3 Kasım 2020 Salı

Karavanla İznik

Geçen hafta sonu harika geçmişti. Bize de yakın bir yer olan İznik Gölüne karavanımızla gittik. Karavanla yolculuk normal seyahatten daha uzun oluyor çünkü arkanızda bir yük olduğundan çok hızlı olamıyorsunuz. En fazla 90 yapmışlığımız var ama genelde 70 km civarında bir hızla sürüyoruz. Böyle olunca yol biraz uzuyor. İznik bize uzaklığı  50 dakika normalde, karavanla 70 dakika sürdü ama acelemiz yok. Ama nereye parkedeceğimizi bilmiyorduk. İznik içine girmemeye, yakınlarında bulunan bir köye eğer uygunsa parketmeye karar verdik. Bir yere gitmeden önce oranın fotoğraflarına bakıyorum özellikle instagramdan.

İznik Gölü kenarında karavan kamping yeri var ama ücretli. Geceliğine en az 100tl vermek bizim için anlamsız. Güneş enerjisi olduktan sonra sorun yok. Suya da Türkiye de zaten sorunsuz ulaşıyorsunuz. Her yerde bol bol çeşme var ya da cami.

Biz de İznik'e yakın olan Boyalıca Köyünde kaldık. Köyün göl kenarında çay bahçeleri ve oldukça büyük bir park alanı var. Özellikle çekme karavanlar için parketme de yolda gidişte geniş yerlere ihtiyacınız oluyor. Burası da rahatlıkla aracınızı sokabileceğiniz bir yer.

Göl kenarına aracımızı çekip karavanı ayırdık. Hava da çok güzel olduğundan masamızı çıkardık. Arka tarafta evler olduğundan gece kalışlarında kendinizi güvende hissediyorsunuz. Yalnızca geceleri nerede konaklarsanız konaklayın içmeye, müzik dinlemeye aracıyla gelen erkekler çok oluyor.

Sabahları güneşin doğuşunu sessiz gölün üzerinden izlemek öyle güzeldi ki. İnsanlar yavaş yavaş uyanırken camlarımızı açıp içeriye mis gibi temiz havayı doldurmak, sonrasında yatakları toplayıp köyün fırınına gitmek , sımsıcak ekmekle karavana dönmek.. Hayat böyle ne kadar güzel, hep bu şekilde yaşar gideriz diye aramızda emeklilik planları yapıyoruz eşimle her defasında.

Gün boyu gezip dolaştıktan sonra akşam üzeri karavanımıza dönüp güneşi bir kahve eşliğinde batırmak diğer mutluluk sebebimiz.

Gün içinde İznik'e gidip gezdik. İznik tarihi, göl kenarı yürüyüş alanlarıyla, çinileri ve el sanatları ile hiç bıkmadan devamlı ziyaret edeceğiniz bir belde.

Yakın köylerine de gidip gezdik. Sölöz köyünün az kalmış tarihi evlerini görmeden olmaz.

Keramet Ilıcası
                                            Keramet Ilıcası, aslında Orhangazi’ye bağlı ama İznik’e de 25 kilometre 30 dakika mesafede yani oldukça yakın. Kükürtlü suyunun şifalı olduğu söyleniyor. Kaplıca çevresinde Orhangazi Belediyesince işletilen tesiste, bir çadır kampı alanı, piknik alanı, oturma alanları, park yeri, soyunma odası, tuvalet,  büfe gibi hizmetler var. Giriş ücreti 7 TL.

Diğer gezdiğimiz köy Sansarak Köyü. Ve köye 3-4 km uzaklıkta ki Sansarak kanyonu. Kanyon içinde küçük bir dere akıyor, insanlar yürüyüş yaparak buraya gidiyorlar. Çadır kampı da var ama ne yazık ki burayı bile öyle kirletmişler ki gözlerimize inanamadık.

Sansarak Köyü de 500 yıllık bir Osmanlı köyü.

