15 Şubat 2018 Perşembe

Abu Dhabi Louvre Müzesi

Abu Dhabi'de bizi bir süpriz karşıladı. Bu yıl Paris'te ki Louvre müzesi buraya gelmiş. Zenginlik işte , ayaklarına Louvre müzesinin minisini getirmişler. Şansımıza birkaç ay önce açılan bu müzeyi doya doya gezdim. Açılışına Fransa cumhurbaşkanı Macron katılmış. Müzenin gericiliğe karşı mücadele simge olduğuna değinen Macron, “Bizim için kültürü, eğitimi ve güzelliği desteklemekten daha acil bir şey yok” demiş. 2007 yılında Fransa ile yapılan anlaşma sonucu başlatılmış. 2012'de yapılması beklenen resmi açılış, petrol fiyatlarındaki düşüş ve küresel kriz gibi nedenlerle ertelenmiş.


                                         Müze, çöl güneşini içeri alacak şekilde tasarlandı. En dikkat çeken özelliği, kafes şeklindeki kubbesi.


Müze Fransız mimar Jean Nouvel'in eseri. Tasarımda Medine'den ilham alındı ve  55 oda ve 23 sabit sergi alanından oluşuyor . Kubbe ziyaretçileri kavurucu sıcaktan korurken, doğal ışığın da içeri sızmasını sağlıyor.



Müzeye giriş ücreti 60 tl ödedim. Ailece girdiğinizde indirim var. 


Fransa ile Birleşik Arap Emirlikleri arasında yapılan anlaşmaya göre Abu Dhabi'de ki müze "Louvre" ismini kullanmak için 30 yıl boyunca Louvre Paris'e 525 milyon dolar ödeme yapacak. Ayrıca Fransa'dan gelecek olan ödünç eserlerin güvenliği için de ek olarak 750 milyon dolarlık bir ödeme gerçekleştirilecek.


Müze de Van Gogh, Monet, Leonard0  Da Vinci, Matisse gibi birçok ressamın tablosu var.


Rodin'in Heykelleri..


 Bir oda tamamıyla Rodin'in heykellerine ayrılmıştı.




Ai Weiwei  İstanbul'da göremedim ama burada görmek kısmet oldu. Fountain of Light..


                                     Osman Hamdi Bey'den Young Emir Studying..


Miro'nun yağlıboya tablosu, Van Gogh'un otoportresi ,Manet'in Bohem tablosu, flüt çalan tablosu, bizden İznik çinileri, halılar, Çatalhöyük'ten seramikler bu müzede sergilenenler..


Müze hafta ortası olmasına rağmen çok kalabalıktı. Her ülkeden insan vardı. Bu çocukları görünce dayanamadım , bana poz vermelerini istedim. 









4 yorum:

  1. Sâyenizde biz de gezmiş olduk.

    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim , gelip blogumu okuduğunuz için.

      Sil
  2. Dubai'ye gittiğimizde Abu Dhabi'ye de geçelim istemiştik ama kısmet olmadı maalesef. Seninle gezmiş oldum :)
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. abu dabi hiç aklıma gelmemişti. bi not alayım. gezmek en güzel şey ve sen iyi geziyoon ne güzel yaa hep geez :)

    YanıtlaSil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...