28 Nisan 2020 Salı

Nisan Ayı Okuma Listesi


         Bakıyorum da okuma hızıma, hafta da bir kitap gibi gözüküyor. Acelesi yok tabi. Bazı kitaplar hiç bitmesin isteniyor; yavaş yavaş okunup üzerinde uzun uzun düşünülüyor. Bazıları çok uzun oluyor, 4 yüz 5 yüz sayfa olanlar okuması uzun sürüyor tabi. 
Bakalım nisan ayında hangi kitapları okumuşum.
İlk kitap Diyarbakır'ı yemekleriyle, adetleriyle, azınlık halkıyla tanıtan Amida'nın Sofrası.


          Yazar Silva Özyerli kendi ailesi üzerinden Diyarbakır yaşam kesiti sunmuş bize. Öyle çok seviyorum ki böyle kitapları, sanki o yıllara dönüp o mahallede o şehirde yaşamış , o havayı solumuş, o zorluklara katlanmış kadar oluyorum sanki. Bir de yanında neredeyse kaybolmuş yemek tarifleri olunca...


       Arkadaşımın hediye ettiği Fatma Barbarosoğlu kitaplarından biri de İki Kişilİk Rüyalar. Yazar kitapta günlük yaşam döngüsünde kadının yerini anne, eş, kardeş rollerinde sorgularken çağın ritmine ayak uydurma sürecinde çoklu görevler üstlenerek değerlere yabancılaşmasına da dikkat çekiyor.


       Diğer okuduğum kitap Uzakların Saldırısı. Furkan Çalışkan yazılarını  dergiden de takip ediyorum, sevdiğim bir yazar. Ayrıca güzel şiirler yazan bir şair. Bu düz yazı kitabı şiirlerini oluşturan günlük tuttuğu notlar, Meksika'dan Bosna'ya uzanan dip notlardan oluşmuş bir kitap.


             Diğer kitabım Peter Wild Ketebe Kitaptan çıkan Akira Kurosava'nın yaşamının ve filmlerinin anlatıldığı kitap. Kurosava sevdiğim yönetmenlerden. Bir çok filmini seyretmiştim zaten, kitapta her filmin arka sahnesi de anlatıldığından oldukça yararlı bir okuma oldu.



                 Vee gelelim en sevdiğim yazar Benhard'a. Daha önce okumadığım bir kitabını aldım Ucuzayiyenler. Güzel bir çeviri sayesinde yeniden Thomas Bernhard okumak güzeldi. Oldukça kısa bir kitap, 2 günde bitmişti.


              Ve ayımızı yine Fatma Barbarosoğlu kitabı ile bitirdim. Yine çok güzel bir okuma oldu benim için.




































4 yorum:

  1. nasıl verimli bir ay olmuş. :)

    YanıtlaSil
  2. Nisan ayını dopdolu geçirmişsin. Ne güzel. Yazının başında söylediğin gibi insan bazı kitaplar hiç bitmesin istiyor. Keşke hafızamızın istenilen bir bölümünü silebilsekte bitirdiğimiz güzel kitapları tekrar tekrar o aynı duyguyla okuyabiksek... Okuduğun kitaplarıda yazarlarınıda ilk kez duydum maalesef. Güzel tavsiyelerin için teşekkürler. Emeğine sağlık. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
  3. Hepsi birbirinden özel kitaplar... :)

    YanıtlaSil

Nisan Cuması

                        '' Dün bildik bir rüzgar esiyordu. Daha önce karşılaştığım bir rüzgar. Dışarıda mevsimsiz bir ilkbahar. Kara...