15 Mart 2019 Cuma

Cuma Gelmiş

                         Cuma günü bizim için kıymetli bir gündür. Bu gün müslümanlar için toplanma, ibadet etme, işten güçten kopulduğu saatler demektir. Adem a.s. cuma günü yaratılmış, o gün cennete konulmuş, o gün cennetten çıkarılmıştır.Hatta kıyamet cuma günü kopacaktır inananlara göre. Kuranı Kerim'de '' Ey iman edenler, Cuma günü namaz için çağrıldığınız zaman hemen Allah'ın zikrine koşun ve alışverişi bırakın. '' denmektedir.
Bu cuma da soğuk, bahara doğru adım adım giden bir gün. Kocakarı soğukları olması gerektiği gibi başladı. Bugün hatta takvim de Kırlangıçların gelme zamanı yazıyor. Çok seviyorum takvime bakıp eskilerin bize bildirdiği döngüleri, zamanları takip etmeyi.
                       Her cuma olduğu gibi geçen cuma da çiçeğimi alıp eve döndüm. Bir haftadır renklerinden, canlılığından birşey kaybetmeden vazodalar.




Bu hafta içi okul bahçesinde ki bahar ağacı bol bol seyredildi..


Bahçemde ki sukulentler coştu..


               Bisikletle yapılan gezi de doğaya hayran kaldık, çimlerde gezip ağaçlara çıktık..                        

                             Muhammed Ali '' Arkadaşlık dünya da açıklanması en zor şey diyor. Okulda öğrenilen bir şey değil, ama arkadaşlığın anlamını öğrenmediysen hiç bir şey öğrenememiştir demektir.'' 
Sahip olduğum arkadaşlarımla güzel zaman geçirmek en güzel şeylerden biri bu dünyada. Emek ve özen isteyen bir ilişki arkadaşlık. Çok benzer düşüncelere, inanca sahip olmasakta özde saygı, birbirimizi kırmamaya özen gösterme ve hassasiyetle bu günlere geldik şükürler olsun. Birlikte bisiklete binip deniz kenarına gittik. Denizi seyredip biraz da esen rüzgarda üşüyüp çaylarımızı içtik. Sonra bir an da gelen bir aramayla blog arkadaşım Tuğba ile görüştük, hasret giderdik. 
                

                         Hafta içi çayı demledim hadi gelin diye bir mesaj düşünce gruba okul çıkışı toplanıverdik. Sohbet uzadı,dışarıda deli gibi esen rüzgara aldırmadan saatlerce oturduk. Arkadaşımızın minik bebişini sevdik, peşinde koşturduk.



                 Elimde kalan son yünleri ne yapabilirim diye dizdim, yeni bir mini battaniyeye başladım.


                                  Yorgun gelinen okul sonraları kitabıma sığınarak kahvenin yatıştırıcı gücüne bıraktım kendimi çoğu zaman.


                Beni üzen , sinir eden bir çok olayda oldu ama kötü şeyleri paylaşmaktan yana değilim. Şükürler olsun ki çok daha önemli sorun yaşamadık, sağlığımızla gücümüzle bir haftayı daha geçirdik. Martı yarıladık bile, geçti koca bir kış. Böylesine hızla geçen ömür de çokta takılmamak lazım olumsuzluklara. Güzel enerjiyi yaymalıyız aramızda, iyi niyetlerimiz çoğalmalı. 
Herkese mutlu, huzurlu bir haftasonu dilerim..





9 yorum:

  1. Hayırlı cumalar olsun. Enerjiniz, ipleriniz, kitaplarınız ve arkadaşlarınızla harika bir hafta sonu diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çook teşekkür ederim, hepimiz içi olsun dilekler :)

      Sil
  2. ne güzel yazmışsınız yine okudukça içim açıldı..harika bir haftasonu olmasını dilerim....sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, iyi günlerimiz olsun.

      Sil
  3. Hafta sonuna da geldik nihayet. Başımda bir ağrı var. Cuma sevincimi gölgeliyor azıcık. Kahven bana da çok iyi geldi sahiden yatıştırıcı bir yanı var kahvenin ve senin yazılarının.
    Öperim çok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için de kahve ve örgü fotoğraflarının dinlendirici, huzur
      veren bir yönü var o yüzden paylaşıyorum devamlı. yarına geçmiş
      olsa bari ağrı..

      Sil
  4. yorgunluk sonrası kitapla dinlenme en iyisidir :)

    YanıtlaSil
  5. Blogundan buram buram huzur yayılıyor Pelin .

    YanıtlaSil

Nisan Cuması

                        '' Dün bildik bir rüzgar esiyordu. Daha önce karşılaştığım bir rüzgar. Dışarıda mevsimsiz bir ilkbahar. Kara...