11 Haziran 2021 Cuma

Cuma Bitiyor

                       Cuma akşamı oldu bile. Bugüne yazı yazamayacağım dedim kendime çünkü öyle yoruldum ki. Diğer taraftan evde yarattığım gerginlikler yüzünden huzurumuzda yok. Bir ergenle yaşamak benim için kriz sebebi. Kontrol manyaklığım küçükken işe yarıyordu Pelin üzerinde ama artık o 17 yaşında ve devamlı isyan halinde. Diğer anneler şöyle böyle, hiç bir şeyi sorun etmiyorlar, telefonla izin istediklerinde uzatmıyorlar, her yere gönderiyorlar, herkes birbirinde kalabiliyor vs. vs. 

Her zaman bunu dinliyorum. Şikayet edilen türde bir anneyim ve sık eleyip sık dokuduğumdan evde arıza yaratan benim. Zaten evliliklerde eşler birbirinin zıttıdır; genelde kadınlar ayrıntılara takılır erkekler daha çok aman boşverci olur. Benim gibi pimpirik olursanız eşinizin vurdumduymazlığı karşısında sinir krizleri geçirip hayatı herkese zindan edersiniz. Evde ki huzur kadının ruh haliyle doğru orantılı.

                         Bu hafta boyunca gençlik problemleri yaşadıkça esip gürledim. Eskiden olsa bu hallerim her ikisinde tesir ederdi artık aldırmadıklarını görüyorum. Bu durum beni daha da sinirlendiriyor ve olan bana oluyor. Geçmeyen mide ve baş ağrılarım artık benimle.

                       Yine de hayata tutunma çabaları içindeyim, bu daha çok doğa da olmak, sevdiğim işleri yapmak ve kitap okumakla gerçekleşiyor.


Mesela köyde gezip hayvanlarla konuştum bir gün. Valla dinliyorlar insanı..


Okulumuzun bahçesinden gökyüzü..


Güzel günler olunca bahçede daha çok zaman geçirdik.


Sınıf kapımızın önüne masayı koyup yemeklerimizi burada yedik.


Okul bahçemizde ki marulları toplayıp salata yaptık.



                         Okulun yan tarafında bulunan bahçeye giderek kiraz topladık.



Sonra el birliğiyle kek pişirip kirazlı pasta yaptık. Açık havada yedik afiyetle..


Bahçemin yaseminleri en çılgın zamanlarını yaşıyor şu sıralar..



                                     Ne yazık ki Marmara Denizinin son durumu bizde de böyle..


Bu hafta iki kitap okudum..



                           Arkadaşlarla bahçede mini bir bahar partisi verdik. Ne zamandır buluşamıyorduk, havanın güzel olmasıyla artık bahçelerde oturmaya sözleştik. 




Bir hafta da böylece geçip gitti işte. Haziranın ortasına geldik yavaş yavaş havalarda ısınıyor. Özlediğimiz sıcak havalar yakın. Bakalım hastalık yaygınlaşmadan yazı geçirecek miyiz? Bu hafta yağışlı olmayınca doğada daha çok zaman geçirdim. Benim için hep iyileştirici güç olmuştur doğa. Umarım haftaya da çok fazla kalırım .
Hafta sonumuz mutlu ve huzurlu geçsin!




8 yorum:

  1. Doğa ile içiçe yaşamak ne kadar rahatlatıcı.
    Ergenlikle boğuşmak anneliğin en zor dönemlerinden. Ben bir dönem her dediğini olumlu karşılamış, izin sınırlarını kaldırmıştım.Ona bile sinirlendi benimki''Herkesin annesi kızıp,izin vermiyor sen herşeye evet diyorsun'' diye. Yaranılmıyor ergenlere:) Neyseki geçici.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa gerçekten öyle mi!
      Ergenlik dönemiyle benim menapoz bir araya gelince bir facia
      yaşanıyor . belki de bizde böyle bu. bizde ergen olduk zamanında diye
      başlayan cümleler kuruyorum artık :)

      Sil
  2. Ben artık ne haliniz varsa görün moduna geçtim. Ne ders çalış diyorum (üniversite sınavına girecek, deneme sınavında toplam 10 net en fazla), ne odayı topla diyorum (geçende on beş bardak biriktirdi masasının başında). Konuşmalarımın dinlenmemesi deli ediyor. Bir de ne zaman kızsam ayın muayyen günlerine bağlıyorlar, sanki ben sokaktan geçene çemkiriyorum o zamanlarda, bunlar çok masum sinir bana mahsus.

    Neyse.

    Doğa güzel. Yaseminlerin kokusu ruha iyi geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Handan anlarsan sen anlarsın beni. hele sende iki tane. her gün
      tartışacak konu buluyoruz. okulları ilk kez bu hafta başı açıldı. hem özel okul para veriyoruz bir de. iki gün gitmiş sonra sporum var diye gitmemiş ben okuldayken
      evde yatıyor. ben de gitti sanıyorum. sonra da niye kızıyorum.
      yani bana gitmeyeceğini söylemek de yok.

      Sil
  3. Gün içinde arkadaşlarıyla gezip tozabilirler elbette. Birbirinde yatıya kalmalı arkadaşlıkları ben de onaylamıyorum. Özellikle bu çağda ve de pandemi şartlarında. Kendinizi üzmeyin, doğru olanı yapıyorsunuz.
    Öğrencileriniz çok şanslı bu arada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gün içinde ben de belli saatlere izin veriyorum ama görseniz o kapanmalarda
      bile arkadaşları gruplar halinde birbirinde kalıyorlardı. biz bir çok
      şeye dikkat ediyoruz, millette ki nasıl bir anlayış.

      Sil
  4. Sen altından kalkarsın, çoğu gitti azı kaldı bence :) Güç dilerim. Ben bunun 7 yaş versiyonuyla daha bocalıyorum..
    Ayrıca pastalarda da çok fena gözüm var, onu da belirteyim :))

    YanıtlaSil
  5. Sahil fotoları miniklerin sofrası yaseminler öyle güzel ki, zor olan büyüdükçe çocuklarımızla nasıl anlaşıp ilerleyeceğimiz biz 14 üz ama yakın 17 ler 18 ler, şimdiden endişeleniyorum gerçekten küçükken ne kolaydı..

    YanıtlaSil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...