18 Şubat 2014 Salı

ANI TUR ile Dubai Gezisi

                           Sömestir  tatilinde  bizde  oldukça  revaçta olan  Dubai'ye  gittik.  Normalde  tur ile  gitmeyiz ama Avrupa  kenti  olmadığından   turla  gitmeye  karar  verdik.  Birazda   geç karar  verince  birçok  turun  dolduğunu kalanlarında  oldukça yüksek  rakamlı  olduğunu  gördük.  Uygun  fiyatlı  Anı tura  rastladık,  tek  sorun  otelin  bir  yıldızlı olmasıydı.  Aman  dedik  nasıl olsa  geceden geceye  kullanacaktık  ve  turu  3  kişilik  aldık.  Böylece  hayatımızın  en  büyük dersini  ANI TUR ile  aldık.
Daha  önce de  turlarla  gezimiz  oldu  ama  özellikle  bu  turun  adını  yazıyorum ki  okuyan olursa  yaşadıklarımızı  ,  oturup biraz  düşünür.  İlk  turun kazığı  450 euro adam  başı  aldığımız  paketin bankadan ödenmesi  yapılırken  o  günün  euro  kurunun üzerinde çekim  yapılmasıydı.  Yani  siz  tur ücretini düşük  sanıyorsunuz ama bankadan  çekilen  miktar daha fazla.  Sonra  bize gelen  bilgi  de  havaalanında  tur  görevlileriyle  buluşma şu  saatte  yazıyordu.  gittiğimizde  kimse  yoktu  ortalıkta.  Diğer  turlar  buluşuyorlardı ama  Anı  tur yoktu.  Bize  verilen numarayı  aradığımızda  ilk önce  teli kapattı  sonra açtı  ve  kendi  biletimizi  alacağımızı  , kimsenin  gelmeyeceğini  söylediler.  Bizde   böylece  biletlerimizi  alıp  uçuşu  gerçekleştirdik. Havaalanına  inince  göz taraması  yapılıyordu. 60 kişlik  sıraya  girip bir  saat bekledik .  Bize  sıra  gelince  yeşil pasaportlu olduğumuz için bizim  aslında  bunun  dışında olduğumuz  söylendi. Turumuzun  bilgilendirmesi olsaydı bunu  biliyor  olacaktık.  Sabah  bizi  tur rehberi  karşıladı. Zaten  turda sadece  biz  varmışız,  panoramik  şehir  turunu  bir saatte  bize  yaptırdı.  Taksinin  içinden  şu  şudur, şu  şöyledir  diye  hiç  bir  yerde durmadan  otele getirdi.  Sonra da  asıl panoramik turun  araç  durmadan  yapıldığını  söyledi.  Tabi ilk turumuz ya inandık  bizde.  Oteli  daha  sonra  anlatırım . Bu  facia  oteli anlatmaya  sayfalar  yetmez.  Asıl  son  gün  rehberin yaptığı terbiyesizlikten  bahsetmem lazım.  Son  gün  bizi  havaalanına  götürecek  taksi  saat 17.00  de  gelecek  dedi.  Biz  gün  boyu  gezip  otele   ne  yazık ki  saat 17.15  de   ulaştık.  Geldiğimizde  taksinin  gelip  gittiğini  öğrendik.  Kendimizin  gideceği  bir  yer değil  çünkü  Dubai  içinde ki  Havaalanı  değil. Şehre uzak  olan Sharjah   havaalanı..Tekrar  rehberi  arayıp  ne  yapacağımızı  sorduk.  Bize  yardım edebilirdi  ama  geç  kaldığımızdan  şansımızı  kaçırdığımızı  başımızın  çaresine  bakacağımız  anlamında bir şeyler  söyledi.  Otel  zaten öyle  kötü ki ,  resepsiyonda ki  adam  taksi  bile  çağırmadı.  Rehberin  bunları  bildiği halde  böyle  bir  bölge de  bizi  bu durumda  bırakması  bu  tur  hakkında  size de  bilgi  vermiştir umarım. Sonra  caddeye  çıkıp taksi aramamızı mı anlatsam, heryerden  taksi  geçtiği halde bizi  almamasını mı anlatsam,  az  zamanımızın  kalıp  bu  uzak  havaalanına nasıl  gideceğimiz  telaşına düşüşümüzü mü  anlatsam bilemiyorum.  Duran  taksiler  çünkü bu uzak  havaalanına  götürmekte istemiyorlardı.  Son anda bulduğumuz  bir  taksiye  yalvar  yakar  son  anda  uçağa  ulaştık.
                        Neyse  gelelim  bu  kötü  şeylerden  sonra  güzel  gezimizin  detaylarına. Biz  Dubai'ye  Airarabia  ile  uçtuk.  Oldukça  rahat  bir  uçaktı  ama  giderken  çok  fazla  sarsıldık.  Gece  uçuşu  olmasıa  rağmen  hiç  uyuyamadım. Dönüşte  aynı  uçakla da  hiç bir  zaman  sarsıntı  yaşamadan  çok  rahat geldik. İnince  çok uzun  kuyruklar  vardı  ama  görevli  çocuğu olanları  ayrı  bir  yere  alınca  rahatladık.  
                     Rehberimizin  anlattığı  bilgileri  paylaşacağım  bende.  Dubai de  halkın  yüzde  ellisi  hintli.  Zaten halkın  yüzde 17 si  arap. Yollarda  bol  miktarda  buraya çalışmaya  gelen  hintli  göçmenleri  görüyorsunuz.  Araplar  eşleri  ile  birlikte  son  model  arabalarla  devamlı  alışveriş yerlerinde .  Dubai'ye   alışveriş  için  çok  sayıda  Türk de  geliyor   ama  bence  pahalı  bir  şehir  Dubai.  Zaten dünyanın  20.  pahalı  kentiymiş.


