13 Nisan 2020 Pazartesi

Hadi Yap !

                  Kendim yapıyorum belki sizin de ilginizi çeker diye hazırladım bu yazıyı. Şu günlerde herkesin tutturduğu bir yol var tabi ilgi ve alakasına göre. Meşguliyetlerimiz ve sorumluluklarımız farklı ama ortak bir şeyler yakalayabiliriz. Evden çalışma hayatınız olmayınca tam bir emeklilik provası yaşıyorum gibi geliyor.Emekli olunca daha çok gezerim, seyahat ederim hatta bazı şehirlerde haftalarca kalırım diye hayallerim vardı. Bunlarsız bir zaman dilimindeyim artık, stabil bir hayat sürüyorum ama inanın daha hiç sıkılmadım. Belki ev hayatını yıllardır çok özlediğimden, belki yıllardır erken kalkmanın sıkıntısını hep yaşadığımdan, bilmiyorum.
                Gelin şunlarla başlayalım..
             
          1. İstediğiniz Saatte kalkın:
                Çalışma hayatım boyunca çok erken saatlerde kalkmadım aslında. Saat 8 civarı kalkarım, hazırlanırım ve okula giderim. Yine de her uyanışımda hala uykum vardır. Hele kışsa mevsim o sıcacık yorgandan hiç çıkmak istemem. Hatta acaba bugün günlerden ne diye ayılmaya çalışır eğer hafta sonuysa öyle seviniyorum ki. Ve tabi sonra uykuya devam.
            Yaşlanınca zaten istesen de uyuyamıyorsun, erkenden kalkıyorsun yatakta boş boş dönüp duracağına.Kalkınca bir bakıyorsun önünde koskoca bir gün. İyisi mi elimizde bu fırsat var, yataklarımızdan çıkmayalım diyorum :)
         2. Çay Demle mutlaka kendine;
          Sabah kahvaltısıyla başlayan günün en güzel açılışı bergomatlı çay bence. Gün boyu çay içmem ama kahvaltı da olmazsa olmazım. Hatta kahvaltı bitince hiç masayı falan da toplamam, elime keyif çayımı da alır salona geçerim. Müziğimi açar dergi ya da kitap okurum. Galiba bu emekli olursam yaptığım ritüellerden biri olacak çünkü çok seviyorum.


                                       3.Kitap Oku;
                               Kitap okumadan geçen bir günüm yok gerçi ama şu zamanların en büyük arkadaşının kitaplar olduğunu rahatça söyleyebilirim. Herkesin seveceği bir kitap türü var, elinizde yoksa internetten sipariş verebilirsiniz. Ben eski okuduklarıma da dönmek istiyorum bu süreçte ama elimde okumadığım 4-5 kitap var şu sıralar.

                                      4.Bir Belgesel Seyret;
                                 Artık dizi izlemekten çok belgesel seyretmeyi çok seviyorum ve çekilmiş birbirinden güzel belgeseller var. Saçma dizilerle günü öldürmektense bunlara bir bakın derim.
              1. Aile Olmak Belgeseli
                                  2. Morgan Freeman ile İnancın Hikayesi
              3. Trt 2 de İzler ve Suretler
              4. Işığın Masalları
              5. Eartlings
              6. Baraka ve Samsara Belgeseli


                            5.Bir Hayal Kur;
               Hayaller insanı yaşatır, dinç tutar ve canlılık verir. Bir hayal tutalım en azından. İçimizde yeşertelim, bizi motive etsin, yaşam enerjimizi arttırsın. Ne olduğu da önemli; basit ve faydalı olsun hepimiz için. 
                      
                           6. Müzik dinle;
                 Ben bir çok şeyi gerçekleştirirken diliyorum. Yazarken, okurken, yemek pişirirken, bahçe de ya da balkonda. Radyo çok dinliyorum. Telefonuma RadioGarden  bir uygulama indirdim mesela. Tüm gün oradan dinliyorum. Dünya üzerinde çalan tüm radyolara online ulaşabiliyorsunuz.

                          7. Bir Şiir oku;
                    Her gün bir şiir okumayı huy edindim nedense. Bir anda bir yerlerden karşıma çıkıyor günün süprizi gibi. Geçen gün not ettiğim ve çok beğendiğim Ahmet Erhan şiirini paylaşmak istiyorum;         
                                                  Anne ben geldim, üstüm başım
                                                 Uzak yolların tozlarıyla perişan
                                                 Çoktan paralandı ördüğün kazak
                                                 Üzerinde yeşil nakışlar olan
                                                 Anne ben geldim, yoruldum artık
                                        Her yolağzında kendime rastlamaktan
                                        Hep acılı, sarhoş ve sarsak
                                                Şiirler çırpıştıran bir adam
                                        Kurumuş kuyunun suyu, incirin
                                               Sütü çoktan çekilmiş
                                               Bir zamanlar dünya sandığım bahçeyi
                                               Ayrık otları, dikenler bürümüş
                                               Kapıdaki çıngırak kararmış nemden
                                      Atnalı ve sarmısak duruyor ama 
                                              Oğlum, mektup yaz diyen 
                                              Sesin hâlâ kulaklarımda
                                              nne ben geldim, ağdaki balık 
                                             Bardaktaki su kadar umarsızım
                                             Dizlerin duruyor mu başımı koyacak?
                                             Anne ben geldim, oğlun, hayırsızın      

