyor. 
               7. Sosyal medya seni mutsuz kılıyor. 
               8. Sosyal medya ekonomik saygınlığa sahip olmanı istemiyor.
               9. Sosyal medya siyaseti imkansız hale getiriyor. 
              10. Sosyal medya ruhundan nefret ediyor.

              Peki siz ne düşünüyorsunuz bu konu hakkında ?

4 yorum:

  1. Çok vaktimizi alıyor ama olmayınca da etrafta her şeyden bihaber uzaylı gibi dolaşıyorsun. Bazen vakitsizlikten giremiyorum girsem de sadece ig'da bir iki foto beğenip çıkıyorum ama bu sefer de arkadaş ortamında dönen esprileri anlamıyorum. Ne bileyim, ben de bu konuya çok kafa yoruyorum zaman zaman. Azı karar bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çarkın dışında olamayız artık. Alıştık ta, şimdi bakıyorum şurda 10 yıldır
      blog yazıyorum.Burada ki paylaşımlarımız çok kıymetli bence. Hep vurgulanan bizim içinde bulunduğumuz bu sanal dünya değilde özellikle gençlerin anlamsız şeylerin peşinde olması. Daha dün kızım 3tane youtober sayıyordu en sevdikleri arasında. devamlı onların videolarını seyrediyor. Ne tür şeyler paylaşıyorlar diye baktım ben de. öyle anlamsız ki çoğu şey, birisi bilmem kaç tl lik telefonunu parçalıyor, kimisi yaşlı bir amca üzerinden komiklik yaptığını sanıyor seyredemedim daha çok. kızımda dahil ne yazik ki gençliğin bunların peşinde olması. o kadar çok değeri anlamsızlaştırıyor ki çok üzülüyorum buna.

      Sil
  2. Ben bu işler ilk çıktığında sosyal medyaya hiç girilmemesi taraftarıydım hala aynı şekilde düşünüyorum. Eğer konu kitaplar olmasaydı blog bile açmazdım (başka bir hesabımda yok zaten). Gençleri vazgeçirmek zor olabilir ama orta yaşları süren insanların bu kadar müptela olmasını hiç anlayamıyorum ve kesinlikle mutsuzluk yaratıyor, toplumu kontrol edip, manipüle ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu dünya da geçirilen zaman ve içerik önemli galiba. Herne kadar kendimi korusam da akşam saatlerinde 2-3 saatimin kaybolduğunu görüyorum. Aile için ilişkiler
      bile azalıyor. Eski de kalmış aynı oda içinde 5-6 kişinin uzun uzun oturup sohbet
      etmesi. Kızımın elinden bile yalnızca okul dönemi alabiliyorum, bakalım lise de bu
      durum bile sürebilecek mi. O kadar çok kötü yönü var ki aslında, tamamen dur demek nasıl olur, başarabilir miyim bilmiyorum.

      Sil

Nisan Cuması

                        '' Dün bildik bir rüzgar esiyordu. Daha önce karşılaştığım bir rüzgar. Dışarıda mevsimsiz bir ilkbahar. Kara...