Dubai  bol bol  alışveriş  merkezi  ,  yüksek  binalar  demek.  Gidip  buralarda  geziyorsunuz.  İstanbul'da da  güzel  AVM ler  varken  buraya  gelip  daha fazla  para  ödeyip  alışveriş  yapmak  akıllıca  değil.  Ama gezerken  gördüklerinizi  almadan  da  yapamıyorsunuz.  



Dubai'nin  en  büyük  alışveriş merkezlerinden  biri  Dubai Mall.  Gerçekten de  biz  sabah  10  da  girip  gece  onda  çıktık.  Gece  saat  sekizde  büyük  havuzlarda  ışıklı  gösteriler  var.  



Bu  Mall  içinde  büyük  bir  akvaryum  var.  Çocuğuuzla  keyifle  gezebileceğiniz  bir  yer.  Girişler  İstanbul'dakine  göre  daha  pahalı  galiba. 



Büyük  bir  alışveriş merkezinde  ne  ararsanız  var.  Çocukları da  unutmamışlar.  


Biz   buraya  yada  diğer  yerlere  gidip  gelirken  genelde  metroyu  kullandık.  Her yere  ayrı bilet  alıyorsunuz.  Çocuk  içinde  bilet alınıyor.  90  cm den  küçük  çocuklara  bilet  yok.  Çocukla  geçmeye  kalkışmayın  hemen  yakalıyorlar.  Çıkışa  kadar  bilet  saklanmalı.  



Dubai  Marina  asıl  görülmesi  yerlerden  biri.  Gökdelenlerin  önünde  uçsuz  bucaksız  deniz.  En sevdiğim  yer   bu  deniz  bölgesi  oldu.  Her  yer  bina.  Ağaç yok,  yeşillik  yok,  aslında  şehrin  bir  ruhu  yok.  Deniz  çok  güzel.  Biz  şubatın  başında  gittik  ama  denize  girenler vardı.  Kum çok  güzel,  deniz  kabuğu  topladım dolu..


Gece  ışıl  ışıl  her  yer..



Duraklar  işte  böyle.  Klimalı,  sıcakta  içine  gir  otur :)




Alışveriş  merkezlerinin  kapısında  bulunan  önemli  uyarılar :)




İkinci   büyük  alışveriş  merkezi  Emirates of the mall..  İçinde   Kar  kış  görmeyen  araplara  kayak  merkezi  var.  Montlar,  eldivenler de  kiralayıp  içeriye  girip  kartopu  oynuyorsunuz,  kayak  kayıyorsunuz..















