15 Şubat 2019 Cuma

MUTLU CUMALAR !


Günaydın, günaydın !
 Bugün coşku dolu bir başlangıç yaparak enerjimizi yükseltmek niyetim.  Elimdekilere, sağlığa, huzura, yürüyor, konuşuyor, yiyor içiyor oluşuma, gücümün halimin yerinde oluşuna sonsuz şükür ediyorum. Bunlar bugün olur yarın olmaz, bizimleyken değerini bilelim ve şükredelim. Yoksa hayat pahalı, hak ettiğimiz değerde bir yaşam sürmüyoruz ve bizim dışımızda binlerce kötülük dönüp dolaşıyor. Oturup karamsarlık içinde düşünmüyor değilim ama kendimi olumlamalıyım.



Sevdiğim ağaca kadar yürümek, her mevsim halini seyretmek, onunla karşılaşmalarımda huzur dolmam öyle iyi geliyor ki. Dünyanın her haline şükür ve huzur dolu bir kalple bakmak için çok çalışmalıyız. Bunu başarmak için artık çok mu gelişim kitabı okuruz, çok mu ibadet ederiz yoksa bu tür insanları bulup takip ederiz bilmiyorum ama bir şeyler yapıp öz duygularımızı açığa çıkarmalıyız, kendimizi bulmalıyız başka çaresi yok.


                    Rabbimiz kendisine kulluktan sonra anne-babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, arkadaşa, yolcuya ve insanların ellerinin altında bulunanlara ihsanı emretmiştir. (Nisa, 4/36.) Bir evliliğin yürütülemeyip boşanmanın gerçekleşmesi hâlinde bile ihsan üzere davranmayı emretmiştir. (Bakara, 2/229.) Rabbimiz hikmetle dolu Kitabımızın bir hidayet ve rahmet olarak indirilmiş ayetlerinde (Lokman, 31/2-3.) muhsin kimseleri şöyle nitelendirmiştir: Onlar bollukta da darlıkta da malını Allah yolunda harcayanlar, öfkelerini yenenler, insanları affedenlerdir. Çirkin bir iş yaptıklarında ya da kendilerine zulmettiklerinde Allah’ı hatırlayıp hemen günahlarının bağışlanmasını isteyenler ve bile bile işledikleri günahta ısrar etmeyenlerdir ''
İhsanda bulunmak kavramı islam dininde çok önemlidir. İhsan gerekenden daha fazla verip hakkından vazgeçmesi veya daha azına razı olmasıdır. Ne kadar ince işler değil mi? Biz ne kadar böyleyiz ?


Bu hafta okuduklarıma gelince gördüğünüz gibi Ursula'nın öyküleriydi.


Diğer okuduğum Ali Ural'ın  Makyaj Yapan Ölüler.  Yazar gazete haberlerini kısa öykülerle denemeler oluşturmuş ve insana bakış açısı yaratmış. 




Kıymetli arkadaşımız Esmanur'un 27. yaşını hep birlikte kutladık. Ne yazık ki arkadaşımızdan ayrılıyoruz, tayini çıktı gidiyor. Siirt Eruh ilçesinde bir liseye atandı. Var mı oralarda olan biri ?


Bu hafta içinde güzel bir buluşma gerçekleştirdik bu mekanda. İnstagram güzel arkadaşlıklara imkan veriyor, bir zaman geliyor sizde bir araya geliyorsunuz.



Okulda boyamalar, mandalalar, renkler, taşlar ...
Bir hafta daha böyle geçti. Dün gece seyrettiğim belgeselde dünyayı yorumlama gücünüzü olumlayınız, düşünce yapınız size hakkınızı verir bu yüzden olumlu ve güzel bakma yolunu geliştirin diyordu. Bu beden sağlığınızı koruyacak, hayatınızı güzelleştirecektir . Yazdıklarıma paralel söylemle karşılaştım, bazı şeyler üst üste gelir ve bu da size doğru olduğunu hissettirir. 
Ben de paylaşayım dedim, mutlu tatiller herkese..

10 yorum:

  1. Merhabalar.
    Yazınızı okuduktan sonra, emin olun benim bile enerjim yükseldi. Kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Cumanız hayırlı ve mübarek olsun. Selam ve dualarımla birlikte en GÜZEL'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pozitif enerjiyi yaymamız lazım, başardıysam ne mutlu bana.
      çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz için..

      Sil
  2. Pozitif enerji aldım teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. Yazınız yine huzur verdi...ben de çok inanıyorum iyiyi güzeli düşünüp dilemekten başka çare yok bunu başarmalıyız ayrıca şükürün gücüne ço inanıyorum ben de sizin gibi ...huzurlu keyfili bir cuma ve hafatasonu olsun inşallag...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi aslında çoğu zaman karamsar olan bir
      balığım ama yenilmemem lazım deyip kendimi
      güdülüyorum. Hayırlı cumalar !

      Sil
  4. Selam.
    İnstagram ve blog sayesinde öyle güzel arkadaşlıklar kurdum ki.
    Arkadaşınızın yeni yeri hayırlı olsun .
    Ursula Guın kalemini çok seviyorum
    Şimdiden keyifli haftasonunuz olsun 🌹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi sanal olsa da güzel ilişkiler kuruluyor. ben de güzel bir haftasonu
      dilerim..

      Sil
  5. ayyyyy siirtten blog arkadaşımız yok galiba hiç duymadım yani. böyle durumlarda hep bir arkadaşımızı bulurum amaa siirt bilemedim ama aklımda olsuun :)

    YanıtlaSil
  6. Buketcim, aynı arayış içindeyiz . Huzur, olumlu, pozitif, iyilik …

    YanıtlaSil

Merhaba Cuma

                          '' Kendini sevmezsen başkasını nasıl sevebilirsin ?'' diye soruyor Tina Turner Mutluluk Sana Yakış...