14 Temmuz 2018 Cumartesi

İsviçre Alplerinde ( İnterlaken )

Bu yaz tatil planımızı Alp Dağlarında gezerek, trekking yaparak, tren ve teleferiklere binerek geçireceğimiz günlerin olduğu şekilde yaptık ve İsviçre İnterlaken bölgesine gittik. Uçak biletini aylar öncesinden araştırdık, Bern'e direkt uçuş olmadığından en yakın ya Basel ya da Zürih'e baktık ama üç kişi çok yüksek bir fiyat çıktı. Etrafa bakarken Milano'ya 3 kişi 2000 tl gidiş dönüş bilet bulduk. Yine aylar öncesinden Milano - Bern tren biletini üç kişi gidiş dönüş 107 euroya aldık. Milano'dan Bern'e tren yolculuğu 3 saat sürüyor. Bu seyahatimizde ne yazık ki büyük bir yanlışlık yaptık. Bern'e gitmemiz sonra tekrar İnterlaken'e dönmemiz hataydı. Çünkü Bern'de sadece 1 gece konaklayıp şehri hiç gezmeden sabah İnterlaken trenine binmiştik. Bu hem otel hem yol parası olarak bize büyük kayıp yaşattı hem de zaman olarak. Aslında Milano'dan Bern'e giden tren İnterlaken'e çok yakın Spiez kasabasından geçiyormuş. Burada inerek İnterlaken'e hemen geçebiliriz. Bunu orada anlayınca baya bir moralimiz bozuldu. Çünkü İsviçre'de otel ve ulaşım aşırı pahalı. Bunu göze alarak gitmekte fayda var. Gelelim bizim seyahata..
            Trene binerken kahvemizi, bretzeli aldık ve çıktık üç saatlik yolumuza.

Üç saatin nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz zaten. Bir de turistler için avantajlı İsviçre içinde kullanılan Swiss Rail Card hakkında yazmak istiyorum. Daha önce ki İsviçre gezimizde bu kartı alıp kullanmıştık, verdiğimiz parayı fazla fazla çıkarmıştık. Bu gidişimiz de alsak mı almasak mı kararsız kaldık. 8 günlük alırsak adam başı büyükler için 3500 tl verecektik bu kadar çok parayı verip elimizde patlasın istemiyorduk. İyi ki de almamışız gezi bitince yaptığımız hesaplarda bu kadar çok para vermeye gerek kalmadığını gördük. Bu kartları 3-4-6-8 günlük alabiliyorsunuz. Tavsiyem bu bölgede hangi gün nereye nasıl gideceğini planlayıp yerlerin kendi sitelerinde ki bilet ücretlerinin bir bilançosunu çıkarmak ve hangisi karlı karar vermek.
Eğer almak isterseniz kart ücretleri Burada  ..
Seyahatimizin konaklama noktası İnterlaken oldu. Zaten bir çok gezgin, turist böyle yapıyor. Gidilecek yerlere buradan ulaşım çok kolay. İnterlaken de kalacak otel baktığımızda fiyatların çok yüksek olduğunu gördük. Aylar öncesinden rezervasyon yapmakta fayda var, son günlerde büyük doluluk yaşanıyor ve geriye çok pahalı oteller kalıyor. Biz İnterlaken West istasyonuna yakın Chez Heidi Apartments  kaldık. 5 geceye 3 kişi 820 Frank verdik. Mutfaklı bir apart arıyorduk ve buradan memnun kaldık. İsviçre'de oteller, apartlar çok pahalı ama beklentiyi düşük tutun. Bir çok şey de eksiklik var. Biz buradan memnun kaldık ama birinci kattaki odaları verselerdi çok sıkıntı yaşardık diye düşünüyorum.

Sabahları kendi hazırladığımız kahvaltıyı akşamları da kendi yemeklerimizi yedik. Zaten giderken peynir, zeytin, makarna ne varsa götürdük ve çok faydasını gördük. Çünkü bir ekmek bile 10 tl  başka şeyleri siz düşünün. Kaldığımız otelde mikrodalga fırın, ekmek kızartma makinesi, tencere tava herşey mevcuttu.
Kahvaltıdan sonra hergün farklı bir rotaya gittik. Bu rotayı zaten oradayken oluşturduk çünkü bilet fiyatlarına göre karar vermek en mantıklısı. Bugün yalnızca İnterlaken'i anlatmak istiyorum, diğer yerler sırayla.
İnterlaken 150 yıldır turizm yeriymiş.  İsviçre’nin tam orta bölümünde, Thun ve Brienz göllerinin arasına kurulmuş, Eiger, Mönch ve Jungfrau dağlarının eteklerinde harika bir kasaba. İnterlaken anlamı  göllerin arası demekmiş.

