19 Kasım 2018 Pazartesi

Köyümde Güzün Son Günleri

Görev yaptığım şehre de yakın olan köyde sık sık gezdiğimi herkes bilir. Aslında köy olan bu yer ilçemize mahalle olarak eklendi bir kaç yıl önce. Neden köylere mahalle denmeye başladı anlamıyorum ama ben  ne olursa olsun köy diyeceğim.
Bazılarınız merak ediyor, nerede bu köy diye mesaj yazanlar çok. Fazla deşifreyi sevmediğimden Kocaeli'nde bir köy diyorum çoğunluk. Benim yaşadığım kasabaya da çok yakın olması avantajım. Şehir hayatından on dakika sonra kendimi doğanın içinde buluyorum. Tayinimi niye köye çıkardığımı anlayamayanları ben hiç anlamıyorum.


Gezerken bazı kareler yakalıyorum ki ben bile hayret ediyorum. Bu fotoğrafa baktıkça vay be yoksa Portofinoya mı ışınlandım ben diyorum. 


Okulumuz bu caminin hemen yanında. Şu minik ağaç üzerinde böyle turuncu sarı ağaçlar doluydu. Bugün bir baktım bir tane kalmamış.


Uzak dağlara bakan üst mahalleden bir görüntü..


Köyde ki evlerden biri. Keşke hep böyle kalsalar. Gerçi biz kaloriferli dairelerde yaşarken onların bu zor koşullarda kalmasını istemek nasıl bir şey..


Okul bahçemizde sonbahar izleri..


Evler ve önlerinde asılı çamaşırlar. 


Güz bitmeden bir kaç fotoğraf çekmeliyim deyip yine gezdim yollarda. Kış haline de bayılıyorum ve çocuklarla dört gözle bekliyorum bu mevsimi. Bu hafta biraz soğudu hava ama tekrar ısınacakmış hava durumu haberlerine göre. Aralık gelmeden kar yağmayacak gibi..


15 yorum:

  1. Bence en iyisini yapmışsın, insanın canına can katar bu manzaralar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allaha çok şükür çok mutluyum burada hem de öğretmenlik yıllarımın
      altın çağını yaşıyorum denebilir :)
      Velilerim de 4 yıldır çok sygılı ve kadir kıymet bilen
      bu bizim için çokönemli.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Biraz içimiz açılsın dedim koydum köyün
      güzel taraflarını :)

      Sil
  3. Köye tayin istemek acaba niye tuhaf geliyor insanlara? Bence şahane yapmışsın. Şu fotoğraflardan bile belli:) İyi haftalar diliyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma , her öğrenen garip karşılıyor. hatta bunca yıldan
      sonra köye sürüldüğümü sanan bile oluyor. daha bir tane bile
      duyupta aa ne iyi yaptın diyene rastlamadım.

      Sil
  4. bayıldım köyünüze güzel resimlerinize imrendim size keyifli bir kış sizi bekliyor bu doğal ortamda ne güzel...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kışı da çok güzel bir gelsin inşllh bol bol
      paylaşırım hem burdan hem instagramdan. en sevdiğim
      mevsim soğuk olsa da çok:)

      Sil
  5. Buket bize gelse de evi biraz kış moduna soksan ya. Ne güzel olur, tam ihtiyacım olan şey bu. Biraz kozalak, biraz mum, bir kek. Ne olur ya?
    hem çocukları çekiştiririz beraber. :)
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten yakın olsaydık komşu falan her gün sana birşey
      taşıyor olurdum :) şimdiye kadar kabaklar, kozalaklar
      gelmiş olurdu. sonbahar modundan daha çıkmış değilim
      yeni yıla kısmetse haftaya falan girmeye başlayacağım :)
      şaka bir yana iki haftadır mide ağrılarım tavan
      yaptığından keyfim hiç yok. bizim kızlarla
      buluşmuyorum diye kızıyorlar , bazen kendimi eve kapatıyorum
      böyle. balık burcuyum ya hep bunalımımdır aslında. bu
      görünenler hep kendimi dibe götürmeme çalışmalarım

      Sil
  6. Düğün olunca kır düğünü peşinde koşup, hafta sonları köy kahvaltısı yarışına girip, köyden gelen malzemelerle erzaklarını dolduran kitlelerin garip ötesi yorumlarını lütfen dikkate almayınız.

    Kentte yaşayıp, çağdaş kentli görgüsü, kuralları, sosyal aktivitelerinden bir haber kalabalıklar kentlerimizin canına okuyor. Pastoral, kır ve doğal yaşamını yurt dışı ülkeler ve filmlerde görünce hayran kalıp, ülkemizde sizin gibi değerli mesleği icra ederken ayrıntılarını paylaşanları garipsiyenleri görmezden gelin. Son güzün tadını çıkartın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bu şekildeyim zaten.beni mutlu edecek bir
      mekanı buldum ya devamlı paylaşıyorum işte.

      Sil
  7. Merhabalar.
    Kocaeli taraflarının çok güzel olduğunu biliyorum. Sanki bu köy, Kandıra taraflarında gibi geldi derken, sakın size zarf attığımı sanmayın, köyünüzün deşifre olmasını ben de istemem. Ancak, köyünüzün manzarası gerçekten çok müthiş. Şehirlerden ve şehir hayatından bıkıp usandığımız ve şehirde nefes alamadığımız için, çok konforlu ve lüks olmayan köy evlerini ben de şehre tercih ederim. Anladığım kadarıyla siz bir öğretmensiniz ve görev yapacağınız yeni yerinizi tespit ettikten sonra, tayin istediniz ve bu köyün okuluna öğretmen olarak atandınız ve burada öğretmenlik yapıyorsunuz. Doğru mu?

    Bu güz mevsimi nerelere ve kimlere yakışmıyor ki? Güz mevsiminin diğer mevsimlere göre ayrı bir güzelliği ve asaleti var. Paylaştığınız fotoğraf karelerinden etkilenmemek mümkün değil. Doğanın bu ihtişamlı güzelliği karşısında insanın dili tutuluyor ve ağzı lal oluyor adeta.

    Bu güzel paylaşım için, kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Yarın Öğretmenler Günü'dür. Bu arada Öğretmenler gününüzü kutlar, sizlere hayırlara vesile olmasını dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim kutlmanız için. evet meslekte ki 24. yılım. İlk tayinim
      sinop'a çıktı, 4 yıl orada kaldım. sonra memleketim Kocaeli'ye istedim
      tayinimi. burada da uzu yllar çalışıp şehre yakın bir köy buldum, burada ki
      öğretmen de gidince hemen tayinimi çıkardım. Ama Kandıra değil tam ters isikamet :)
      köyde ki okulda 3 öğretmeniz. iyi ki buraya gelmişim diyorum her seferinde.
      köy tepede ama körfez göre bir manzarası var. Burada olduğum
      sürece bol bol fotograf paylaşacağım.
      Sevgiler..

      Sil
    2. Merhabalar.
      Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Kocaeli'nin (Gölcük) ben de hüzünlü bir hatırası vardır. Keşke durumlarımız müsait olsa da oralara, hem de o köylere yerleşebilsek. Ama her taraftan bir engelimiz var, bizleri bir başımıza bırakmıyor maalesef.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil

Cuma Geldi

                                   Evet cuma geldi, yorgunluk da geldi hatta günlerdir süren baş ağrılarım da geldi. Bu hafta oldukça olums...