24 Haziran 2017 Cumartesi

Balkonda ki ...

                     Sezai Karakoç  balkon için '' ölümün cesur körfezi'' der. Böylesine karamsar olmasını kültürümüzde ki cumba geleneğinin balkona dönüşmesini sevmemesine bağlarım. Yine de bir ev alırken bakacağım ilk seçenek güzel bir balkona sahip olmasıdır. Şükürler olsun ki büyük ve geniş balkonum var. Hem de ikinci kat olması çok güzel.
                      Dranas'ın ne güzel bir tasviri vardır balkonlara ait :
                                        Evimiz kutu gibi küçük bir evdi..
                                        Sarmaşıklarla balkonu örtük bir evdi.
                      Nihayet balkonda oturma zamanı geldi bizim buralarda. Bahçem bol güneşli olduğundan her fırsatta masayı koyup oturuyoruz ama balkonum gölge her zaman. Yazın bu çok işe yarıyor, o sıcaklar da serin serin oturuyoruz. Havalar serin gittiğinden sezonu açamamıştım ama artık zamanı geldi. Çiçeklerimin saksı ve topraklarını değiştirdim. Balkon oturma setinin temizliği yapıldı, minderler çıkarıldı. Etrafa ıvır zıvırlarımı da astım, mumlarımı da koydum veee işte bu yıl da böyle ..
                 


                  Gittiğim her yerde evlerin balkonu var mı , şöyle güzel bir balkon görürmüyüm diye bakarım. Çiçeklerle süslenmiş, masa sandalye konmuş, etrafında insanların oturduğu çay kahve içilen, yaşayan balkonlar gördüğüm zaman çok mutlu olurum. Ama ardiyeye çevrilmiş, çanak antenler sıralanmış balkonları her gördüğüm de canım sıkılır. Gerçi bizde balkonlar mahrem kabul edilir, evin uzantısıdır, bazıları tüllerle tentelerle kapalıdır.  Kendi balkonumda da önümde ki çam ağacı bizi örter biraz da olsa. Belki o yüzden rahatım. Tüm günümüz burada geçer. Sabah kahvaltısı, akşam yemeği, ikindi çayı..
              İşte bayram da geldi, hadi bekliyorum balkonumda çaya :)

3 yorum:

  1. Ne kadar şanslısın güzel bir balkonun ve balkon keyfin olduğu için......
    Deniz kenarı şehirlerimizde özellikle güneyde balkonlar büyüktür ve yaşam alanıdır, musluk ve elektrik prizi vardır üstelik......
    Ankara'da bir çok insan balkonlarını camla kaplatıp kapalı mekana çevirir veçoğunlukla da ardiyeye dönüştürürler.
    Ben büyük balkonumda sizin ki kadar güzel olmasa da bir yaşam alanı oluşturmaya çalışıyorum. Küçük balkonumda ise soğan, sarmısak, nane, domates yetiştirmeye çalışıyorum, daha doğrusu mutfakta filizlenen herşeyi saksıdaki toprakla buluşturuyorum......

    YanıtlaSil
  2. Çaaaay mı? Yemeğe gelsem:)
    Mutlu bayramlar!

    YanıtlaSil
  3. Ben de balkon hayranıyım!! Nedense evin en can alıcı noktası benim için balkonlar bol çiçekli, sevilesi yerler!
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...