10 Mayıs 2019 Cuma

Biraz Cuma Mutluluğu

                           Ne kötü bir hafta geçti böyle. Üst üste aldığım ölüm, hastalık haberleri, evde iyice asileşen bir ergen, ona dair hayallerimin umutlarımın gerçekleşmediğini görmem, boşa mı kürek çekiyorum ben diye hep beynimi yiyen düşünce, insanların birbirini ezmeye, hakimiyet kurmaya çalışmaları, hoşgörülü yaklaştıkça en iyi zaten ben bilirim benim ki doğru yalnızca diyen düsturları, ülkenin sorunları ve daha bir çok şey. Canım çok sıkkın vesselam. Hiçte bahara yakışmayan haller. Yazmasam çıldıracaktım diyen yazara karşılık okumazsam çıldıracaktım bende. 
                     Beni rahatlatan şeylere sarıldım bende. Kitaplar, yünler, çiçekler..



Elden ne gelir? Yaşamamız gerekiyor! Yaşayacağız Vanya Dayı! Biz, daha ne çok uzun günler, geceler göreceğiz; alnımıza yazılan çilemizi sabırla çekeceğiz; şimdi de, ihtiyarladığımız zaman da başkaları için didineceğiz, hiç durmayacağız; vaktimiz gelince, sessizce öleceğiz ve mezarımızda, öbür dünyada, biz çile çektik, gözyaşı döktük, acı günler yaşadık diyeceğiz; o zaman tanrı bize acıyacak, seninle ben dayıcığım, sevgili dayıcığım, daha aydınlık, daha hoş, rahat, güzel günler göreceğiz. Mutlu olacağız.... Şimdiki sıkıntılı günlerimizi gönül rahatlığı içinde hatırlayıp gülümseyeceğiz ve biz dinleneceğiz. Buna inanıyorum dayıcığım ben, büyük bir coşkuyla, sonsuz bir sevgiyle hem de...
Biz dinleneceğiz!


Vanya Dayı da Çehov böyle diyor. Yaşayacağız ve göreceğiz. Cuma geldi biraz mutluluk sarsın çevremi diye kendimi güzel görüntülere verdim. Uzun uzun yürüyüşlere devam ediyorum köyde. Ramazanın ilk haftası bitiyor bile. Gelen hızlıca bir yandan da gidiyor.


                 ''İnsan ya dururken görür, ya yürürken. En güzeli dura dura yürümektir.
Ayet-i Kerime’de buyrulmuştur: “Sen dağları görürsün de, yerinde durur sanırsın. Oysa onlar bulutların yürümesi gibi yürümektedirler. Bu her şeyi sapasağlam yapan Allah’ın sanatıdır. Şüphesiz O, yaptıklarınızdan tamamiyle haberdardır.”

 Diye yazıyor Fatma Barbarosoğlu.



İlk iftarımızı annemde yaptık. Ailenin masa başında olduğu saatleri çok seviyorum. Sevgili anneciğim bu sene de erken davranıp birbirinden güzel yemeklerle bizi ağırladı. Çok ok şükrediyorum sağlıkla,güzellikle bir arada oluşumuza..


Biz boşnakların meşhur tatlısı Hurmanizsa ya da Hurmanisa , nasıl yazılıyor bilmiyorum. Annem öyle güzel yapar ki..


Bahçe kapımda beni karşılayan gülüm...


Yağmurla yıkanan güllerim..


Bahçe kapımı saran yaseminlerin açıp tüm mahalleyi kokutmasını bekliyorum..


Şubat ayında ektiğim portakal ağacım çiçek açtı, çok mutluyum..


Bu hafta içi Sevinç Çokum kitaplarını bitirdim. Türk dilini en güzel şekilde kullanan yazarlarımızdan. Her okuduğum kitaptan büyük bir keyif alıyorum. Okumayan varsa mutlaka tavsiye ederim.
Bir haftasonuna daha başlıyoruz. Hepimize sağlık, şifa, esenlik diliyorum..











11 yorum:

  1. Yazıyı okurken Çok keyif aldım çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim sayfama geldiğiniz için..

      Sil
  2. Portakalınız çok dikkatimi çekti, ben çekirdekten portakal yetiştirdim, bir süre saksıda kaldı sonra bahçeye ektim ama çiçek filan yok, şimdi bir arkadaşımla beraber aşılayacağız umarım sonrasında meyve veren bir ağacım olacak:)) Kızınızla ilgili moraliniz bozulmasın o yaşlarda çokça itiraz ve isyan oluyor ama önemli olan özgüveni olsun, hayatta ne yapacağına dair net bir fikri olsun (sizin aklınızdakine uymasa bile), eğitimini/okulunu aksatmasın sonrası iyi geliyor meraklanmayın. Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağaç fidesini pazardan satın alıp ektim herhalde bunlar
      aşılı oluyor. Çiçeklenince tamam tuttu dedim, çekirdekten yetişme benimde
      erik ağacım var. bir kez aşılama yaptık ama tutmadı galiba. erik
      veriyor ama ekşi..

      Sil
  3. Sıkıntılar hep var malesef ama bu güzelliklere bakıp mutlu olmamak mümkün değil :) Doğa insana huzur veriyor umut veriyor. Neşeli mutlu bir hafta diliyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Yine çok güzel kareler... Daha nice keyifli iftar sofralarınız olsun, aileyle aynı masada buluşmak keyif gerçekten, ah bu gençlik halleri, geçici mutlaka biraz daha sabır, demek geliyor elimden sadece, dilerim bu haftanız çok çok daha güzel olsun... sevgilerimle.. :)

    YanıtlaSil
  5. bahçeye bayıldım. ihtiyacın olan çiçek ağaç varsa lütfen bana ulaş :) bahçene dair her türlü sorunu da cevaplayabilirim.

    bu arada yaşamamız gerekiyor. evet. bayıldım buna.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle mi , çok mutlu oldum. Bahçe işi çok zorlu gerçekten. özellikle
      çalışıyorsan fazla zaman ayıramıyorsun. bir kaç demet domates, biber, patlıcan ektim. geriye yalnızca sapları kaldı. tüm emeklerim boşa gitti. üzüldüm buna.
      galiba çok fazla bahçe de salyangoz var onlar yiyor. üzerlerinde görmüştüm çünkü.

      Sil
  6. Bugün okuduğum ikinci yasemin çiçekli post oldu bu. Bence kokusu tüm dünyayı sarabilir; mahsuru yok. ((:

    YanıtlaSil

Merhaba Cuma

                          '' Kendini sevmezsen başkasını nasıl sevebilirsin ?'' diye soruyor Tina Turner Mutluluk Sana Yakış...