İki günde olsa karavanla bir yerlere gitmek çok iyi geliyor. Yakın bölgelerimizde bulunan bir köyde bile kalmak , sabah camınızı yeni bir yerde açmak dünyanın en güzel şeyi.

1. Önce Handan sonra siz :) Karavan mı alsak diye düşünmeden edemedim ne hoş bir şey ama :)
    Mantık olarak çok da hoşuma gidiyor hele bir küçüklerim büyüsünler bir daha düşünürüz karavan olayını..
    Gittiğiniz yerler çok güzel ama dediğiniz gibi gece aracı ile en ucra köşelerde bile içmek için gelen erkekler hep var bir de çevreyi inat ile azimli bir şekilde kirletenler..gönülleri nasıl izin veriyor bir çöpü atmaya yurtdışına gittikleri zaman da türkiyeyi aşağılayıp dururlar oysa bizim insanımız (söz meclisten dışarı) kendi topraklarını bile temiz tutamıyor..
    Daha nice huzurlu kaçamak geziler dilerim,resimelr çok güzel bisikletli fotoğraf favorim..Vav harfinden ötürü.
    Kalp!

1. Nereye gidersek gidelim ister dağ başı olsun ister şehir merkezi her yer de
      o kadar çok çöp var ki. bir de bizde estetik yok ne yazık ki. bahçeli evler, minik kendi halinde evler, ara sokaklar, insanların komşularıyla yaşadıkları ara sokaklarda büyük bir görüntü kirliliği de var. bahçesi olan doldurmuş ıvır zıvırı çoğunluk. yurt dışında köyde ki evler bile öyle düzenli, estetik ve temiz ki. eşimle biz neden bu haldeyiz, bir de Müslüman olacağız, her halimizle örnek olmamız gerekirken diye tartışıyoruz aramızda. nedenini bulmaya çalışıyoruz, bulamıyoruz.

2. Bunu hep bende düşünürüm, evlerin içini derli toplu ,süslü püslü tutmaya özeniriz ama ,balkondu bahçeydi ne kadar ıvır zıvır varsa yığarız:( Bunun dinle ilgisi yok bence eğitim ve görgü meselesi.

2. Draga mea,
    Minunate sunt astfel de calatorii, intotdeauna le-am apreciat.
    Facem si noi asta impreuna cu mai multi prieteni dar in locuri naturale si mai putin populate.
    Cele mai calde salutari,
    Mia

3. Muhteşem :) Güneşin sonbahar renklerini nasıl da güzel yakalıyorsun!

1. Fotoğraf çekmeyi, doğayı gözlemlemeyi, basit olsa da herşeyde güzeli görmeyi seviyorum belki bu yüzden :)

4. Resmen bir masali yaşıyorsunuz, ne mutlu size😊

5. İznik'te arkadaşlarımızın ecine gitmiştik. Sabahın beşinde kalkıp erkenden göle girdiğimiz o günü unutamam hiç :) Merkezi gezmiştik ama köyler de çok güzel, görecek ne çok yer var.

6. Karavan tatilinizi Instagram`dan hayranlıkla takip etmiştim, ne iyi yapmışsınız.
    Çöp ülkemizin en büyük sorunlarından biri, en güzel yerlerde karşına çöp çıkmayan yer yok ne yazık ki. Halkı bilinçlendiren kampanyalar yapmak ve sıkı denetim şart. Bir de insanda estetik olacak tabii. Plastik vs. çevreye/denize zaten korkunç zarar veriyor, hadi bunu bilmeyi geçtim, biraz göz zevki olan da etrafına çöp atmaz. Ek bilgi: Şu an dünyada tartışılan konulardan biri de pandemiden dolayı artan çöp miktarı. İnanılmaz gerçekten!!!

Merhaba Cuma

'' Kendini sevmezsen başkasını nasıl sevebilirsin ?'' diye soruyor Tina Turner Mutluluk Sana Yakış...