23 yorum:

  1. Biz de şimdiye kadar gezilerimizi hep kendimiz planladık.Nedense turla istediğimiz gibi gezemeyecekmişiz gibi geliyor.Ama güvenlik açısından sıkıntılı ülkelerde belki düşünülebilir.Ama şimdi sizin yaşadıklarınızı okuyunca da böyle devam edelim diyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Dubaiyi bende merak ediyorum, bir firsat yaratipta gidemedik :) Iyiki Ani tur ile payalsimlarinizi anlattin, yoksa bend etur belkide daha kolay olabilir diye dusunebilirdim. Fakat genelde turlardan memnun kalmayan arkadaslarim cok oldu, demekki ani turda bu gruba girmis oldu. bilgilendirmen icin cok tesekkurler
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Blogunuzu çok beğendim ve sizi takibe aldım.
    Sevgiler,
    Bende bloguma beklerim http://hayatimakyajla.blogspot.com/
    İlk Hediye çekilişime beklerim :)

    YanıtlaSil
  4. Turunuz kötü başlamış ama güzel bitmiş. Bende Dubai'yi görmeyi çok istiyorum. Giden arkadaşlar çok beğeniyor. İnşallah bir gün diyeyim:)

    YanıtlaSil
  5. Ders gibi bir gezi olmuş. Turlardan nefret etmemin bir sebebi daha. Bence durumdan Seyahat Acentaları Birliğini de haberdar edin.

    YanıtlaSil
  6. Heryer binalarla kaplı görünüyor. Sevemedim bir türlü yüksek binaları. Duraklar çok hoşuma gitti yalnız :) Kötü bir deneyim olmuş ama neyse ki şehrin keyfini çıkarabilmişsiniz.

    YanıtlaSil
  7. Turlar genellikle sinir ediyorlar ama sayelerinde biryerler görüyoruz yinede. Dubai'yi meraak ediyordum. Anladığım kadarıyla çok görülmesi gereken bir yer değilmiş. Fotoğrafların çok güzel :)

    YanıtlaSil
  8. İyi ki yazmışsın bu yazıyı hocam, biz de yakın zamanda bir yurt dışı turu düşünüyoruz ve Anı Tur'u kara listeme aldım bile. Neşeli Tur var, onun fiyatları aşırı uygun geldi, otel ve uçak masrafları bile normalden çok uygun oluyır 2 kişi gidiş dönüş 7 gece 1.800 TL, sence nasıl? Yani tur adı altında uyguna getirip kendimiz de gezebiliriz diye düşünüyorum. Senin düşüncelerin çok önemli benim için, sonuçta sürekli yurt dışına çıkıyorsunuz.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. B u turu hiç duymadım ama fiyat düşünce de otelden fazla beklentin olmasın
      bence. ya şehir merkezine çok uzak oluyor ya da odaları
      kötü. bence uçak ve oteli ucuza getirip kendince gezmek. ben daha önce pronto ve ets
      ile gittim. onlara göre değerlendirdim. verdiğin fiyat 7 gece için çok iyi. bizim gittiğimiz zaman
      ne yazık ki herkese tatil olduğu zaman oluyor ve fiyatlar ikiye katlanıyor.

      Sil
    2. Anladim, çok teşekkür ediyorum :) degerlendirmelerini harfiyen uygulayacağım.. Bu arada böyle bir meslektasim olduğu için ve seni tanidigim icin çok mutluyum. Kendini her konuda gelistiriyorsun.. hem çok iyi bir anne, hem lezzetli tarifler yapan bir aşçı, hem dünya nın en güzel mesleğine sahip bir insan, hem de cocukluk hayalim olan dünya turunu her firsatta farklı ulkeler gezerek yaşaman, hem de kitap ve film gibi kültürel anlamda da kendini hep geliştiriyor olman cok hoşuma gidiyor. . :) idolumsun hocam. . :) bem daha 9un 2sindeyim.. 3ün 1ine düşünce belki benim de yeşil pasaportum olur ve hayallerimi senin gibi doyasıya yaşarım. . ;)

      Sil
    3. canım ya , çok teşekkür ederim. ne güzel şeyler demişsin. zaman gerçekten
      çok çabuk geçiyor ve bu ben miyim diyorum..daha dün gibi ben de yeni
      başlamıştım iş hayatına. bunca yılın birikimi belki :)

      Sil
  9. Anı Tur ile 8-10 senen evvel , kendimiz gezdik bir de rehberle gezelim şu Ege'yi diyerek EGE -AKDENİZ turu için anlaştık , 7 gece 8 gündü sanırım , her saniyesinden nefret ettiğimi hatırlıyorum , kesinlikle sorumsuzluk misali iş yapıyorlar .Biz ülke içinde ne kadar sıkıntı çektik , sizi düşünemiyorum bile .Geçmiş olsun , ama insan böyle böyle tecrübe sahibi oluyor ne yazık ki...

