13 Ekim 2017 Cuma

FİYORT GEZİSİ

Norveç seyahatimizi planlarken Bergen de iki gece kalıp Flam bölgesine geçmeyi hatta orada mümkünse bir köy hayatı yaşamayı hedefliyorduk. Sonunda Flam da değil de ondan bir önce ki durak olan Aurland de kalmaya karar verdik. İyi ki de böyle yapmışız çünkü Flam da kalsaydık harika olan bu köyü tam yaşayamamış olacaktk. Flam hem çok kalabalık hem de bir tür geçiş yeri.
Bu yüzden Fiyord turu alırken en uzun yollardan biri olan Flam'a giden bir tur satın aldık. Tabi bunu da aylarca önceden yaptık yoksa son dakika alsaydık arada önemli bir fark oluyor. Bergen'den aldığımız fiyort turu 3 kişi 1300 nok tuttu.

Bergen'de limanın bitiş noktasında, civardaki çeşitli adalara ulaşımı sağlayan feribotların kalktığı iskele var. Yöresel fiyortlar, Bergen Liman bölgesi, Sognefjord ve karşı adalara giden turlar tüm yaz var .  Ama kışın bazıları olmuyormuş.

Arkamızda Bergen'i bırakarak yola çıktık. Hava yaz olmasına rağmen yağışlı ve soğuktu. Ama teknenin içi sıcacıktı. Buradan kahvemizi ve tatlılarımızı alarak yola koyulduk.

Yavaş yavaş karanın içine denizin  girdiği fiyorta doğru ilerledik ve manzaranın keyfini çıkarmaya başladık..Fyordlar, bir kaç vadide kurulmuş yerleşim yerleri dışında yaklaşık 1800 metre yüksekliğinde dağlarla çevrilmiş şahane bir doğa parçası.

National Geographic Traveler Magazin, Norveç fyordlarını  UNESCO  Dünya Miras listesinde en iyi korunmuş yer olarak oylamış. Lonely Planet ise yaşam boyu yapılacak 8 yolculuktan birisi olarak seçmiş fyord turunu.

Kıyı da gördüğümüz evlerin dış cepheleri genelde kırmızı.
İskandinavya’nın genelinde en çok kullanılan dış cephe rengi. Falun kırmızısı diyorlar bu renge. Ahşap ev ve ambarları bu renge boyuyorlar. İsveç Dalarna’daki Falun bakır madenlerinden çıkmış bu renk. Ahşabı çok iyi koruduğu için 16. yüzyılldan bugüne popularitesini korumuş falun kırmızısı.

Hayatımızda unutumayacağımız bir tekne gezisi yaparak daha sonra ki günler konaklayacağımız küçük bir köy olan Aurland'e geldik. Teknede ki yolcuların çoğunluğu bir sonra ki durak olan Flam da iniyor. Biz Aurland limanında inip seyahatimize buradan devam ettik.