18 Temmuz 2019 Perşembe

İki Günde İnnsbruck

Seyahatimizin ilk iki günü, ortasından büyük bir nehir geçen Avusturya Tirol bölgesinin başkenti İnnsbruck'ta geçti. Zürih'ten neredeyse 3 saatlik tren yolculuğu ile şehre geldik. Otelimizi merkeze 2 km uzaklıkta seçmiştik çünkü bir çok otele göre oldukça uygun fiyatlıydı. Odasından ve özellikle zengin kahvaltısından memnun kaldık.

Otel ayarlamalarını genellikle Booking üzerinden yapıyoruz. Bu otelde kaldığımız süre boyunca merkeze yürümek sorun olmadı. Yurt dışı seyahatlerinde bırakın taksiyi 3 kişi otobüse binmeyi bile hesaplıyoruz. Bu yüzden yürüme mesafesi oteller bizim için önemli. Önereceğim otelimizin adı Sommerhotel Karwendel

Aslında İnnsbruck kış sporları ile tanınıyormuş. Çünkü 64 ve 76 yıllarında kış olimpiyatlarına,84 ve 88 yıllarında kış paralimpik olimpiyatlarına ev sahipliği yapmış. 2. Dünya  savaşından da ağır hasarlarla çıkmış bir kent.

Her büyük kent gibi İnnsbruck'ta da Old Town var. Zaten elinizde harita da olmasa yollar sizi oraya çıkarıyor. Bizim bu şehri gezmemiz için aslında bir günümüz vardı. Tüm gün boyunca nehir kenarından başlamak suretiyle her yerini gezdik. Hatta sanırım pazar günüydü öğleye  kadar kurulan ikinci el pazarına rastladık ve 1-2 euroya birşeyler bulduk.

Triumhpforte
1765 yılında Arşidük 2. Leopold'un ispanyol prenses Maria ile evliliği şerefine yapılmış kemer..

Kentin simge yapılarından biri Goldenes Dachl. 1494 yılında kralları için yapılan balkon ve altın çatı.  Çatı tamamen orijinal olan 2657 ateş yaldızlı bakır fayans ile görkemli bir şekilde dekore edilmiş. Bu binanın üzerinde gizemi henüz çözülmemiş olan yazı  şöyleymiş: “Use every moment, dance every dance, you can’t take anything with you.” (Her anı kullan, dansa karşılık ver, yanına hiçbir şey alamazsın.)

Old Town zaten tüm turistlerin gezdiği, tarihi binalarla çevrili , keyifli kafelerin olduğu bir bölge. Tüm gün gezip bir kafede soluklanmak kadar güzel bir şey yok..

Suya kıyısı olan kentleri daha çok seviyorum. Kesinlikle farklı bir soluk katıyor ve insanı dinlendiriyor. Nereye gidersek gidelim hep bu nehrin kıyısına gelmek istedik.

İnnsbruck manzarasını çok daha yükseklerden izlemek isterseniz Alp Dağlarının bir bölümü olan Nordkette’ye , füniküler ve teleferik ile çıkabilirsiniz. Avusturya’nın en büyük doğa parkı olan Karwendel Tabiat Parkı‘na (ünlü Hiking rotalarına sahip) ya da Alpine Zoo‘ya (hayvanat bahçesine) ulaşabilirsiniz. Bu arada istasyonlar Zaha Hadid imzasını taşıyormuş.