17 Ocak 2020 Cuma

Tatil Cuması


Günler geldi geçti işte okulların ilk dönemi kapanıyor bile. Hiç anlamadım yine, neredeyse beş ay bitmek üzere okulların. İki haftalık tatile giriyoruz. Bu cuma tatil cuması. Cemil Meriç gibi hissediyorum şu sıralar,
''Çok zaman kaybettim. Çok zaman ve biraz da ümit. Yaşamak bu galiba. ''
Bu hafta boyunca neler yaptım biraz bakalım. 
Biraz mahalle dışına çıkınca bir evin bahçesinde gördüm onu. Güneye doğru sahil kesiminde çok görürüz ama bizim buralarda bu kadar büyümüşünü görmemiştim. Çok severim kendilerini. Hemen kendime anı yaptım fotoğrafını çekerek..


Okulda geçen hafta kar yağışına şahit olduk bir günlük olsa da .Çocuklar küçük olunca sınıftan çıkamıyoruz ama biz de pencereden seyrettik..


Bahçede oynayan çocuklar bize kardan adam yaptılar..


                  Bahçeme ektiğim kumkuat ağacım bir yaşında oldu ve bir kaç tane meyve verdi. Tadından çok renklerini seviyorum bu meyvenin. Reçeli de güzel olur diyorlar ama daha denemedik.


                    İki arkadaşımın doğum günü vardı bu hafta. Pastalar, hediyeler ve doğum günleri ne kadar güzel ayrıntılar bence. Hayatımızda bir renk oluyor böylece.


              Bizim mahallede ki büyük yıllanmış ağaçları çok kötü budadılar. Sadece gövdeleri kaldı. Niye böyle yaptıklarını anlamadım. Özellikle ıhlamur ağaçları vardı yaza doğru tüm mahalleyi kokuya boğan. İnsanlar artık penceresi önünde yeşil görmek istemiyor, hemen dallar kesiliyor. Bu ağaca rastladım sonra. Portakal ağacı.


                        Eski mahalle apartmanlarımızda teker teker yıkılıyor. Bazılarının bahçe kapıları harika. Her geçişimde gördüğümde mutlu oluyorum nedense. Bu da bir tanesi..


Şu sıralar küçük nakış işlemelerine sardım. Kendim çizdim ve işledim. Bununla bakalım neler yapacağım ben de bilmiyorum.


Dayanamadım yine yün aldım renk renk. Tekrar battaniye yapacağım..


Geçen hafta kar yağdı ama bu hafta sadece soğuğu vardı. Kış olunca her yer gri.


                             Akraba teyzelerle oturma günümüz vardı bu hafta. Bu yıl beni de güne soktular çünkü ay da bir de olsa görüşelim dedik. Çalışınca kimseyi göremiyordum iyi oldu Zaten işten saat iki de çıkıyorum, hemen güne gidiyorum. Oh çaylar pastalar valla emekli olunca hep ev otumalarındayım :)


Çıkışta kocaman limonlar gördük bahçede..


Bugünde karneler verildi ve  tatil başladı.


                             Eve gelip kendime ıhlamur yaptım. Öyle güzel de dinlendim ki.


           Erdem Bayazıt'tan bir dörtlükle bitirmek isterim yazımı;

                               Her sabah bütün bitkiler iştahlı bir çocuktur
                               Emer, emer, emer toprak anayı
                               O sultan hazinesi o hep veren sonsuz cömert anayı
                              Yeşil hayat, kırmızı hareket, sarı sabır emer
                              Ve beyaz iman çizer sesini
                              Tamamlar kavisini
                                     Sebeb ey!
















7 yorum:

  1. Gözüm gönlüm açıldı :)) İyi yarı yıl tatili sana Buketciğim <3

    YanıtlaSil
  2. ne güzel çok güzel yapmışsın 😊 fotoğraflara çok güzel 😊 afiyet olsun ve sonunda ki dörtlük çok güzelmiş bayıldım 😊🌸 sevgiler canım benim...

    YanıtlaSil
  3. Yünlerin rengine bayıldım,güzel bir tatil diliyorum.

    YanıtlaSil
  4. Yünlere bayıldım:-) Battaniyeyi de görmek isteriz. İyi tatiller..

    YanıtlaSil
  5. iyi tatiller buket hanımcım. bu arada fotoğraflar harika.

    YanıtlaSil
  6. Kar her yerde özletti kendini. Battaniye için şimdiden kolay gelsin, yapmayı en sevdiğim işlerden. İşleme de gözüme takıldı o da çok güzel olmuş, iyi tatiller dilerim :)

    YanıtlaSil
  7. İyi tatiller diliyorum. 2 haftalık ara öğretmenlere de çocuklara da velilere de iyi geliyor. Tek kötü yanı çalışan annelerin çaresizliği.
    Fotoğraflara baktıkça içim açılıyor, zevkle giriyorum blogunuza :) O portakal ağacı nasıl boy vermişte meyvelere bürünmüş, hayran olmamak elde değil :)
    Emekli olunca böyle ev gezmeleri yada uzun amaçsız yürüyüşler hayalim benimde :)

    YanıtlaSil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...