8 Mayıs 2020 Cuma

Yine Yeniden Cuma


                  Salgın günlerinin kaçıncı cuması bu, değil mi?  Zaman geçiyor yaşayanlar için. Hastalıktan bir bakıyorsunuz 90 yaşında ki kurtulmuş öte yandan 30 yaşlarında ki ölmüş. Bu nasıl bir şey anlam veremiyorsunuz. Önümüzde ki yıl da bu hastalık devam edecekmiş, ne olacağını kimse bilmiyor. Henüz sağlıklıyken güzellikleri görmeye ve paylaşmaya devam o zaman.
Bahar bahçeme olanca neşvesiyle geldi. Bu sene elimde tam olarak üzerinde olunca çiçekler daha bir güzel açtı. Yaprakları çoğalmaya başladı dalların. 



            Mor salkımlarım iyice coştu.Bir duvar boyu dizi dizi dizilip bana tüm gün bakıyorlar sanki. Havalar çok sıcak değil daha, uzun süre bahçede oturabiliyorum bu yüzden. Bu mor salkımdan hem sirke hem de şerbet yapıyorlarmış. Ben biraz toplayıp anneme verdim, o sirke yapacak. İlk kez deneyeceğiz. Ben ayrıca mor salkım çiçeklerini dondurup buz küpleri yaptım.



Limon ağacımın üzerinde limonlar kalsın istediğimden çoğunu toplamadım. Komşulara dert oldu gerçi, niye toplamıyorsun diye
soruyorlar hep. Ama görüntü çok güzel,değil mi?


Bahçede kızımla kabakları boyamaya başladık. Boyama ve çizme işleri mandala öyle zevkli ki. Denemeyenler varsa başlasın bence. İlk olarak kırtasiyeden akrilik boyalar alın. Çizim yapmak için ben Posca kalemlerini kullanıyorum.


        İki tanesi bitti. En son verniklemek gerekiyor hem daha dayanıklı olup uzun süre kalıyor.


          Çiçekçiye gidip bir kaç sardunya ve yıldız çiçeği aldım. Saksılara ekip bahçenin bir çok köşesine yerleştirdim


            Annem 68 yaşında olduğundan babamla dışarı çıkmıyorlar neredeyse iki aydır. İhtiyaçlarını kardeşimle karşılıyoruz,kapıda ayak üstü kouşuyoruz, biraz hasret gideriyoruz. Kayınvalidemle de aynı şekilde. Annem fotoğraflar gönderiyor devamlı; çiçeklerini,balkonunu, pencere önünü. Anneannemde çiçek, bitki hastasıydı,genler geçmiş demek. 



          Ekmek almaya giderken birinin bahçesinde gördüm bu saksıyı.Sahibine bana satar mısınız dedim. Ama satılık olmadığını, hediye edebileceğini söyleyip hemen bana verdi. Bahçem de yerini aldı bile


             Arka bahçeyi güzelce belleyip temizlemiştik ama geçen günlerde bodrumda kanalizasyon borusunun patladığını gördük ve ustaları çağırdık. Tüm borular değişti ve bahçe çok fena oldu. Büyük sardunyalarım vardı onları da hep kırmışlar. Bu hafta sonuna dolu iş çıktı yine.


Bazı taşlarımı tek renk boyadım böyle. Sonra saksı diplerine konuldu. 


           Çarşıya giderken sahilden geçtim. Parklar bomboş yasak olduğundan Etraf sessiz ve tertemiz.


Bahçeler en güzel zamanını yaşıyor..


                     Gün boyu tutulan oruçlar açılınca iftardan sonra en güzeli bir Türk kahvesi. En son kalan Rus çikolatam Alenka da bitti. İçim buruk oldu son lokma çikolatayı da elimde tutarken. Moskova seyahatimiz sonrası bu pandemi başlamıştı çünkü. Bakalım  bir daha ne zaman yolculuklar olur.










22 yorum:

  1. çok güzel bir bahçeniz var, bende anneme sardunya yıldız çiçeği aldım ektik bahçeye. Hediye edilen saksıda güzelmiş. İyi günlerde kalın. Susakları dekopage de yapabilirsiniz oda güzel duruyor. iyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahçeyle öyle çok uğraşıyorum ki hakediyorum biraz da :) insanın
      evinin bahçeli olması büyük bir nimet, hele böle bir
      zamanda. hiç birşeye ihtiyaç kalmyor, dünyanız bu oluyor ve güzel de
      oluyor. susaklara evet dekopajda güzel olur denemeliyim ,
      fikir için çok teşekkürler...