    YanıtlaSil
  10. Kapidaki uyarilara bak ya :S .........

    YanıtlaSil
  11. Ani tur bizi Misirda oyle sikintiya soktuki nerdeyse mahkemelik oluyorduk turizm bakanligina dahi sikayet ettim ama sonuc cikmadi.Birde yesil pasaport olunca goz taramasina gitmeyip direk disari cikabiliyormuyuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yeşil pasaportta göz muayenesi yok. biz boşuna sırada bekledik. turdan
      hiç yardım görmedik..

      Sil
  12. Ben Ani Turun burdaki genel muduru olarak sizlere asil gercekleri anlatayim 6 yildir Dubaide yasiyorum ve yilda 100.000 Turist getiren bir acenteyiz.
    Hanimefendin ilk once yanlisi 1 * otel secmesi Dubaiye cok abastiliyor Turkiyeden neymis efendim 2 * oteli Turkiyedeki 5 * otele denkmis diyorlar yok oyle birsey alacaksaniz en azi 3 * otel secmenizi tavsiye ederim. 3 * ve ustunde gelen kisiler asla hotelden sikayet etmezler. Ama 1 * otel tabikide cok ucuz oldugu icin ucuz etin yahnisi hesabina geliyor.Rehberede gelirsek alanda karsiladikdan sonra bu geldikleriniz grup olmadigi icin aslinda munferit rezervaysondur 20 kisinin alti grup veya tur degildir bu mantigi silin lutfen. 3 kisiye biz burda Turkce karsilama ve Dubaiyi panoromik olarak her yerini gosteriyoruz. Onun disinda donus transferinizden sikayet etmissiniz. Size 1 gun oncesinden bilgilendirme pusulasi ve arama yaparak saat 17.00 de alinacaginizi soyluyoruz cunku grup transfer bu ozel arac degilki sizi 30 dakika beklesin. sizden sonra baska yolcularda alinacagi icin bizden ziyade sizlerin saate uymasi lazim. Eger size saat 17.00 denilmisse 10-15 dakika oncesinde otelinizde hazir olarak beklemeniz lazim.Burdada sizi hatali buluyorum malesef. Neden tum dunyadaki Turistler alandan otele birakiliyor ve donusu gerceklesiyor ama Turk yolcular surekli olarak sikayet ariyor kotu nokta ariyor 10 yillik Turizmci olarak anlamiyorum. Yanlis otel terchinizden dolayi herseyden memnuniyetsizlik oluyor o yuzden otel secimini dikkat. Saygilar

