21 Nisan 2017 Cuma

Şükür Cuması

                              Bu haftanın cuma şükrüne geçen izlediğim belgesel de Cioran'ın muhteşem bitiş cümlesiyle başlamak istiyorum.
'' Hepimiz her bir anının mucizelerle dolu olduğu bir cehennemin dibindeyiz ''
Hayat bir mucize,  her anı görebilen, anlayabilenler için şükür nedeni ama bütün olarak bakarsak ölüm gibi bir gerçek yüzünden de aldatıcı , bir cehennem..
Yine de hayata tutunmaya çalışıyoruz, güzellikleri tüm olumsuzluklara siper ediyoruz ya da etmeliyiz.
                           Bu hafta benim için üzüntülerle geçti nedense. Teyzem neredeyse bir aydır hastane de, geçen gün doktoru her an herşeye hazırlıklı olun deyince tüm akrabalar üzüntünün dibine vurduk. Umudumuz
yine de var, elimizden duadan başkası gelmiyor. (  Bu yazıyı aslında geçen hafta ki cuma için yazmıştım. Geçen cuma okula gitmek üzere minibüs beklerken kötü haberi aldık ne yazık ki, çok sevdiğim teyzem 58 yaşında vefat etti. Bu postu yayınlamadım ve bugüne kaldı. Bir haftadır çok üzüntülüyüz , ölüm hayat içinde apaçık bir gerçek ve oldukça acı..)
                           Ama hayat devam ediyor, bir cuma daha geldi. Şu sıralar okuduğum Fatma Barbarosoğlu 'nun Sözün ve Sükutun Renkleri kitabında altını çizdiğim paragrafı paylaşmak istiyorum :
'' Yaşadığımızın farkına varmak için daima hatırlatmalara ihtiyacımız var. Bu hatırlatma bazen bir yitirilmiş bir sağlık, bazen yitirilmiş bir dost olsa da, biz kaybettiğimiz herşeyin ardından delice bir yaşama isteği duyarız. Hayata kırılmalarımız , küskünlüklerimiz hep bu yaşama arzusu yüzündendir. Yaşamak hiç düşünmeden yaşamak..Başka yaşantılara sırt çevirerek yaşamak. ''


Bu hafta gelen kitaplarıma, okuma aşkımın her geçen gün artmasına şükürler olsun..


Mis gibi havamıza, masmavi denizimize, bisiklet keyfime, yeni yeşeren otlara şükürler olsun tabi ki..


Köyde olup baharı daha çok hissetmeye, erik ve kiraz ağaçları altında dolaşmaya, yeni yavruları olmuş koyun sürüsüne denk gelmeye şükürler olsun..


Bu hafta küçük kalpler diktim, ucuna çubuklar geçirdim ve saksılarımı süslemeye karar verdim. Fotoğrafta hepsini bir araya koydum ama farklı yerlerde olacaklar. Bunlar bile balkonuma mutluluk getirdi. Şükürler olsun ki etrafımda minik keyifler çok :)


Yeni bir haftasonuna girerken herkese huzur, mutluluk ve en önemlisi sağlık diliyorum. Dualarımızda birbirimizi unutmayalım..

13 yorum:

  1. Başınız sağ olsun. hayat bazen anlamını yitiriyor bazen de çok anlamlı.Sağlığı kaybedince sağlığı hatırlıyoruz. Huzuru kaybedince mutlu günleri. Sevdiklerimizi kaybedince yaşamın acımasızlığını. Her şeye rağmen sağlık barış diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeye rağmen hayat devam ediyor ve o kadar hızlı ki
      artık yetişemiyorum. herşey daha dün gibi geliyor
      elimiz kolumuz bağlı böylesine hızlı olmasına. iyi düşünmek ve iyi
      dilekler dilemekten başka çıkar yok sanırım.

      Sil
  2. "biz kaybettiğimiz herşeyin ardından delice bir yaşama isteği duyarız." katılıyorum ama söz konusu kayıp cumhuriyet'se oldukça zor olacağa benzer. En azından kendi adıma...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kayıpların en büyüğü cumhuriyet , bunları düşündükçe kafayı
      daha çok yiyeceğim zaten. gelecek belirsiz, bunca yıl çalış
      öğretmenlik yap yüzlerce öğrencine bağımsızlığı anlat ve gelinen
      son durum :(

      Sil
  3. Very sorry to hear about your aunt. Yes, health is everything, and as we get older, we appreciate it so much more. Spring is a beautiful time for rebirth, revitalization and renewal. Enjoy the season!

    Poppy

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dear Poppy, I loved my aunt very much.I am so sorry that she died.But
      life goes on.

      Sil
  4. Teyzeciğine Allah rahmet eylesin. Siz geride kalanlara da sabır versin.

    YanıtlaSil
  5. Basiniz sagolsun,Allah sabirlar versin.

    YanıtlaSil
  6. Allah Rahmet eylesin, teyzenizin mekanı cennet olur inşallah.

    Şükredebilmek güzel şey. Aklımıza gelmese de ne çok şey var halbuki şükredecek. Saysam sonu gelmez. En iyisi özet geçiyorum.
    Bize verdiğin nimetler için şükürler olsun yarabbim. Bizi doğru yoldan şaşırtmadığın için, doğru insanlarla karşılaştığın için şükürler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşllh,
      Ali Ural'ın o kitabını ben de okumadım. şiirleri çok
      güzel zaten. en kısa zamanda edineceğim..

      Sil
  7. Allah teyzenize rahmet eylesin, sizlere sabır ve uzun ömürler versin inşallah.
    Bu sene bahar gelmedi bir türlü Ankara'ya. Haftasonu kar yağdı, çok üşüdük.....
    Allah'ımıza binlerce şükürler olsun.......

    YanıtlaSil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...