      Sil
  2. Bahçeli evin hasretini çekiyorum ama sadece bana ait olacak, gönlüme gör ekip biçeceğim, dikeceğim, limonlar ne muhteşem görünüyor, o saksıyı bende çok beğendim ne güzel bir insanmış sahibi bravo, çikolata kabına bayıldım birde, evet ya seneye de riskli salgın hastalıklar iki yıl sürebiliyormuş, bakalım neler yaşayıp göreceğiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim ev 2 katlı ve bahçeli. Altta oturanlar İstanbullu ve yılda 2-3 kez
      geliyorlar. şansımıza böyle olunca kimse yok gibi. yoksa sorun
      olurdu kesin. Tüm bahçeyi istediğimiz gibi kullanıyoruz şükürler olsun.
      mahallemiz de güzel, evler hep bahçeli.

      Sil
  3. içimiz açıldı bendenizi görünce sanırsam yanlış hatırlamıyorsam geçen cuma da bahçeyi paylaşmıştın . Çok güzel bahçeniz var değerini bilin :))
    Limonlar heba olmasın koparın :))
    Herkesin evinin önünde organik portakal yok hani :)
    Ve kabaklar çok güzel olmuşlar sanat konuşunca estedik duygu beliriveriyor insanda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet her cuma haftalık bir değerlendirme yazısı gibi birşeyler
      yazıyorum, artık evde de olunca ev, bahçe arasnda paylaşımlar
      gidip geliyor . blogta 1 çay diye çıkıyor evet 2 tane mi var blogun,
      nedir bir bakayım

      Sil
  4. Bu arada blog listenizde hâlâ 1 çay olarak katılıyim :)

    YanıtlaSil
  5. Çok merak ettim apartman dairesi degil herhalde.mustakul mi eviniz? Nasıl huzur verdi fotograflar.rus çikolatada ki o tatlı çocuğa ne demeli.bende boyalarımı alıp biraz taş boyayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evimiz apartmanların arasında kalmış 2 katlı müstakil sayılır.alt komşum
      var ama sahibi istanbullu arada geliyor şansıma

      Sil
  6. Senin renkli taşların hep hoşuma gidiyor diyorum ya, bu sene salgın nedeniyle kentimizde taş boyama furyası başladı. Neredeyse her sokakta ufak bir alan bu taşlara ayrılıyor, boyayıp boyayıp bırakıyorsun diğer taşların yanına. Çok güzel bir görüntü.. Ben de yapacağım ama akrilik boya ve vernik bulmam lazım, internetten sipariş verebilirim aslında ama kırtasiyelerin açılmasını bekliyorum.. Bakalım yapabilecek miyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel etkinlikmiş. ben yıllardır sınıfta da yapıyorum
      çocuklarla. çok dinlendirici ve zevkli. ayrıca kozalak ve saksıda
      boyuyoruz. onlarda güzel duruyor bahçede.

      Sil
  7. bahçe konusunda bizimde hamlelerimiz başladı. çok heyecanlanıyorum. umarım yakında bende bahçemden fotoğraf paylaşabilirim. :)
    kuzenim boyamıştı bana kabağı. çok keyifle kullanıyorum. sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizinde var mı bahçeniz? apartmanın bahçesini mi düzenleyeceksiniz?
      merakla bekliyorum

      Sil
  8. Rusların ilüstrasyonlu çikolata ambalajlarını bozup da açmaya kıyamıyor insan. Ben de Moskova’dan bir dolu her türlüsünden çikolata getirmiştim ve paket kağıtlarını epey zaman saklamıştım. Bu arada resimdeki çikolatanın adı Alyonka. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alenka diye okunmuyor mu, demek Alyonka. her yer de dükkanları vardı. 1940
      lardan kalma bir çikolataymış diye biliyorum..

      Sil
  9. Dün uzun bir yorum yazmıştım... Gitmemiş sanırım... Yeni bir antivirüs programı kurdum, yorum ayarlarım ve blogger profilimle yorum yollama seçeneğim yok oldu... tek tek ID ve URL yazarak yollamaya çalışıyorum. Umarım bu kez olur... Ahhhh asıl diyeceklerim yerine ne çok şey yazdım... :) Ne güzel bahçe, ne güzel morsalkımlar, ne güzel susaklar, ne güzel saksı... renkler, fotoğraflar ne güzel... İçim açıldı yine... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, birbirimize motive oluyoruz ya şu
      fani dünya da daha ne olsun :)

      Sil
  10. Maşallah ne güzel coşmuş bu çiçekleriniz maşlallah maşallah :)

    YanıtlaSil
  11. Kabaklar şahane olmuş.
    Aynı şekillerdeki taşlarımı ben de benzer renklerle boyadım. Üzerine üçerli, dörderli gezdiğimiz şehirleri, ülkeleri yazdım. Orta sehpanın üzerinde duruyorlar, o şehirlere bakıp bakıp iç çekiyorum:)

    YanıtlaSil
  12. Değil mi, hiç tanımadığı biri geliyor ve istiyor. kadın
    hemen verdi bana, nasıl sevindim..

    YanıtlaSil

Nisan Cuması

                        '' Dün bildik bir rüzgar esiyordu. Daha önce karşılaştığım bir rüzgar. Dışarıda mevsimsiz bir ilkbahar. Kara...