                               8.Çiçek ek, sula ve büyümesini izle;

                      Ben bu sıralar çok ektim.Zaten bahçede ki saksıları değiştirdim, topakları yeniledim, yeni fideler ektim. Dünyanın en güzel şeyi gibi geliyor çiçeklerle uğraşmayı seviyorum. En son 2 tl ye bu laleyi alıp bahçeye ektim.
   


                                  9. Bir şey Pişir;
             Şu sıralar bir şeyler pişirmeyen yoktur sanırım. Ama yine de çırpın, karıştırın ve yoğurun diyeceğim. Uğraşması, fırına atması ve sonucu beklemesi güzel bir süreç, tavsiye ederim. Tabi ki en güzeli de yemesi:)




                                10. Bir Dergiyi takip et;
                     Dergi okumayı da çok seviyorum. Ot, Kafa, Cins, Sabit Fikir sevdiğim dergiler. Sabahları kahvaltım bittikten sonra çayımı da alıp dergilerime gömülürüm. Bazı dergilerin geçmiş sayılarına yarı fiyatına ulaşabilirsiniz.



                          11. Örgü ör, nakış işle, resim yap;
                          Mutlaka bir hobiniz olsun. Neyi görmeyi seviyorsanız onu yapmaya çalışın bence.Örgü yastık, battaniyeleri çok seviyordum ben de ve denedim, öğrendim. Şimdi ev örgü dolu. Artık bu tür yapmak isterseniz izleyip öğrenebileceğiniz dolu videolar var.Bu yüzden ben
bilmiyorum demeyin.




                                    12. Bir hikaye , bir kıssa anlat;
     
               Her zaman küçük öyküleri, kıssaları sevmişimdir. Siz de bir çok kaynaktan ulaşabilirsiniz bunlara. Sonra da aile sofrasında, bir akşam çayını içerken ya da hep beraber vakit geçirirken bunu paylaşabilirsiniz. En güzel kıssalar Mevlana'nın Mesnevisinde benden söylemesi.

                                  13. Bir Dua Öğren;
                          Duanın gücüne inanırım, Yüce Allah her zaman kendisine duayla istekte bulunulmasını, sonra sabredilmesini, kabul etmeyeceği duanın olmayacağını söylemiştir. En güzel dualar Kuranı Kerim'dedir zaten. Benim de çok sevdiğim ve aklıma geldikçe yaptığım Hz. Süleyman'ın duası var,sizinle paylaşmak istiyorum;



                                          14. Gökyüzüne Bak ;
                                  Bunaldın mı, için mi sıkıldı, çok mu mutlusun ya da için içine sığmıyordur, şöyle derin bir nefes al ve başını kaldır. Gökyüzüne bak. Öyle iyi gelecektir ki. Herkesin bakabileceği bir deniz, göl, orman manzarası yoktur ama gök hep durur başımızın üzerinde. Hepimizindir..

                                          







                 



















7 yorum:

  1. örmek, okumak, pişirmek, ortak yaptığımız şeyler. bahçemiz yok ama balkondaki çiçeklerimle uğraşmak bana iyi geliyor. bunların dışında, günlük tutuyorum. digital ortamlar dışında bir deftere kalemle yazarak :)) sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Biraz önce Ahmet Erhan kitaplarına bakıp, sonra burada şiirini görmek ne hoş oldu :)

    YanıtlaSil
  3. çoğunu yapıyormuşum... yapmadığım bir kaç maddeyi de dikkate almam gerektiğini fark ettim... teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. cok keyifle okudum Buket,senin yazilarini okuyunca icime bir yumusaklik geliyor:)

    YanıtlaSil
  5. Benden de bir tavsiye; günlük tut. Yaz ne istersen.

    YanıtlaSil
  6. Selamlar blogunuzu takipteyim sizde blogumu takip edip son yazıma yorum yazarsanız çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
  7. Ne pozitif bir yazı olmuş.bende bugün belgesel izlemeye başladım.Hemen hemen yakın şeyler yapıyoruz bir tek nakis işi benim yapabildiğim bir sey degil ama denemeye değer.teşekkürler

    YanıtlaSil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...