26 Temmuz 2019 Cuma

Dolomitlerde ki En Güzel Vadi; Val di Funes

Bolzano da ki ikinci günümüzde Val di Funes ya da Villnöss'e gittik. İtalyancada buraya Val di Funes, Almanca'da Villnöß ve İngilizce'de Funes Vadisi deniyormuş. Buraya tek bir otobüsle gidilmiyor. İlk önce Brixen'e trenle gittik. Burada da hemen tren istasyonunun yakınından 340 no'lu otobüslerle yarım saat yolculukla bu bölgeye gidiliyor. Biz St. Magdelana durağında indik ve etrafı gezdik.

Burası indiğimiz tren istasyonu..

Bolzano'da aldığımız Tirol Pass Kartları tüm yolculuğumuzda kullandık. Vadi boyunca çeşitli köyler ve yürüyüş rotaları mevcut. Size kalan herhangi bir yürüyüş rotasını seçip manzaranın tadını çıkararak yürümek. Türkiye'den gelen bir çok kişi burada yürümeyip kiraladıkları arabayla belirli noktalarda fotoğraf çekip ilerlediğini gördüm. Böyle yapmayıp özellikle tüm gün süren bir yürüyüş olsun istedim.

Heyecan verici parkurların başında Adolf Munkel rotası çok popüler. Bir başka popüler yürüyüş rotası  Herrensteig Trails. Öğrendiğimize göre bu bölge de 100 km den fazla hazır yürüyüş parkuru varmış.
                        Bizim indiğimiz durak Santa Maddelana durağı. Santa Maddalena, Funes Vadisi'nde yaklaşık 370 nüfusa sahip küçük bir köy. Bu köy Santa Maddalena kilisesi ve arka planda Odle Dağları ile  kartpostal tadında bir yer.

St Maddelana'dan 2-3 km yürüdüğümüzde dünyanın belki de en çok fotoğraflanan kiliseyle karşılaştık. Burayı gezmek için 5 euro ödemek gerekiyor.

Kilise aynı zamanda düğünlerde popülermiş.
Ranui'deki St. Johann Kilisesi ile tanınıyor. Kilise Ranuihof çiftliğine aitmiş ve çiftliğin yanındaki Ranui çayırları da uçsuz bucaksız.

Aziz Johann Kilisesi

Bu köyde sabahtan öğlene kadar gezdikten sonra Ranui'de ki bu kiliseye yakın bir yolda bizi Dolomit dağlarına yakınlaştıracak rota gördük.
Bu rotayı bir daha ki yazımda anlatacağım..