16 Ağustos 2019 Cuma

Dolomitler : Alpe Di Siusi'de Yürüyüş

Dolomitlerin en güzel platosu, en çok gezilen ve trekking yapılan yerlerinden biri Seiser Alm ya da Alpe di Siusi. Bolzano'nun doğusunda 2300 metrelere kadar çıkan yüsekliğiyle
unesco dünya mirasına dahil edilmiş. Güney Tirol’ün en görkemli dağları, Catinaccio grubu, Sassolungo, Kuzey Alpler ve Sciliar doğal parkı gibi ünlü zirveler arasında yer alan Alpe di Siusi, 57 kilometrekarelik alana sahip en geniş platosu.
                     Dağlarla çevrili muhteşem bir yer, dağ melteminde zıplayan çanlarıyla keçilerin ve ineklerin bulunduğu yeşil tepeler.
Buraya gitmek için biz Ortisei  kasabasına gittik. Zaten elimizde ki Tirol kartlar ile
ulaşım ücretsizdi. Ortisei büyü bir  kasaba ama Seiser Alm hatta Seceda dağına gitmek için teleferikler merkezde bulunuyor. Bizde gidiş dönüş bileti alarak teleferiğe atladık.

Öyle dik bir yolumuz vardı ki korkmadım diyemem. Ama çok uzun sürmüyor, yavaş yavaş tepeye tırmanırken mazaranın güzelliği sizi büyülüyor. Şu kırmızı teleferiklerden birinde de biz vardık. Aşağı da görülen Ortisei kasabası.

Teleferikten inince yürümeye başlayınca küçük bir hayvan parkı gördük. Burada ki hayvanlar özelikle çocuklar tarafından büyük ilgi görüyor.

Bu güzel meranın büyüklüğü çok fazla. Her yöne rotalar buluyor.Bizde birini kendimize
seçip saatlerce yürüdük.

Kış mevsiminde kayakçıların en sevdiği yer olan Alpe di Siusi, yaz mevsiminde yürüyüş ve parkur ağı sayesinde harika bir yer. Bazı güzergahlar, en önemli köy olan Castelrotto'nun merkezinden başlar ve Alpe'nin çimenli yamaçlarında tırmanır, örneğin tipik ürünleri tadabileceğiniz ve ardından zorlu bir yolculuğa devam edebileceğiniz Alpe di Marinzen'e ulaşmak için Sciliar masifinin nefes kesen manzarasına sahip olan Alpe di Bullaccia, Neolitik çağlarda okült adanmış bir yer olduğu düşünülen Panche delle Streghe (cadıların bankları) olarak bilinen yere gelir.

Yürüyüş Dolomitlerde çok önemli ve bu nedenle dinlenme durakları bulunuyor. Dolomitlerde  yemyeşil yeşil çayırların ortasında, bir dizi çiftçi alpin kulübesi bulunuyor. Burada güzel manzaraların ve kırsal lezzetlerin tadını çıkarabilirsiniz ve bazı dağ kulübelerinde geceyi orada geçirebilir, hatta bazılarını bile kiralayabilirsiniz.

Bu kadar yürüyüşten sonra bir dağ kulubesinde mola vererek dinlendik. Burada içtiğim
kahvenin tadını hiç unutmayacağım.

Akşama doğru tekrar teleferiğe binip Ortisei kasabasına döndük. Buraya gelmişken gezelim dedik bu güzel yeri. Ortisei Val Gardena vadisinde bulunan 1236 mt yükseklikte bir şehir.

Ve tabi ki dondurmasız olmaz..

Bir gün daha yorgunlukla bitmişti. Ertesi gün başka bir rotada seyahate devam...