Şehrin orta yerinde büyük bir park var, buradan meşhur Jungfrau çok güzel gözüküyor. Jungfrau'ya tırmanmak için rotalar var, tren teleferik yapıp çıkıp bulutlar arasından Avrupanın en yüksek dağında oluyorsunuz bir anda. Jungfraujoch bölgesi, Top Of Europe zirvesi, Great Aletsch Glacier buzulu, dünyanın en yüksek tren istasyonu ve en yüksek tren yolu da burada.  Yazın bile buzullar içinde olduğundan yanınızda kalın birşeyler götürmek zorundasınız. Biz çıkmadık çünkü bir kişi neredeyse 1000 tl idi.

Aare nehri çok güzel, biz bu nehre yakın yerde Unterseen bölgesinde kaldığımız için her gün kenarından yürüdük. İnterlaken de West ve Ost olmak üzere iki tren istasyonu var. Köylere kasabalara giden istasyon Ost . Biz de hergün neredeyse 15 dakika bir yürümeyle buraya gidiyorduk. West'ten Ost'a trenle de gidebilirsiniz bu da 6 frank civarı.

Ortasından nehrin geçtiği kendisini iki gölün arasına yerleştirmiş, sırtını da 4400  mt küsür dağlara vermiş bir kasaba İnterlaken. Çok fazla turist, gezgin var. Özellikle arapların istilasına uğramış, Çinliler bile bunların yanında az kalmış. 6 gün oradaydık ama çevrede Türke rastlamadım.

İnterlaken merkezinde ki feniküler ile Harder Kulm tepesine çıkılıyor. Çıktığınız da manzara harika çünkü iki gölü yanyana bu noktadan görüyorsunuz. Mutlaka çıkmanızı tavsiye ediyorum çünkü görülmesi gereken yerlerden. Biz daha önceki Luzern gezimizde buraya gelip çıkmıştık o yüzden bu gelişimiz de tekrarlamadık.

Şehir içinde bir çok turistlik mekan var. Bu mesela Heidi kıyafetleri giyip fotoğraf çektirebileceğiniz bir yer..

Interlaken Zürih’e 92 km, Basel’e 100 km, Cenevre’ye 139 km, Milano’ya ise 170 km mesafede. 567 m yükseklikteki Interlaken’in çevresi kayak bölgelerinin yer aldığı dağlarla çevrili, Eiger 3970 m, Mönch 4099 m ve 4158 m yükseklikteki Jungfrau. Kışın kayakçılar trenle 2063 m yükseklikteki Kleıne Scheıdegg’e ulaşıp, kayak yapacakları pistlerin başlangıç noktasına çıkıyormuş. Kayak için Kleine Scheidegg’e kadar çıkılıyor, buradan aşağıya doğru hem Wengen’e, hem Grindelwald’e inen mavi pistler idealmiş.

Şehrin ortasında ki parkta hem müthiş Jungfrau seyrediliyor hem de yamaç paraşütüyle atlayış yapanları.

Bizim otel İnterlaken Westte olunca her gün Ost'ta ki istasyona bu yoldan yürüdük.

Hediyelik eşyalarda en sevdiklerim ağaç işleri oldu. El işi bu ürünler büyük maharetlerle yapılmış ve çok kıymetli . Tabi ki yalnızca baktık, fiyatlar çok yüksek.

Şehir içinde tarihi binalar..

Biz Bern'den İnterlaken'e geldiğimiz gün gezdik bu şehri. Diğer günler sırasıyla yakın kasabalara gittik. Akşamları da tekrar otelimize dönüp dinleniyorduk çünkü her gün 20 bin adım atıyor, sabahları da saat 8 de kalkıp kahvaltıdan sonra yollara çıkıyorduk.
Buraya gelişimizin ikinci günü yakında bulunan çok şirin bir kasabaya gittik, o da diğer yazıya..