3 Mart 2020 Salı

Şubat Ayı Okumaları


                    Şubat başlangıcında başladığım Gölgeler Çekildiğinde oldukça sürükleyici olduğundan kısa sürede bitti. Yazarı Cahide Birgül genç denecek yaşta vefat etmiş. 1998 yılında yazdığı ilk romanı Gölgeler Çekildiğinde oldukça etkileyici. Olay örgüsü güzel kurulmuş, derin insan tahlilleri olan, kahramanın gerilimi size ulaşır niteklikte bir roman.
Romanın ana karakteri Esin'in yalnızlığı çocukluğundan itibaren nasıl gelişmiş, onu toplumun içinde saygın bir meslekte olmasına rağmen nasıl yabancılaştırmış sayfa sayfa tanık oluyorsunuz ve Esin'e sinir oluyorsunuz.
 "Yıllar boyu, çok beğenilen bir eve sahip olan, ama orada bir türlü huzur bulamayan biri gibi ne yapacağımı bilemeyerek dolaştım annemin etrafında. Bir şeyler ekledim, bir şeyler çıkardım, olmadı. Başaramadım."


               İkinci okuduğum kitap Marc Levy'nin Dostlarım Aşklarım kitabı. Fransada geçen   romanda eşlerinden ayrılmış iki erkeğin çocuklarıyla beraber bir hayata başlamasını okuyoruz. İki erkek aynı evde iki çocukla yaşama başlıyor, yapar mıyız yapamayız mı derken birlikte sürdürüyorlar. Ama ilişki karı koca ilişkisine dönüyor zaman zaman. Birbirini kontrol etmeler, dışarı da uzun kalınca kızmalar, evde iş bölümünde zorlanmalar.
Nihayetinde orta yolu buluyorlar. Kolayca okunan, sizi yormayan bir roman.


Cahit Zarifoğlu'nun büyüklere masallar niteliğinde ki Çocuklarımızla Atlara Biniyorduk kitabını okudum. Doğadan, şükür halinden, insanlık hallerini hayvanlar üzerinden anlatan Zarifoğlu Küçük Prens tadında bir kitap yazmış.


                   Diğer kitap İhsan Süreyya Sırma'nın sizi dağlarda dolaştıran kitabı Dağların Sırrı'nı büyük bir zevkle okudum.  Rahmet Dağında Adem ile Havvayı, Cudi Dağında Nuh'u, Nemrut Dağını taht tutan Kral Nemrud'a karşı put kıran İbrahim'i, Sodom Dağı Kavminin üzerine taş yağan dağında Lut'u, Tur Dağında Musa'yı, Dağlar Dağı Taishan da Konfiçyüsü, Habibun Neccar Dağında şehit edilen Habibi anlatıyor usul usul.


                       Bir arkadaş hediyesi olan Turgenyev'in Klara Miriç kitabı bir çırpıda bitiverdi. 90 sayfayı rus yazarların içten dili sayesinde hemen okuyorsunuz zaten. Turgenyev'in en son romanıymış, aşk ve sevgiye dair ama insan ruhunu güzel betimleyen kitabı Klara Miriç.


Ve ayın son okuması Ali Emiri İzinde..



                   600 sayfa olmasına rağmen hızlıca okuduğum bu kitapta kıymetli kütüphaneci Ali Emiri ve ondan sonra geleneği sürdüren Mehmet Serhan Tayşi hakkında kapsamlı bilgi aldım. Ali Emiri  Kaşgarlı Mahmud’un Divan-ı Lugat-it Türk isimli muazzam eserini Türk kültür hayatına kazandıran kişi. Millet kutüphanesinin kurucusu. M.Serhan Tayşi 30 yıl Millet kütüphanesine hizmet etmiş araştırmacı yazar. Çok kıymetli insanlara rastlayınca yutarcasına hizmetlerini, hayatını okuyorum. Kitap boyunca çeşitli zamanlarda yaşamış insanların hayat kesitlerine şahit oldum.
































2 yorum:

  1. TURGENYEV Klara Milic benim de aklımda olanlardan

    YanıtlaSil
  2. maşallah nasıl verimli bir ay olmuş, ben çok mu oyalnıyorum acaba...
    sevgiler...

    YanıtlaSil

Diğer Ev

                                  Rachel Cusk adını nerede gördüm hatırlamıyorum ama ilk kez okumak üzere iki kitabını satın aldım. Diğer ...