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar Herkese Ben Salih Ani Turun Dubai Muduruyum. Yorumlarinizi okudum ama asil gercekleri ve neden memnun oldugunuz aciklamak isterim sizlere.
    Oncelikle bizim burdaki sirketimiz yilda 100 Bin Turist getirmektedir. Turkiye pazarinin disinda bir cok farkli ulkelerle calismaktayiz. Simdi sizin neden begenmediginizi ve sorun ne oldugunu anlatayim.
    Oncelikle otel seciminiz cok kotu 1 * otelde konaklayan kisiler neden toplam sikayetlerin %90 nina kapsadi bu sezon. Eger Dubaiye gelicekseniz 3 * ve altina kesinlikle gelmeyin derim 100 Euro fazla verin ama 3 * altinda kalmayin. Turkiyede soyle bir izlenim var.Dubainin 2 * oteli Turkiyenin 5 * gibiymis diyorlar yok boyle birsey Turkiye Afrika degilki Dubya Turizmde ilk 10 da olan bir ulke. En fazla oynasa oynasa kalitedne dolayi 1 * oynar. O yuzden 3 * alsaniz 4 * konforunu gorebilirsiniz ama 5 * beklentiniz asla olmasin yoksa tatiliniz en basindan kotu baslar ve herseyi negatif gorursunuz.
    Atalarimizin dedigi gibi ucuz etin yahnisi belli olur lafi burdada gecerlidir yatmadan yatmaya deseniz bile 1 * otelde kalirsaniz sorun yasarsiniz.Bunu kesinlikle unutmayalim.
    Diger bir konu siz Turla veya Grupla gelmediniz sadece 3 kisi geldiniz ve Turkce rehber karsiladi sizi ve Sehir Turunu yapti bu hizmeti Dunyada alan baska bir millet yokdur arkadaslar. Tum herkesin aldigi hizmet alandan alinir ingilizce bilen biri tarafindan ve oteline birakilir sonra tur satisi isterseniz yapilir vesselam donuse kadar gormezsiniz kimseyi Gelen Almanda Rusda Ingilizde tum milletler bu sekildedir.
    Ama biz sizler icin Turkiyeden rehber getirdik karsiladik sehri Panoromide olsa basindan sonuna kadar gosterdik.Istediginiz sorular burdaki rehbere sordunuz gidilmesi gereken yerleri soyledi. Ne zaman ararsaniz da acip yonlendirme yapmak bizim gorevimiz.
    Simdi gelelim son noktaya son sikayetiniz transfer meselesi. Siz ozel arac transferi almadiniz ki 30 dk sizi beklesin arac sizin transferiniz grup transferi size 1 gun onceden saat kacta alinacagizla ilgili mektup gonderiliyor bilgilendirme yapiliyor saat 17.00 de alinacaksiniz diye hem yazili hemde sozlu bildirilmis. Burda sorun yok ama siz 15 dakika gec geliyorsunuz. Tabiki arac sizi beklemez eger 17.00 denmisse sizin en azindan 10 dakika oncesinden otelinizin lobbysinde beklemeniz lazim cunku sizden sonrada diger misafire 17.15 alinma saati verildi siz gec kaldiginiz icin diger zamaninda gelen kisinin hakkini yiyemeyiz. Burda ben tamamen sizi haksiz buluyorum kusura bakmayin ama. Tren 17.00 de gidicekse ben 15 dk gec kalicak beni bekleyin diyormusunuz Turkiyede kesinlikle hayir o yuzden verilen saate uymaniz lazimdi.
    son konu yesil pasoportlular vize gerekmiyor bu sebepden dolayida Goz scani icin beklemenize gerek yokdu direk pasoport kontrolune gecip muhur vuruldukdan sonra bagajlari almaya cikmaniz lazimdi bu bilgilendirmeyi istanbulun yapmasi lazimdi o yuzden bilemiyorum.
    Saygilarimla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cevabınız için teşekkürler..yazımı tekrar okuyun, otel hakkında fazla birşey yazmadım.
      hatta oteldeki son gün bizi arayan olmadı, biz rehberin peşine düştük..

      Sil
  14. Merhabalar sizin icin gercekten kotu bir deneyim olmus.Agustos ayinda bizde ani tur ile İtalya'ya gittik.Ama cok sukur bir sikinti yasamadik.Genel anlamda memnun kaldik.15 tatilde Dubai turu dusunuyoruz.Ani tura da bakmistim.Aslinda en uygun fiyat ani turda buldum.Otel 3* ya da 4* li baktigim turda ve tur fiyati 300€ extralar haric.Ama
    yazdiklarinizi dikkate alacagim...

    YanıtlaSil
  15. oraya da bir çok yer gibi turla gitmeye gerek yokmuş bence. güzel bir otel bulup ve uygun fiyatta
    uçak sonrasında istediğiniz gibi gezebilirsiniz. turla bağlantımız bizim ilk iki saatte oldu. sonrasında
    ne rehberi gördük ne de turla gezdik. zaten diğer günler tek başına geziyorsunuz.

    YanıtlaSil
  16. Yerel Turizm

    www.yerelturizm.com olarak amacımız Yerel

    Turizm
    ' in tanıtımının kolayca yapılabilmesidir. Sitemize üye olarak deneyimlerinizi paylaşabilir, Gezilecek Yerler hakkında bilgi verebilirsiniz. Tatil

    Yerleri
    , Otel, tatil köyü vb. konaklama önerileri yapabilirsiniz. Cafe, Restoran vb,

    Eğlence Mekanları
    önerebilir, Gezi ve Turlar ile ilgili organizasyonlarınızı duyurabilirsiniz.

    Şehrinizdeki Özel Günler hakkında bilgi vererek, Yöresel Ürünler' in tanıtımı yapabilirsiniz. Tatil planlarınızı önerilere göre belirleyebilirsiniz. Yörenize ait Yemek Tarifleri hakkında bilgi paylaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  17. Ben turla gitmedim. Orada bir evde kaldım Marina tarafında. Her tarafını gayet rahat gezdim.

    YanıtlaSil
  18. Selamlar, Anı Tur ile Türkiye'de yaptığım yolculuklardan çok memnun kaldım. Umarım Avrupa seyahatlerimde sorun yaşamam. Sevgiler herkese..

    YanıtlaSil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...